Gå til innhold

Hva skjedde egentlig med meg i dag?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Vi hadde aktivitetsdag på skolen idag, og skulle gå fra Karihaugen, opp til Ellingsrud og deretter til Mariholtet.

Da jeg stod opp merket jeg at jeg følte meg litt "rar" og uvel, men tenkte at det kom av for lite søvn. Jeg hadde også litt magetrøbbel.

Første del av turen gikk greit, men jeg var svimmel og slo det bort med at jeg ikke er i god form og at turen var hard. Etter en stund ble jeg veldig varm på hendene og vantene kjentes stramme. Jeg hadde da hovnet kraftig opp i hendene, men tenkte at det var fordi jeg gikk med dem hengende rett ned. På toppen av en ganske hard oppoverbakke får jeg beskjed om at jeg er blå i ansiktet. Jeg slo også dette bort med at jeg var i dårlig form. Plutselig kjenner jeg meg dårlig og klarer ikke løfte beina. Jeg hadde hovnet opp i hele kroppen, var blå i ansiktet og hvit rundt munnen. Tunga begynte også å hovne opp. På dette tidspunktet var jeg ca 2 timer gange inn i Marka og var kjempesliten. Jeg får panikk, snur og går hjemover. Hvor jeg fikk kreftene fra aner jeg ikke. En lærer tok meg igjen og kjørte meg hjem.

Nå er jeg skikkelig dårlig. Er ikke så hoven lenger og har drukket og gått på do mye. Har fremdeles magetrøbbel.

Hva skyldes denne reaksjonen? Jeg har da gått tyngre turer enn dette uten å bli så sliten.

Kan det være en allergisk reaksjon? Jeg har mistanke om at jeg ikke tåler slike myke "lefser" man kan kjøpe til taco. Sist jeg spiste dem fikk jeg noe jeg trodde var omgangssyken. Jeg spiste en i går (hadde ikke mistanken da). Hvis det er en allergisk reaksjon, ville den ikke kommet tidligere da?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres allergisk ut for meg, men jeg hadde nok tatt meg en tur til legen og tatt en prøve eller to.

Når det gjelder hvete-tortillas, så er de vel laget av vann og hvetemel + noen tilsetningsstoffer og salt. Vil ikke tro at det er så mye "rart" i dem. Men hva med taco-krydder/sauser?

Skrevet

Jeg spiste den bare med vanlig gryterett i igår nemlig. Skal sulle meg til helsesøster/lege i morgen tenkte jeg, men lurte på om dere kanskje visste noe eller hadde lignende erfaringer.

Skrevet

Hei Starie

Utfra symptomene du hadde så hørtes det ut som allergisk reaksjon, men denne kommer som regel raskt etter at du har fått i deg allergenet!

Jeg synes du skal oppsøke lege for å måle BT, ta noen blodprøver og en skikkelig sjekk, ikke minst for din egen del.

Ta dette på alvor!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...