Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest baby-E
Skrevet

Når jeg mistet telefonen min i bakken slik at den ene delen løsnet (har en slik flipp-telefon) var jeg veldig glad for at jeg hadde forsikting. Ringte til dem, og fikk ny telefon i posten etter 48 timer.

Hadde gjennom netcom.

Gjest Nedfall
Skrevet
Har nettopp bestilt meg en Nokia N73 og lurer på om det kan være smart å tegne mobilforsikring?

Jeg har abonnement gjennom Chess. Her er deres forsikringsvilkår: http://www.chess.no/Arkiv/Skjema/Vilkaar_forsikring.pdf

Hilsen

-CeeCee-

Hva betaler du egentlig for denne forsikringen ?

Kikket litt i vilkårene:

"10.9 Egenandel er 350,- ved første skadesak, og 750,- ved et

nytt skadetilfelle innen 18 måneder etter forrige skadesak. For

ytterligere skadesaker (flere enn 2) i løpet av en periode på 18

måneder, vil det bli trukket en egenandel på 1500,-. "

Men hva betaler du utenom ? Er det ikke noen års/kvartalsavgift på denne forsikringen ? Kan du fritt bytte abbonement uten å betale noen avgift for å "få deg fri" ? Du får ikke nytte av forsikringen hvis du ikke har ett Chess sim kort i mobilen når skaden skjer, men det er nå forståelig.

Igrunnen er jeg mostander av slike "filleforsikringer", fordi forsikringer i lengden ikke lønner seg, hadde de lønt seg hadde forsikringsselskapene gått konk, men det gjør de ikke..

Noen blir lurt her..

Skrevet

Klart at man kan spekulere i disse forsikringene slik at man ofte kan bytte telefon og alltid ha det nyeste (noe mange gjør). Har man telefon som koster det hvite å begge øynene og aktivt bruker den så er det klart at man kan tegne forsikring, men mange har den allerede dekket gjennom idiot sikring for hjemmet.

For alle de telefoner med binding som koster sånn ca 1-3000.- så mener jeg dette er helt sløkket. Dette er ikke mer penger enn at det lar seg erstatte og om man i tillegg skal betale ca 30.- pr mnd så blir dette 360.- pr år. Har du din telefon i 3 år og i tillegg må ut med egenandel på 350 så kunne du like gjerne kjøpt deg en ny telefon, og da uten å skulle få registrert noen skadesaker på deg. Nå dekker jo IKKE disse forsikringene tilleggsutstyret heller, så da faller dette argument også bort.

Nei slike forsikringer er TULLLLLLL

Skrevet

Mobilen jeg har kjøpt koster ca 4000,- med 2 GB minnekort, 3399,- uten. Skulle jeg være så uheldig å miste den, bli frastjålet, miste den i en sølepytt e.l. (Jeg er utrolig klumset og burde hatt såkalt idiotforsikring. Hvor får man tak i det?) har jeg ikke råd til å plutselig punge ut for en ny... Da vil det være bedre å betale 30,- pr. mnd, og et engangsbeløp på kr. 350,- og få ny mobil "på dagen". Forsikringsselskapene må jo tjene penger de også, tenker jeg. Jeg har stort sett mobiler i ca. to år før jeg går lei og vil ha ny..

Den mobilen jeg har nå har jeg vært heldig med. Jeg har mistet den i vann to ganger, men har vært kjapp og revet ut batteriet for å unngå kortslutting, og tørket den over en oljeovn. Den har fungert utmerket etterpå, 2 år faktisk.(Gjentar: Bør ha idiotforsikring) :ler:

På bakgrunn av disse nye opplysningene spør jeg fortsatt; Bør jeg ha mobilforsikring? Og hvor kan jeg får tak i såkalt "idiotforsikring"?

Gjest Aurora Vaniljesaus
Skrevet

Jeg forsikrer av prinsipp kun bolig, innbo, meg selv (død/ufør) og har en reiseforsikring.

Alle andre "småforsikringer" har jeg absolutt råd til å være selvassurandør for. I lengden lønner det seg (forsikringsselskapet selger jo forsikringer for å tjene penger på det)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...