monja Skrevet 9. mai 2007 #21 Skrevet 9. mai 2007 Jeg legger til en del forumvenner jeg har fått nærmere kontakt med - fra KG og ja. Og alle jeg gikk på samme klassetrinn som. Selv om jeg ikke er venner med dem, er det morsomt å se hva andre gjør nå. Jeg har og blitt lagt til av noen av broren min sine nærmeste venner, men de vokste jo opp i huset vårt omtrent så de kjenner jeg godt. Tror kanskje jeg har avvist et par stykker jeg ikke vet hvem er.
Gjest Bellatrix Skrevet 9. mai 2007 #22 Skrevet 9. mai 2007 Får folk vite at de bare er lagt i limited profile?
Gjest ElisabethH Skrevet 9. mai 2007 #23 Skrevet 9. mai 2007 Kan man altså blokkere noen med en gang (selv om de kanskje ikke er på facebook engang) mot å se at jeg er der??
Susannah Skrevet 9. mai 2007 #24 Skrevet 9. mai 2007 Det står ikke på New Feed. News Feed and Mini-Feed will never (blant annet): People you reject as friends People you remove from your friends ← Du virker som om du har full kontroll på FB, så spør litt mer: Hvis du avviser noen, får de beskjed på noen måte at du har avvist dem? Jeg har 6 stykker "på vent", har ikke lyst til å legge dem til (de har spurt meg om å være venn av en eller annen grunn), men tør liksom ikke helt å avvise dem heller.... Han ene er egentlig litt psycho, skulle ønske han ikke hadde funnet meg...
Gjenglemt sykkellås Skrevet 9. mai 2007 #25 Skrevet 9. mai 2007 Kan man altså blokkere noen med en gang (selv om de kanskje ikke er på facebook engang) mot å se at jeg er der?? ← De må nok ha profil på Facebook for at du skal kunne blokkere de, men de behøver ikke ha tatt noe kontakt med deg el lignende før du blokkerer. Bellatrix: Tviler STERKT på at folk får vite at du legger dem til som limited.
Gjest Bellatrix Skrevet 9. mai 2007 #26 Skrevet 9. mai 2007 Bellatrix: Tviler STERKT på at folk får vite at du legger dem til som limited. ← Nei, sikkert ikke. Har ikke gjort det enda, men jeg har jo folk på vennelista som jeg heller vil kalle bekjente enn venner, så sånn sett kan det være greit å skille litt ut hvem som får se hva.
Gjenglemt sykkellås Skrevet 9. mai 2007 #27 Skrevet 9. mai 2007 (endret) Du virker som om du har full kontroll på FB, så spør litt mer: Hvis du avviser noen, får de beskjed på noen måte at du har avvist dem? Jeg har 6 stykker "på vent", har ikke lyst til å legge dem til (de har spurt meg om å være venn av en eller annen grunn), men tør liksom ikke helt å avvise dem heller.... Han ene er egentlig litt psycho, skulle ønske han ikke hadde funnet meg... ← Nei, når du avviser får de aldri beskjed De bare venter og venter og venter på at du skal legge de til. - Helt til de skjønner at du ikke gjør det - eller de glemmer at de har spurt. (Dette er jeg 90% sikker på.) Jeg har avvist flere - en av de har til og med prøvd å legge meg til igjen. Endret 9. mai 2007 av Gjenglemt sykkellås
Wildy Skrevet 9. mai 2007 #28 Skrevet 9. mai 2007 Jeg avviser og blocker oftere enn jeg legger til. Jeg har ikke noe ønske om å ha kontakt med halveis-venner fra ti år tilbake. Og det er noen jeg har litt kontkat med RL, men jeg ønsker ikke å publisere for resten av verden at jeg har kontakt med de. Synes det er litt freaky nr folk kan få i alle fall en viss grad av oversikt over nettverket mitt bare med å følge med på hvem som er på diverse vennelister, hvilke adresselister jeg er med på hos de som vidresender mail uten å fjerne alle tidligere adresser osv. Har fått meg et par oppleveser hvor jeg erfarte grundig hvor mye folk faktisk kan snuse opp om noen bare med å være litt aktiv på nett
Gjenglemt sykkellås Skrevet 9. mai 2007 #29 Skrevet 9. mai 2007 Nei, sikkert ikke. Har ikke gjort det enda, men jeg har jo folk på vennelista som jeg heller vil kalle bekjente enn venner, så sånn sett kan det være greit å skille litt ut hvem som får se hva. ← Enig. Har det på samme måten, men jeg tror faktisk jeg har bestemt meg for å ikke legge ut informasjon jeg ikke vil at de (såkalte) bekjente jeg har på vennelisten ikke skal kunne se. Så får heller bare profilen være litt kjedelig. Har lyst til å blokkere et par folk óg, men siden de er i noen lunde samme vennekrets som meg, kan det bli så veldig avslørende, så jeg tror jeg dropper det også. De tar vel hintet når jeg ikke godtar de som venner.
Susannah Skrevet 9. mai 2007 #30 Skrevet 9. mai 2007 Nei, når du avviser får de aldri beskjed De bare venter og venter og venter på at du skal legge de til. - Helt til de skjønner at du ikke gjør det - eller de glemmer at de har spurt. (Dette er jeg 90% sikker på.) Jeg har avvist flere - en av de har til og med prøvd å legge meg til igjen. ← Ok, da tar jeg meg en avvisningsrunde, orker ikke ha dem "hengende" der borte på Friend requests. Hun ene har jeg faktisk avvist minst en gang før, men hun tar nok ikke hintet. Det er noen jeg bare ikke skjønner hvorfor jeg skal ha kontakt med på denne måten, hvis jeg møtte dem på gaten hadde jeg knapt sagt hei til dem. Men hvis du allerede har lagt dem til og så sletter dem, da får de vel beskjed?
Gjenglemt sykkellås Skrevet 9. mai 2007 #31 Skrevet 9. mai 2007 Men hvis du allerede har lagt dem til og så sletter dem, da får de vel beskjed? ← De får nok neppe beskjed, men de kan legge merke til at du plutselig ikke står på vennelisten deres mer/at de ikke har tilgang til profilen din lenger.
Gjest Bellatrix Skrevet 9. mai 2007 #32 Skrevet 9. mai 2007 Enig. Har det på samme måten, men jeg tror faktisk jeg har bestemt meg for å ikke legge ut informasjon jeg ikke vil at de (såkalte) bekjente jeg har på vennelisten ikke skal kunne se. Så får heller bare profilen være litt kjedelig. Har lyst til å blokkere et par folk óg, men siden de er i noen lunde samme vennekrets som meg, kan det bli så veldig avslørende, så jeg tror jeg dropper det også. De tar vel hintet når jeg ikke godtar de som venner. ← Jeg har også gørrkjedelig profil. Ser ikke poenget med å brett ut livet mitt til folk jeg ikke har noe særlig kontakt med likevel.
Gjest kaffedama Skrevet 10. mai 2007 #33 Skrevet 10. mai 2007 Hvor går man for å putte folk som allerede er på vennelista på limited-lista? Jeg trodde jeg hadde sett et sted å gjøre det, men nå finner jeg det ikke igjen...
Susan Sto Helit Skrevet 10. mai 2007 #34 Skrevet 10. mai 2007 Får folk vite at de bare er lagt i limited profile? ← Kommer jo an på hvor mye "limited" profilen din er, men det er jo ganske lett å se at du ikke har tilgang til endel opplysninger da, siden alle profiler ser like ut i utgangspunktet. Jeg har fått se profiler der det eneste jeg egentlig har fått se er relationshipstatus, profilbildet og de andre opplysningene øverst i profilen. Er ikke så vanskelig å forstå at det var "limited" . Selv er jeg nok mer restriktiv på hvem jeg tar kontakt med, men har som regel svart ja til de som tar kontakt med meg. Men så tenker jeg heller litt over hva jeg legger ut i profilen også.
CeeCee Skrevet 12. mai 2007 #35 Skrevet 12. mai 2007 Jeg har bare avslått en venneinvitt sålangt. Det va en X av meg fra 8 år tilbake. Jeg og kjæresten har blitt enige om å ikke ha Xer på vennelista...
aline Skrevet 12. mai 2007 #36 Skrevet 12. mai 2007 foreløpig har jeg ikke trengt å avvise noen forespørsler, da det kun har vært folk jeg vet hvem er og ikke har noen problemer med. Jeg ser ikke på folk på facebook nødvendigvis som venner av meg selv om jeg legger dem som venner, de er alt fra bekjente til tidligere klassekamerater. Synes det er kjempegøy å plutselig møte på folk som jeg ikke har pratet med siden grunnskolen, se hvem de er nå, høre hva som har skjedd i livene deres og hvordan de har det nå. Dette er jo mennesker som var endel av hverdagen min i ni år flere av dem, jeg har ikke hatt kontakt med dem men har jo heller ikke glemt dem. Dersom mennesker jeg ikke kjenner eller folk jeg vet hvem er men faktisk ikke har lyst å ha kontakt med, vil legge meg til som venn, så kommer jeg til å avslå. Er ikke interessert i å ha kontakt med folk jeg ikke er nysgjerrig på eller ikke liker særlig og eier ikke dårlig samvittighet for å bruke facebook akkurat som det passer meg selv. Om folk skal ta seg nær av slikt, så er det ikke internett rette plassen. Jeg har blokkert og slettet folk fra msn også, fordi jeg ikke har hatt interesse av å ha kontakt med dem.
Gjest Frysepulver Skrevet 12. mai 2007 #37 Skrevet 12. mai 2007 Får folk vite at de bare er lagt i limited profile? ← Hvis du kun får sett den generelle informasjonen og ingen bilder (selv om det står det er fler der), samt at wallen er borte, skjønner du jo at du kun har fått en limited profile Nei, når du avviser får de aldri beskjed De bare venter og venter og venter på at du skal legge de til. - Helt til de skjønner at du ikke gjør det - eller de glemmer at de har spurt. (Dette er jeg 90% sikker på.) Jeg har avvist flere - en av de har til og med prøvd å legge meg til igjen. ← H*n legger deg nok til igjen fordi h*n ikke finner seg selv på din venneliste. Sånn sett vet jo folk om en avviser de.
Gjest Frysepulver Skrevet 12. mai 2007 #38 Skrevet 12. mai 2007 Jeg har avvist et par stykker jeg ikke aner hvem er - ellers legger jeg til både gamle klassekamerater, folk fra organisasjonslivet osv. Er jo litt moro å se hvor mange venner og bekjente jeg faktisk har - selv om ikke alle er på Facebook da
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå