Gå til innhold

Pedofilhets mot fedre!


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest ->Svein

Jeg er en mann som har en kone og tre barn.

Jeg ble ganske sjokkert da jeg så reaksjonene til ’|Marthe|’ sitt innlegg litt nedenfor. Jeg tror ikke dere kvinner er klare over hvor deilig det er for en mann å kunne mure opp en vegg mellom seg selv og barna, fra hans kone/samboer litt innimellom!

Tenk dere selv: Hvor ofte er det en mann, en tradisjonell og arbeidende mann, kan være alene med sine barn for en liten stund, foruten avbrytelser? Vi snakker om en familiefar som har sine plikter, som ikke bare kan ta barna og rømme fra både hus og mus! Det er ikke ofte, iallfall ikke slik jeg kjenner livet mitt!

Når jeg bader barna har jeg ofte døren til badet låst. Jeg gjør det av prinsipp! Er det så forbasket mye forlangt å ha det hyggelig med sine barn uten at ”dragen” i huset slår ned dørhåndtaket i et brak, river opp døren og ødelegger den fine stemningen du har sammen med barna? Den magiske stemningen?

Vi ler sammen. Vi leker sammen i vannet. Vi synger sammen. Alt rundt oss bare forsvinner, og det blir kun meg og barna. Den stunden er så verdifull, og dere kan ikke engang ane halvparten av hvor mye dette betyr for meg. Jeg spør dere: Kan man skru tiden tilbake når barna blir voksne? NEI! Barna mine, som småe, har jeg kun en eneste gang i livet mitt, og aldri mer! Og kveldsbadet er den eneste stunden der jeg faktisk har barna mine for meg selv, for et lite øyeblikk.

”Jøss, låser du døra? Hva er det du driver med der inne? Har du sex med barna dine?”

Nei, jeg trekker ikke ned buksa mi og har sex med barna mine, slik som gjennomsnittsnordmannen regner ut fra sitt primitive og ensporede sinn! Hva faen feiler det dere? Er det ingen her som kan stoppe opp et halvt sekund og tenke for seg selv? Hvorfor må alle og enhver, lav integritet som dere har, følge samfunnets hysteriske pedofilispill, slik som dumme sauer følger gjeteren sin? Unnskyld meg, men hvem er det som mater dere? Hvem er det som kommer og tørker dere bak når dere er ferdige på do? Dere er så gjennomført idioter! Den fattige og lille stunden en mann kan ha uforstyrret med sine egne barn, den skal dere ta ifra han!

Selv kan dere gå hjemme, bak låste dører, på dagtid, og være A L E N E med barna, ja, faktisk uten at mannen henger opp et eneste overvåkningskamera! Ja, selv uten at mannen mistenker dere for å såpe inn barna nakne med intensjoner om alt annet enn å rengjøre dem! Tenk det! Er det ikke herlig å slippe slike mistanker? Dere er kvinner, selvsagt! Kvinner er jo så jævla privilegerte!

Dersom mannen virkelig vil begå et seksuelt overgrep mot barna. Hvorfor gjøre det bak en låst dør på badet på kveldstid, mest åpenlyst, mens kona er hjemme? Hvorfor ikke heller i bilen på vei til barnehagen? Hvorfor ikke midt på natta når kona har sovnet? Hvorfor ikke ta en ”tre dager” fra jobben og ha gruppesex hjemme?

Problemet deres er at dere ikke har intelligens nok til å se logikken i dette! Deres kromosomfeil hindrer dere i å tenke med logikk og selvstendighet.

Låse døra... betyr dette entydig at man har sex med barn? Nei, det betyr bare IKKE FORSTYRR! Dersom en mann eller kvinne virkelig har bestemt seg for å begå overgrep, så skjer det uansett om døra låses eller ikke! Stol på din ektefelle, Marthe, du har ikke noe særlig annet valg når du selv har bestemt deg for å dele barn med gubben din!

Dere som er konsekvente tvilere: Dere hører hjemme i en dyrepark bak et gitter med trær og bananer i! Hold dere unna vår siviliserte og intelligente rase!

->Svein<-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Mayamor

Heisann, Svein.

Er faktisk til en viss grad ening med deg.

Men er det nødvendig å låse døre da? Går det ikke ann å prate med "dragen" om at du og dine/ditt barn kan få litt tid sammen og ferdig med det?

De aller aller fleste fedre ville ALDRI ha tenkt tanken. Og godt er det.

Synes vi skal ta godt vare på barna, uten å lage et massehysteri av saken. Vi må ikke lage samfunnet vårt slik at en far (eller annen voksen) skal måtte la være å være gode med barna sine... :evil:

Et lite sidespor: det finnes jo også mødre som seksuelt utnytter sine barn. Skal vi bli generelt skeptisk til all kos med barn/voksne involvert?

Nei, jeg synes at vi skal ha tillit til hverandre, men har vi mistanke (slik som [Marte] i en annen debatt) - må vi i det STILLE finne ut om det er belegg for mistanken!!!

MEN hadde jeg vært pappaen som ble anklaget av min kone om noe slikt - ville det vært utilgivelig å få rettet slike alvorlige mistanker mot meg. Da ville nok ikke jeg ha vært i et forhold med slike beskyldninger, nei.

Hadde det vært meg som hadde slike alvorlige mistanker mot en voksen - ville jeg lyttet med døren ol. Ikke laget masse oppstyr og såret den det gjaldt. MEN så spørs det da om jeg KUNNE ha forsatt et forhold hvor ingenting var forandret etter mine alorlige mistanker. :-?

Men jeg må innrømme at jeg blir litt skremt over at to såpass alvorlige innlegg blir skrevet av anonyme... :-?

Maya30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du vil være alene med ungene dine, så er kommunikasjone essensielt her. Man bruker kommunikasjon til å fortelle barnas mor at du vil være alene, ikke låse døra. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er bra at ikke mødre er naive. Det fins jo faktisk pedofile her i verden og for alt hun viste kunne mannen hennes være det.

Det er jo greit at dere mener at det er sånn og sånn, men trenger det å skje bak en låst dør? Forstår godt at mødrene reagerer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lott@

Jeg vil bare si en ting, jeg er pinadø glad jeg ikke er mann i dagens samfunn!!!!!

Slik situasjonen er blitt mht til overgrep (hvilket jeg ikke forsvarer på noen som helst måte), så kan det umulig være lett for en far å ÅPENLYST vise sin faderlige kjærlighet overfor sitt barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil bare si en ting, jeg er pinadø glad jeg ikke er mann i dagens samfunn!!!!!

Slik situasjonen er blitt mht til overgrep (hvilket jeg ikke forsvarer på noen som helst måte), så kan det umulig være lett for en far å ÅPENLYST vise sin faderlige kjærlighet overfor sitt barn.

Jeg tror heller vi burde tenke oss litt om. Skulle ikke være nødvendig å låse seg inne på badet for å ha kvalitetstid med barna...

Eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Lott@

Jodbær, i de fleste tilfeller ER det ikke nødvendig for en far å låse seg inne.

Men, hva om denne kvinnen er mistenksom helt uten grunn, løper inn og ut av badet for å sjekke etc. Da blir det ikke mye kvalitetstid for denne faren sammen med barna.

Jeg mener ikke at vi skal lukke øynene for at overgrep kan skje, men vi må heller ikke mistenke alle fedre som vil ha kvalitetstid sammen med barna sine alene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som er konsekvente tvilere: Dere hører hjemme i en dyrepark bak et gitter med trær og bananer i! Hold dere unna vår siviliserte og intelligente rase!  

Det er sjeldent jeg har latt meg provosere så sterkt her inne på Kvinneguiden, og det er ikke dårlig, med tanke på at jeg faktisk har vært her veeldig lenge. Men NÅ altså....nå går du for langt. *svein*, (ja, jeg og reagerer på disse hersens anonyme)....Hvem i faen er det du tror du prater til, jeg godtar ikke å bli sammenlignet slik sitatet viser, av noen som helst. ALLE mine venner har barn, ett eller flere, og jeg har ALDRI, jeg gjentar, ALDRI hørt om noen som låser baderomsdøren for å få være i fred med ungene. ALDRI. Kommunikasjon!!...er et stikkord her. Kommunikasjon med hva var det du kalte henne, "dragen". Ja, fyttifaen sier nå jeg, en som kaller sin kone eller samboer for dette, mangler totalt respekt.

Kryp tilbake til steinen din!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Useriøst innlegg...

Tviler på at du i det hele tatt har barn...

Bare en ny provokasjons tråd ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Svein, jeg forstår godt din frustrasjon, som jeg desverre tror mange fedre opplever. Likevel er jeg grunnleggende uenig med deg ift det med låst dør. Som flere andre sier her: kommunikasjon, ikke låste dører må være svaret.

Desverre finnes det voksne (både kvinner og menn) som misbruker barn. Ofte får dette misbruket foregå over lenger tid fordi de rundt ikke reagerer, blant annet fordi de er usikre på om mistankene deres er riktige. Jeg har selv veninner som har fått ødelagt barndommen på denne måten, og er minst like bitre på de som ikke gjorde noe som på selve overgriperen.

For en forelder å mistenke den andre forelderen til sine barn for å forgripe seg på dem må være helt grusomt. Vedkommende havner i en situasjon hvor h*n, ofte med minimale bevis, må velge mellom to "onder". Hvis h*n tar feil blir kanskje forholdet ødelagt for alltid, hvis mistanken er korrekt og h*n ikke gjør noe "tillater" h*n at barnas liv blir ødelagt.

Du, Stein, gjør kanskje ikke noe galt overhodet. men når du låser døren sender du ut signaler om at det som foregår inne på badet ikke tåler innsyn. Snakk heller med moren til barna dine. Si at du må få lov til å gjøre ting på din måte, og at det sårer deg når hun retter på deg / overvåker. Hvis du opplever henne som en drage vil det kanskje uansett være på tide med en prat ? For barnas skyld i det minste?

Marthe. Du har fått full støtte av de fleste om at du bør gjøre noe med mistanken. Men det kan også være som Stein sier, at barnefaren bare ønsker litt kvalitetstid alene. Å legge frem mistankene kan ødelegge mye, men det betyr ikke at du bør se en annen vei og ignorere dem. Hvordan virker barna når far tar dem med inn på badet? er de glade og avslappet? eller nervøse ? Er de annerledes når ham tar de med enn når du tar de med ? (det kan forsåvidt skyldes frykten for sjampo i øynene som jeg alltid hadde når faren min skulle vakse håret mitt når jeg var liten :wink: ). Uansett, dette kan være gode indikatorer. Det kan også være en idé å ringe en fagperson og spørre hva du bør gjøre. Du kan jo i tilfelle være anonym, så du ikke setter igang noe.

Dette var bare noen tanker fra meg, som er helt ukvalifisert, men som likevel har sett hva overgrep kan gjøre med et menneske.

Ønsker dere begge to lykke til

Klem fra tingeling

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til Svein...

Jeg skjønner reaksjonen din.

Det er faktisk et veldig viktig tema du tar opp - og når det er viktig, blir det fort også veldig vanskelig.

Med all fokusering på pedofili nå om dagen, blir det helt klart vanskelig å være mann og far. Det er alltid noen som "kan" se signaler - og det som gjør det hele så vanskelig, er jo at det SKAL man jo også!

Da vi selv var barn, var det alltid "noen" som ødela for "de andre".

Slik er det fremdeles.

Det finnes vettuge folk, som deg, som aldri hadde tenkt tanken, før noen plutselig mistenker dere for å faktisk mishandle barna deres.

Også finnes det dem, som mishandler barna, har sex med sine egne barn - og aldri blir mistenkt for noe som helst. Eller - de tar det iallefall ikke til seg.

Det bryr dem ikke, nettopp fordi det ikke er viktig for dem.

For skikkelige fedre derimot, blir dette forferdelig sårende og vanskelig.

Har full forståelse for det.

Jeg kjenner fedre som konsekvent lar være å skifte på barna o.l. - fordi de er redde for å få mistanker rettet mot seg.

Jeg vet om fedre som har blitt siktet som pedofile, grunnet ting barna har sagt i barnehagen, som f.eks.: "jeg og pappa koste oss i senga i dag" - sant, det må jo bli feil, med barnehagepersonell som nettopp har gått på kurs for "å raskere oppdage signaler", samtidig som barnet selvsagt bare fikk lov til å ligge litt lengre på morgenen den dagen.

... Og slik har vi klart å ødelegge livet til denne pappa'n.

Det virker som om barna dine er heldige som har en pappa som deg Svein, og det er utrolig fint. Men, når det er sagt:

Du retter sinnet ditt mot "oss" jenter/kvinner - som er mistenksomme.

Det har vi faktisk plikt til å være.

Det er ikke bare gamle, usosiale, ensomme menn som er pedofile. Også den vellykkede businessmannen, kan være pedofil - og hvordan skal vi gjette hvem som er hva?

Jo, ved å ta fatt i signaler.

Jeg gjetter på at denne | Marthe |, har lest en god del om "fenomenet", nettopp for å være i stand til å beskytte barna sine.

Det synes jeg er utrolig positivt.

Tenk deg selv.

Hva om du hadde mistanke om at en annen mann mishandlet barna dine seksuelt?

Hadde du holdt tilbake, og tenkt "neida, han er jo ikke sånn"?

Det er en feil handling som far. For, som vi alle vet, er det også en handling å ikke handle... Nemlig å lukke øynene, og leke blind.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minnie Emmerdale

Mange av Svein's argumenter blir jo brukt av pedofile når de skal forklare seg for politiet. Dette er bare en pinlig tale.

Du Svein, graver deg bare lengre ned i søla med ett slik angrep. Vi kvinner har plikt til å beskytte våre barn og jeg synes Marthe er modig som tør å ta dette opp med andre fremfor å bare blåse det vekk og si "nei- han er jo ikke sånn". Pedofili er utbredt og det finnes tusenvis av såkalte "familiefedre" (det ordet har blitt ett ekkelt ord) som misbruker sine barn daglig uten mor aner noe som helst.

Å låse døren for å bade sine barn er i alle tilfeller uakseptabelt og jeg hadde reagert meget sterkt på dette selv.

Milla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uenig Milla.

Hvorfor skulle Svein lyve om dette - på internett..?

Ingen som har beskyldt ham for noe.

Klart det oppleves slik for den normale far, som det heldigvis er flest av rundt omkring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Minnie Emmerdale
Uenig Milla.

Klart det oppleves slik for den normale far, som det heldigvis er flest av rundt omkring.

Jeg sier ikke at Svein lyver, men han angriper denne problemstillingen fra helt feil ende.

Milla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det har du rett i.

Sveins innlegg er et frustrert utbrudd, som jeg har full forståelse for. Men konklusjonen er feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synest det er viktig det du tar opp her. Dette kunne nok ha blitt en skikkelig bra diskusjon, for du hadde mange gode poeng. Men du ødelegger en del av dine poeng med å være usakelig. For tross alt, du kan ikke benekte at det finnes pedofile. Forøvrig er det jo en del kvinner som heller ikke er like snill mot sine barn. Det finnes kvinner som "mishandler" sine barn, for å få oppmerksomhet. Jeg har lest om dette "et sted", og det har en diagnose. Disse mødrene skader sine barn på en sånn måte at en kan skjule det som en ulykke. Tror det var en mor i Storbrittania som tok livet av flere barn. De to første barna var jo en tragisk ulykke. Men etter hvert så ble en mistenskom. Hva hadde du som far gjort dersom du hadde fått en sånn mistanke? Din kjære konesamboer skader dine barn med vilje? Det er jo en vill og usannsynlig tanke. Men det skjer, og dersom du hadde fått et snev av mistanke så hadde du nok ikke bare sett på og latt det skje. Jeg tror nok de aller fleste fedre (og mødre) er "normale" og veldig glade i sine barn. Når dette kommer mer og mer frem i media, så er det faktisk ikke så rart en blir mer oppmerksom på dette når far låser døra på badet.

I innlegget til |Marthe| så skrev jeg akkurat det som du sier. Om det kunne være far låste seg inne på badet, rett og slett for å unngå at mor skulle rettlede og vise den " rette " måten å gjøre ting på. Såvidt jeg har sett så har ikke |Marthe| kommet med noen kommentarer etter sitt første innlegg, så vi vet jo ikke. Forøvrig synest jeg kommunikasjon er et bra stikkord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Enig med L@dy.

Du ødelegger hele diskusjonen med de usakelige utsagnene dine.

Jeg kan skjønne at mange menn føler seg mistenkelig-gjort av andre.Dette temaet er jo noe som blir veldig fokusert på.

Derfor reagerte jeg sterkt at den faren som låser døra for å ha kvalitetstid med ungene, ikke har reagert litt selv når kona har spurt om dette.Jeg hadde blitt såret og kjempe-skuffet over å ha bli mistenkelig-gjort på den måten.

Jeg har ingen sterke følelser mot at pappaen vil leke med ungene i badekaret eller vil kose med dem på fanget eller i senga.Men det er den hemmelighets-greiene jeg reagerer på.

Låst dør, og det å kalle badetiden for kvalitetstid reagerer jeg på.

Det er så mange andre ting man kan gjøre med ungene.....å ha kvalitetstid i parken,på rommet eller på kino.

Jeg har aldri låst døren selv og min mann har heller ikke.

Jeg synes ikke det er rart å reagere jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg må se mig enig med dig svein det er vigtig for mænd at ha det hyggeligt med deres børn, ved da at min samboer bader sønne og har gjort det i mange år tager på fisketur de to gutter uden mig og det bekrymere mig ikke overhoved kunne aldig falde mig ind at tro at han var pedo fordi han er glad i sin søn må noget til før man studster, vil nok sige til det angående låst dør på badet at jeg ikke er tilhænger af det, men nu er jeg også blevet opdraget til at man ikke må lås badet når man bader i tilfelde der skulle ske noget så som at glide i bruserne eller sove i badekaret, her i huset snakker vi da sammen alle sammen og som sagt så siger samboer da fra når han kunne tænke sig en tur med sønne altså gutte tur og jeg kan ikke se noget med det, far og søn har altid noget sammen som mor ikke skal eller kan blande sig i.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...