Gå til innhold

data - slette alt av privat info.

Fremhevede innlegg

Gjest miobell
Skrevet

Da min pc ble ødelagt for noen mnd siden, har jeg den siste tiden lånt en pc gjennom jobben. Har hatt den tilkoblet eget trådløst nettverk. Nå skal snart pcen leveres tilbake.

både min samboer og jeg har benyttet oss av denne pcen til mye privat som jeg ikke ønsker at "alle andre" skal få tilgang til... Hvordan slette alt av "spor" på denne pcen? ....

Videre: vår gamle pc skal kastes. Vil helst fjerne alt av private linker/spor på også denne pcen, da jeg har hørt om risikoen ved å kaste en pc full av privat info.

Takknemlig for litt hjelp, da jeg ikke kan si jeg er så innmari smart på data ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Da min pc ble ødelagt for noen mnd siden,  har  jeg den siste tiden lånt en pc gjennom jobben. Har hatt den tilkoblet eget trådløst nettverk. Nå skal snart pcen leveres tilbake.

både min samboer og jeg har benyttet oss av denne pcen til mye privat som jeg ikke ønsker at "alle andre" skal få tilgang til... Hvordan slette alt av "spor" på denne pcen? ....

Videre: vår gamle pc skal kastes. Vil helst fjerne alt av private linker/spor på også denne pcen, da jeg har hørt om risikoen ved å kaste en pc full av privat info.

Takknemlig for litt hjelp, da jeg ikke kan si jeg er så innmari smart på data ;)

PC som skal levers tilbake: Det er ganske mye, men det aller meste er lagret under C:\Documents and settings\<brukernavn> Det bør ikke slettes ved å bruk Delete i window men overskrives med et sletteprogram (et eksempel http://www.heidi.ie/eraser/ ). Søk på nett for flere alternativer,

PC som skal kastes: Ta ut harddisken og ødelegg den (eventuelt alle sammen om det er flere disker i den). En grei måte å ødelegge en disk er å legge den i en bøtte med saltvann. Innholdet vil ruste i stykker. Evnt skru den opp og ødelegge platene med en hammer el.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...