Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

det har faktisk kommet noen brød nå som SER fine ut, lysere en vanlig grovbrød og uten frø, men som er veldig grove likevel.

endel speltbrød og havre og/eller byggbrød er lysere en grove hvetebrød, likevel ser de altså langt ifra grove og sunne ut, kan være en ide om man har barn som bare vil ha lyst og fint brød?

Gjest Mayamor
Skrevet

Vi er baker alt brødet selv og putter oppi linfrø, solsikkekjerner, hasselnøtter, kokt byggryn, kli, sesamfrø, pinjekjerner, valnøtter, reven gulrot og forskjellige sorter grovt mel som sammalt hvete, byggmel, rug, grov havre, kli etc. Vi baker ulike brød hele tiden og barna er vandt med klumper både her og der. Så vi er også skikkelige foreldre selv det "det" sukkerinntaket... *ironi* Kunne ikke dy meg... :ler:

Gjest Elastica
Skrevet
Vi er baker alt brødet selv og putter oppi linfrø, solsikkekjerner, hasselnøtter, kokt byggryn, kli, sesamfrø, pinjekjerner, valnøtter, reven gulrot og forskjellige sorter grovt mel som sammalt hvete, byggmel, rug, grov havre, kli etc. Vi baker ulike brød hele tiden og barna er vandt med klumper både her og der. Så vi er også skikkelige foreldre selv det "det" sukkerinntaket...  *ironi* Kunne ikke dy meg...  :ler:

Mmmm, hørtes godt ut...

Den eldste har alltid vært altetende, men blir bare særere og særere. Selv litt havregryn på toppen av Herr Utroligs hjemmebakte brød er nok til at han rynker på nesa :frustrert: . Så nå har vi "kjøpe-anderledes-brød-hver-gang"-aksjonen i håp om at han skal venne seg til forskjellige ting. Jeg tror det har mye med vane å gjøre, og hva man tolererer av særheter.

Skrevet

Mannen min liker det ikke, men spiser allikevel det brødet vi har. Og så lenge det er jeg som er mest på butikken, så går det i brød med frø , mohahaha. Men Pandabrød (med masse forskjellige frø) det er yndlingsbrødet til begge, selv hos frøhateren.

Sønnen på ni måneder spiser brød med frø uten å klage.

Skrevet

Sønnen min på 3.5 er en sikkelig raring. Han elsker skorpa på brødet. Så når han spiser rundstykker så spiser han rundt rundstykket og vil ikke ha det brødet i midten :ler: Helst vil han bare ha endestykket på brødet og blir utrolig glad når jeg har spart på det til han.

Skrevet

Har en som elsker frø og korn, og som spør etter det. Men de andre to smaker det ikke, da er de heller uten mat enn å spise korn. Veldig irriterende

Skrevet

Minsten nekter å spise skiver med "stein" i. Han brekker seg om han spiser det. Så har jeg en som skal ha så grovt brød som mulig.

Gjest *Magica*
Skrevet

Ett av barna liker ikke så godt solsikkekjerner, ellers spises alle frø og kjerner.

Skrevet

Her er jenta vår glad i brød med korn i. Er stort sett de vi har her. Men ingen av vennene hennes vil spise brødskiver her da det er korn i.

Så tror det er normalt.

Skal vi ha andre barn på overnatting her så må vi kjøpe brød uten korn.

Skrevet

Jeg har en slik sønn også. Han brakk seg og spydde for det minste lille korn. Vanlig kneip e.l. er omtrent det eneste han spiste i alle år.

Det er bare noen få måneder siden han erklærte at nå klarte han å spise brød med korn. Og han fylte nettopp 17 år............

Skrevet

Hmmm...da er vi ikke alene om å ha dette problemet ser jeg. Og det er jo forsåvidt godt. ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...