Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Nå har jeg hatt en kul i brystet en liten stund, og idag begynte hele brystet å gjøre vondt, men poenget er det at imorgen får jeg mensen så det kan godt være derfor...Burde jeg vente med å dra til legen til etter mensen?

Grunnen til at jeg tar det med ro med dette og ikke stresser er fordi jeg ofte får kuler i brystet som er kjertler osv.

Men denne kulen er så rar...Jeg kan på en måte ta tak i den med fingrene og holde den mellom fingrene enda den er inni brystet :sjenert: Hørtes kanskje snodig ut, litt rar forklaring, men dere skjønner sikkert.

Anyway, spørsmålet var egentlig bare det med om jeg skulle vente til etter mensen med å få sjekket den?

(Er 21 år)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor lenge er en liten stund?

Vi kvinner anbefales å sjekke brystene etter mens, men hvis du har hatt den der i flere uker ville jeg tatt kontakt med legen.

Det behøver ikke være mer enn en hoven lymfekjertel.

:klem:

Skrevet

Det kan være en cyste. Jeg har nettopp hatt en selv, og den var veldig øm. Den måtte tømmes for væske hos legen. Jeg ville kommet meg til legen og fått den undersøkt.

Skrevet
Hvor lenge er en liten stund?

Vi kvinner anbefales å sjekke brystene etter mens, men hvis du har hatt den der i flere uker ville jeg tatt kontakt med legen.

Det behøver ikke være mer enn en hoven lymfekjertel.

:klem:

Tja... oppdaget den for et par uker siden ca.

Jeg får ta en tur til legen ja...Håper han gidder og sjekke denne gangen da. Sist sa han bare "du er så ung så det er ikke kreft" :frustrert: Noe av det dummeste jeg har hørt egentlig så jeg gikk til en annen som sendte meg på mammografi.

Gjest Gjest
Skrevet
Tja... oppdaget den for et par uker siden ca.

Jeg får ta en tur til legen ja...Håper han gidder og sjekke denne gangen da. Sist sa han bare "du er så ung så det er ikke kreft"  :frustrert:  Noe av det dummeste jeg har hørt egentlig så jeg gikk til en annen som sendte meg på mammografi.

Mammografi i en alder av 21 er iallefall dumt.

Det kan stimulere til cellevekst + at det er bortkastet fordi unge jenters vev er så tett at det er umulig å se noe som helst på mammografi.

Det tas ultralyd av mistenkelige kuler hos unge jenter.

Skrevet
Mammografi i en alder av 21 er iallefall dumt.

Det kan stimulere til cellevekst + at det er bortkastet fordi unge jenters vev er så tett at det er umulig å se noe som  helst på mammografi.

Det tas ultralyd av mistenkelige kuler hos unge jenter.

Det ble i hvert fall tatt både mammografi og ultralyd av meg sist.

Skrevet

Nå har jeg time ikveld hos en lege så får jeg sjekket kulen. Gruer meg litt, men det går vel bra håper jeg. :sjenert:

Gjest =tentacle=
Skrevet

Brystkreft i din alder er voldsomt sjelden, men i voldsomt sjeldne tilfeller skjer det jo faktisk, så blir du bekymret trenger du ikke la legen avvise bekymringen din.

Som sagt over her, kan det hende at du har en cyste (væskefylt hulrom). De kan vokse og bli ømme. Når væske blir fanget og stillestående, kan det bli infeksjon der. Det vil i så fall være vondt, huden kan bli rød og varm, og brystet hovent.

Det kan også være en mensenforandring, men det finner du ut av. Forsvinner den helt etterpå, går det jo an å avbestille en henvisning.

Skrevet

Takk :) Jeg gleder meg til å få det sjekket ut, bedre å sjekke en gang for mye enn en gang for lite.

Skrevet

Da har jeg sjekket kulen, det var antageligvis en kjertel, men jeg måtte se det ann en månedstid. Han ville ikke sende meg videre på undersøkelser enda siden jeg var så ung og det var få som tok mammografi på unge. Men jeg skulle komme straks tilbake om jeg merket forandringer. En utrolig flink og snill lege som betrygget meg mye :)

Skrevet

Så bra at du fikk sjekket det, og at det ikke var noe farlig. ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...