Gjest kaffedama Skrevet 8. mai 2007 #1 Skrevet 8. mai 2007 Denne Facebook-hypen har jo åpna for spørsmålet "hvem er en venn" eller "hva er en venn". Er en person du har snakka med en gang på msn en venn? Er en person du pleide å henge i dagboka til på KG for fem år siden en venn? Er en person du har truffet på fest en gang en venn? Er en person du gikk i parallellklasse med på barneskolen en venn? Jeg skjønner selvfølgelig at man må definere sjøl hvem som er venn og ikke, men hva gjør man når det dukker opp en person man har et anstrengt forhold til eller dårlige assosiasjoner til og vil være venn? Har noen satt noen grenser for hvem som er venn på Facebook, eller er dere som meg som trykker ja til alle friend requests? Av og til med en halvdårlig følelse i magen?
Gjest Frances Skrevet 8. mai 2007 #2 Skrevet 8. mai 2007 Inntil nå har jeg sagt ja til alle requester, men det er bare fordi de faktisk er folk jeg kjenner og liker. Men i går poppet det opp en request fra en som jeg ikke har særlig lyst til å være venn med, det er veldig lenge siden vi snakket sammen og vi har ikke særlig god kjemi Har mest lyst til å avslå, sitter bare her og manner meg opp nå.
Gjest kaffedama Skrevet 8. mai 2007 #3 Skrevet 8. mai 2007 Frances, bare gjør det. Jeg skulle også ha avslått et par de siste dagene, og nå angrer jeg på at jeg ikke gjorde det.
Gjest Frances Skrevet 8. mai 2007 #4 Skrevet 8. mai 2007 Da gjør jeg det! Fint å høre det fra andre, selv om jeg allerede vet at det er det beste å gjøre
Gjest Veronica Mars Skrevet 8. mai 2007 #5 Skrevet 8. mai 2007 Jeg har avslått noen få, en jeg faktisk aldri har møtt (!), i hvert fall så vidt jeg kan huske, men han var en venn av broren min. Virket som han bare var ute etter å ha flest mulig mennesker på vennelista. En annen var en fyr jeg jobet med i en organisasjon for to år siden, snakket med han noen få ganger da, og han er jo en hyggelig fyr, men jeg har overhodet ikke kontakt med han så jeg skjønte liksom ikke vitsen. Han virket også som han prøvde å framstå som han hadde utrolig mange venner. Hvis folk har få venner er terskelen for å avslå litt større. Jeg har et par stykker på lista som jeg overhodet ikke er venner med selv, har truffet de tre-fire ganger på fest, men som er fjerne venner av samboeren min. Da får jeg meg liksom ikke til å svare at jeg ikke vil være venner med dem, siden jeg faktisk kommer til å treffe de gjennom han av og til.
Anglofil Skrevet 8. mai 2007 #6 Skrevet 8. mai 2007 Til nå har jeg ikke avslått noen, men det er rett og slett fordi jeg kjenner dem fra før. De aller fleste kjenner jeg fra det virkelige liv, med unntak av noen få som har blitt mine venner her på KG eller i andre forum. Som regel kjenner jeg dem eller har møtt dem også i virkeligheten. Som oftest er de som er lagt til mennesker jeg møter titt og ofte, kontakter, gode venner, tidligere klassekamerater osv. Mvh Yvonne
Gjenglemt sykkellås Skrevet 8. mai 2007 #7 Skrevet 8. mai 2007 Har avslått tre-fire folk fordi det enten er folk jeg ikke kjenner - eller folk jeg ikke vil ha noe med å gjøre. Jeg har støre terskel for å sende en vennerequest til en person, enn å godta en request som noen sender til meg. Men det er klart: Jeg tipper at jeg ikke har vekslet et ord med 75% av de jeg har på vennelisten min, etter at de har blitt lagt til - selv om de er venner eller gamle bekjentskaper.
Amalie_85 Skrevet 8. mai 2007 #8 Skrevet 8. mai 2007 Sagt nei til noen jeg og. Men jeg syns heller man skulle katorisert dem litt. For alle de som er i facebook er jo ikke mine venner, de er jo bare bekjente (gikk på skole sammen med) jeg kjenner jo ingen av dem egentlig. Bare noen veldig veldig få
Gjest Bellatrix Skrevet 8. mai 2007 #9 Skrevet 8. mai 2007 Denne Facebook-hypen har jo åpna for spørsmålet "hvem er en venn" eller "hva er en venn". Er en person du har snakka med en gang på msn en venn? Er en person du pleide å henge i dagboka til på KG for fem år siden en venn? Er en person du har truffet på fest en gang en venn? Er en person du gikk i parallellklasse med på barneskolen en venn? Jeg skjønner selvfølgelig at man må definere sjøl hvem som er venn og ikke, men hva gjør man når det dukker opp en person man har et anstrengt forhold til eller dårlige assosiasjoner til og vil være venn? Har noen satt noen grenser for hvem som er venn på Facebook, eller er dere som meg som trykker ja til alle friend requests? Av og til med en halvdårlig følelse i magen? ← Jeg trykker ja hvis folk spør, men de jeg selv kontakter er bare folk jeg mener er eller har vært vennene mine. Gidder ikke spørre folk jeg tilfeldigvis gikk på barneskolen med og som ikke var venner da. Jeg har funnet en som var en god venn av meg da vi var i barnehagealder, men har ikke addet han som venn. Vi har ikke hatt kontakt på 25 år og vet ikke om vi ville hatt noe felles nå.
Gjest Bellatrix Skrevet 8. mai 2007 #10 Skrevet 8. mai 2007 Sagt nei til noen jeg og. Men jeg syns heller man skulle katorisert dem litt. For alle de som er i facebook er jo ikke mine venner, de er jo bare bekjente (gikk på skole sammen med) jeg kjenner jo ingen av dem egentlig. Bare noen veldig veldig få ← Det har jeg også tenkt. Bekjente har jeg og har hatt mange av, det betyr ikke at de er eller har vært venner. Er jeg usikker på om jeg skal legge til noen så venter jeg på at de skal kontakte meg.
Amalie_85 Skrevet 8. mai 2007 #11 Skrevet 8. mai 2007 Det har jeg også tenkt. Bekjente har jeg og har hatt mange av, det betyr ikke at de er eller har vært venner. Er jeg usikker på om jeg skal legge til noen så venter jeg på at de skal kontakte meg. ← Det gjorde jeg i begynnelsen og Men jeg vil gjerne snakke med de jeg gikk på barneskolen med jeg. Syns det er morsomt. Og jeg var jo venner med de fleste da. Men å kalle dem venner nå er å ta litt hardt i syns jeg
Liskat Skrevet 8. mai 2007 #12 Skrevet 8. mai 2007 Jeg har ikke sagt nei til noen ennå, men har kommet over noen jeg blokkerte med en gang for at de ikke skulle se meg og ta kontakt.
kycchi Skrevet 8. mai 2007 #13 Skrevet 8. mai 2007 På sider som blink er venner de jeg vil holde kontakt med, legger til så jeg ikke skal glemme nickene til folk jeg liker å prate med. På myspace adder jeg folk jeg har felles interesser med og har lyst til å prate med, og blir addet av samme grunn. Jeg ville ikke kalt halvparten av myspace-vennene mine som venner hvis noen spurte, så for min del kunne det like gjerne hett "kontakter" elns.
T@nte Sofie Skrevet 8. mai 2007 #14 Skrevet 8. mai 2007 Jeg aksepterer bare forespørsler fra personer jeg anser som venner, er det andre jeg føler jeg halvveis må legge til så havner de på "limited"-profilen.
T@nte Sofie Skrevet 9. mai 2007 #16 Skrevet 9. mai 2007 Du kan selv bestemme hvor mye de du legger til skal få tilgang til av informasjon om profilen din.
dront Skrevet 9. mai 2007 #17 Skrevet 9. mai 2007 Har avslått tre-fire folk fordi det enten er folk jeg ikke kjenner - eller folk jeg ikke vil ha noe med å gjøre. Jeg har støre terskel for å sende en vennerequest til en person, enn å godta en request som noen sender til meg. . ← Enig. Har ikke avslått noen hittil, men kommer til å gjøre det om det er helt ukjente eller folk jeg ikke liker. Har også høyere terskel for å sende request selv, enn for å legge til - når noen vil være venner med meg er jeg så barnslig at jeg blir smigret, hehe. Men jeg har noen på limited profile - ikke så viktig med tanke på hva jeg har lagt ut av info foreløpig, men det kan jo tenkes at det kan bli det.
Dizzy Skrevet 9. mai 2007 #18 Skrevet 9. mai 2007 Hva skjer om jeg sletter noen som er i vennelisten min? Vil vedkommende da få beskjed om det? Har en jeg kunne tenkt meg å slette, men har ikke gjort det enda i frykt for at det skulle stå på new feed
Gjenglemt sykkellås Skrevet 9. mai 2007 #19 Skrevet 9. mai 2007 Det står ikke på New Feed. News Feed and Mini-Feed will never (blant annet): People you reject as friends People you remove from your friends
Dizzy Skrevet 9. mai 2007 #20 Skrevet 9. mai 2007 Ok...takk for svar! *på-facebook-for-å-slette-en-"venn"*
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå