Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg har registrert meg på Facebook og nesten uansett hvor jeg snur meg der dukker det opp gamle flammer. Det er veldig vanskelig samtidig som det nesten erumulig å unngå ser det ut til. Jeg ønsker jo ikke kontakt med gamle flammer, men samtidig er det jo litt rart å se dem der med bilde og full profil. Har nesten lyst til å ta kontakt for å si hei, men det vil være ekstremt upassende. Jeg er jo selv i nytt forhold og ikke ute etter å ødelegge det.

Noen av personene ser jeg også etterlyser gamle kjente fra det miljøet jeg også var en del av da.

Noen som har opplevd liknende dilemmaer? Jeg tar selvsagt ikke kontakt med dem, men det frister jo samtidig. Har nesten lyst til å opprette en fiktiv bruker for å bare "snakke" litt med dem igjen uten at de vet hvem jeg er.

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Jeg har to gamle flammer inne på min side.

Den ene la jeg til og den andre la til meg. Felles for de begge er at jeg er fullstendig ferdig med de for mange år siden.Har fortalt til min mann at de har "dukket" opp og han synes det er helt uproblematisk.

Nå har endelig min mann fått dreisen på facebook og legger til folk i et rasende tempo :ler: Han har veldig stor bekjentskapskrets så jeg regner med det dukker opp noen av hans ekser der inne også. Det får jeg tåle ;)

Det finnes ekser fra helvete jeg ikke vil drømme om å legge til, med de søker jeg heller ikke opp.

Skrevet

Visst du ikke vil ha kontakt med dem er det jo bare å la vær å legge dem i vennelista di. Vet ikke hvordan det er med dem, men jeg hadde ikke orka å snakke med noen jeg ikke vet hvem er bare for "gøy" der inne. Må være noen jeg "kjenner" kjenner jo nesten ingen av dem da jeg gikk på barne/undomsskolen med de fleste jeg har i vennelista mi!

Gjest utlogga
Skrevet

Jeg har noen litt andre kvaler når det gjelder facebook, men i samme sjanger. Er så betatt av en skjønn gutt og har vært det i lang tid, endelig kan det se ut som jeg har fått ham litt på gli, vi har blitt kjent, prøver å vise at jeg liker ham litt, men er livredd for å trå over streken så jeg tar det saaaakte.

MEN: Han har facebook! Og når jeg går inn på profilen hans (når jeg er på besøk hos en venninne som har facebook), så ser jeg at han får mange meldinger fra pene jenter. Og de kaller ham "søten" og slikt. Selv om noen av dem kanskje er i forhold fra før.

Tror ikke det er noe seriøst i flørtinga til jentene der (ennå), men jeg føler at jeg ble satt mange mil tilbake i min tilnærming til ham - når jeg føler jeg er kjempemodig hvis jeg tør spørre om han vil kaffe sammen meg i lunsjen på jobben, eller tør å holde blikket hans i lengre tid enn et brøkdels sekund. Mens andre jenter driver og kaller ham søten og sender kosemeldinger?

:tristbla::tristbla:

Det får meg bare til å miste motet og gi opp, kan ikke måle meg med flørtejentene på facebook med pene bilder i profilen. Og jeg har IKKE lyst til å lage meg en profil der og stalke ham.

Var ikke meningen å skifte tema, altså - men facebook fører med seg dilemmaer ja. Helt enig i det :)

Gjest Gjest
Skrevet

Det får meg bare til å miste motet og gi opp, kan ikke måle meg med flørtejentene på facebook med pene bilder i profilen. Og jeg har IKKE lyst til å lage meg en profil der og stalke ham.

Var ikke meningen å skifte tema, altså - men facebook fører med seg dilemmaer ja. Helt enig i det  :)

Det har jeg også tenkt på. Orker ikke se jenter jeg liker bli nedlesset av flørtemeldinger fra andre gutter. Tror jeg styrer unna Facebook, så blir det færre ting som kverner rundt oppi hodet.

Skrevet

Da er de enten på et åpent nettsamfunn eller noe. For ingen som jeg ikke har godkjent som venn kan se min profil eller skrive noe der! Så det er jo litt opp til hva man gjør med det selv!

Skrevet

Jeg har oppdaget en og annen tidligere date, som det var litt rart å se. Men jeg har ikke snakket til vedkommende, og tviler på at de kommer til å snakke til meg (siden dette er de datene der vennskap ikke ble noe alternativ i etterkant av div. årsaker).

Gjest Gjest
Skrevet
Da er de enten på et åpent nettsamfunn eller noe. For ingen som jeg ikke har godkjent som venn kan se min profil eller skrive noe der! Så det er jo litt opp til hva man gjør med det selv!

Ja, men jeg kan jo ikke avgjøre hvem som får se profilen til jenta jeg liker. Det bestemmer jo hun selv.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg har valgt å blocke ett par exer jeg. Fordi jeg ikke vil at de skal ha noe som helst med meg å gjøre og jeg vil ikke bli minnet om at de finnes. Genialt, de ser ikke at jeg finnes i det hele tatt, og jeg ser ikke at andre venner av meg har kontakt med de heller!!

Gjest Gjest
Skrevet

Kommer ikke til å registrere meg der. Det føles litt ekkelt synes jeg. Man blir liksom nesten litt forfulgt på en måte, funnet av folk man ikke vil bli funnet av osv...

Gjest glamourgirl
Skrevet

Jeg har noen ekser som jeg gjerne skulle hatt kontakt med, som har avvist meg. (da tenker jeg at de kanskje har litt sjalue kjærester)

Og andre som ikke gjør det, som det er rasende artig å finne ut litt mer om hvor er nå.

Jeg blir glad jeg, når jeg ser at de er i gode forhold, har klart seg bra og er lykkelige.

Gjest Gjest_Lena_*
Skrevet

Jeg laget meg en profil på Facebook fordi noen bloggere jeg kjenner gjorde det. Men jeg slettet profilen etter en dag, for jeg skjønner at det ikke var noe for meg. Plutselig dukket det opp folk fra mailadresseboka som jeg ikke har hatt kontakt med på lenge, og det hadde jo vært koselig å se igjen gamle kjente, men jeg liker liksom ikke å se tilbake. Jeg vil se fremover og treffe nye folk. Mest i virkeligheten, selv om det er morsomt å “snakke” på nett også (som nå).

Dessuten har tenåringen min Facebook-profil og vil helst ikke ha mamma der inne! :frustrert:

Men det verste var at jeg så igjen en gammel flamme på nettet (ikke facebook, men noe lignende) fra nesten femten år tilbake. Det var nesten litt ekkelt. Han hadde ikke forandret seg mye, så det ut som, og plutselig husket jeg (noe jeg hadde glemt eller fortrengt) at han var litt småpsyko. Følte absolutt ikke for å ta kontakt og ha ham i livet mitt (er dessuten lykkelig med samboer).

Gjest Gjest
Skrevet

Synes det er litt ekkelt jeg, hvordan folk man har forsøkt å glemme plutselig er tilgjengelig med et tastetrykk. Og etter hva jeg har skjønt, legger man til alle man har vært i nærheten av i fortiden, selv om de f.eks mobbet og utestengte deg iherdig på skolen. Føler ikke for å hverken legge til sånne som venner eller forsvare hvorfor jeg ikke vil det og dermed bli kalt arrogant, så jeg ønsker ikke profil der i det hele tatt.

Skrevet

Går fint an å blokkere folk man ikke vil skal se en. Jeg blokkerer de jeg kommer over som jeg ikke vil ha kontakt med, og da får de ikke vite at du er der engang (med mindre noen forteller dem det, så klart) :)

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg har valgt å ikke legge til ekser. Har egentlig ikke noe problematisk forhold til dem, men de jeg vet er på facebook er folk jeg uansett ikke har noe stort behov for å holde meg oppdatert på. Dessuten er jeg nok bare én av mange for et par av dem, hehe.

Skrevet
Jeg laget meg en profil på Facebook fordi noen bloggere jeg kjenner gjorde det. Men jeg slettet profilen etter en dag, for jeg skjønner at det ikke var noe for meg. Plutselig dukket det opp folk fra mailadresseboka som jeg ikke har hatt kontakt med på lenge, og det hadde jo vært koselig å se igjen gamle kjente, men jeg liker liksom ikke å se tilbake. Jeg vil se fremover og treffe nye folk. Mest i virkeligheten, selv om det er morsomt å “snakke” på nett også (som nå).

Dessuten har tenåringen min Facebook-profil og vil helst ikke ha mamma der inne!  :frustrert:

Men det verste var at jeg så igjen en gammel flamme på nettet (ikke facebook, men noe lignende) fra nesten femten år tilbake. Det var nesten litt ekkelt. Han hadde ikke forandret seg mye, så det ut som, og plutselig husket jeg (noe jeg hadde glemt eller fortrengt) at han var litt småpsyko. Følte absolutt ikke for å ta kontakt og ha ham i livet mitt (er dessuten lykkelig med samboer).

Overfølsom?

Skrevet

Jeg ser faren for at facebook blir nok et alternativ for de som kjeder seg i forholdet sitt og mimrer tilbake til svunne tider i stedet for å ta fatt i nåtiden.

Hadde ikke blitt særlig fornøyd om kjæresten min la til ekser og gamle flammer. Heldigvis er vi veldig enige på det området :ler: er så greit når begge er like sjalu ;)

Og jeg har overhodet ikke behov for å kontakte ekser eller gamle flammer. Hvorfor skulle man det hvis man er i et forhold man har tenkt å satse på? Nei, jeg mener at man ikke skal leke med ilden, så slipper man å bli brent...

Gjest Gjest
Skrevet
Går fint an å blokkere folk man ikke vil skal se en. Jeg blokkerer de jeg kommer over som jeg ikke vil ha kontakt med, og da får de ikke vite at du er der engang (med mindre noen forteller dem det, så klart) :)

Så hvis en man har blokkert går inn på vennelista til en som har lagt deg til som venn, kan de ikke se deg da?

Skrevet
Så hvis en man har blokkert går inn på vennelista til en som har lagt deg til som venn, kan de ikke se deg da?

På Facebook, inne på Privacy, står det:

If you block someone, they will not be able to search for you, see your profile, or contact you on Facebook. Any ties you currently have with a person you block will be broken (friendship connections, relationships, etc).

Jeg vil anta at de da ikke kan se deg inne på felles venners venneliste. Jeg har blokkert en som jeg vet er på vennelisten til en felles venn, og jeg kan ikke se han lenger, og da går jeg ut ifra at han ikke ser meg heller.

Gjest Gjest
Skrevet

Der har vi det ordet igjen, Facebook, men hva i allverden er Facebook for noe?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...