Irie Skrevet 8. mai 2007 #1 Skrevet 8. mai 2007 En nesten helt hypotetisk problemstilling, men noe jeg lurer på i forbindelse med at jeg er på vei ut i arbeidsmarkedet. I arbeidsmarkedet for mitt yrke er det veldig mange vikariater, svangerskapspermisjoner på ett år er det mange av. Jeg begynner å bli voksen nok til at jeg om et år eller to kanskje vil bli gravid selv. Hvordan er det da med permisjonspenger for meg? Si at jeg får et vikariat på ett år, og går ut av den jobben gravid. Får jeg da permisjonspenger, hvis jeg har termin.. tja 4 mnd etter at jeg sluttet?
gaja Skrevet 8. mai 2007 #2 Skrevet 8. mai 2007 Ja. så lenge du har hatt pensjonsgivende inntekt (tilnærmet det samme som skattepliktig inntekt) 6 av de siste 10 mnd har du rett på foreldrepenger (som det heter nå).
Irie Skrevet 8. mai 2007 Forfatter #3 Skrevet 8. mai 2007 (endret) Så jeg trenger ikke være ansatt noe sted for å få foreldrepenger? Det er ikke lett dette her. Vel vel. Jeg får ta ting som det kommer. Det kan jo hende jeg får fast jobb også Foreløpig så er det ikke akkurat aktuelt, men det er kjekt å vite hva man må tenke på når man skal produsere småttiser. Endret 8. mai 2007 av Irie
Sympatia Skrevet 10. mai 2007 #4 Skrevet 10. mai 2007 Lurer på det samme jeg.... så 6 måneder vikariat, så får man like mye penger som om man hadde fast jobb altså? Høres bra ut det...
Rosalie Skrevet 10. mai 2007 #5 Skrevet 10. mai 2007 Lurer på det samme jeg.... så 6 måneder vikariat, så får man like mye penger som om man hadde fast jobb altså? Høres bra ut det... ← Ja
Skravla Skrevet 10. mai 2007 #6 Skrevet 10. mai 2007 Lurer på det samme jeg.... så 6 måneder vikariat, så får man like mye penger som om man hadde fast jobb altså? Høres bra ut det... ← Pass på at de 6 månedene er ferdig 3 uker før termin og ikke på termin. En tidligere kollega bommet på det. Hun hadde beregnet 6 måneder til termindato, og fikk derfor ikke foreldrepenger.
L@dy Skrevet 11. mai 2007 #7 Skrevet 11. mai 2007 Har du vært i jobb, og vikariatet opphører så har du også rett på arbeidsledighetstrygd, og dette regnes også som inntekt og derfor grunnlag for stønad når du har svangerskapspermisjon.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå