Snuppa11 Skrevet 7. mai 2007 #1 Skrevet 7. mai 2007 Hei, Jeg er iferd med å bestille bryllupsreise, og vi hadde bestemt oss for Mauritius, men så ble jeg veldig i tvil da jeg så noen bilder fra Maldivene. Jeg syns Maldivene så mer "paradisaktig" ut, men kan jo hende at jeg bare blir lurt av bildene. Noen som har noen +/- ved enten Mauritius eller Maldivene (strand, mat, service, evt litt shopping osv)? Hvis noen har noen hotelltips blir jeg også veldig glad for det
gard Skrevet 8. mai 2007 #2 Skrevet 8. mai 2007 Hei Jeg har kun vart paa Maldivene saa jeg kan kun uttale meg om den destinasjonen. Kona og jeg var der for et par aar siden og du kan lese reisebrevet paa http://gardkarlsen.com/sun_island_index.htm . Maldivene er en masse smaa oyer der det ligger et resort paa vaer oy. Mauritius er en storre oy men en del resorts. Jeg synes at Maldivene var et paradis men det er ikke saa mye aa gjore der bortsett fra aa slappe av i solen, bade, snorkle etc. Beklager daarlig staving...sitter paa SAS loungen paa Heathrow i London uten et skikkelig Norsk tastatur :-)
Edie Skrevet 9. mai 2007 #3 Skrevet 9. mai 2007 Hei! Jeg har også kun vært Maldivene, så mine uttalelser er preget av det.. Det er jo egentlig ganske forskjellig feriesteder. Mauritius er en stor øy med flere byer og mange hoteller. Garantert mer å oppleve på Mauritius og mer å shoppe. Maldivene er total barfotluksus. Virkelig paradis. Bilder gir ikke stedet rettferdighet. Maldivene består jo av mange øyer (over 1000, dog ikke alle bebodd). Hver øy har sin eget "hotell". Noen større øyer har vel flere.. Det er jo ikke hotellrom man bor på. Man har egen hytte/ hus, enten på stranda eller på påler i vannet. Water villas kan anbefales - kun en trapp ned til det herlige vannet med haugevis av fargerik fisk. Jeg har vært på Veligandu og der er snorkemulighetene fantastiske. Nattfiske er verdt å oppleve. Hva man velger kommer an på hva man vil gjøre.. Shoppe, guidete turer osv - Mauritius. Maldivene er det ikke mye shopping bortsett fra en liten souvenirbutikk kanskje på hver øy. Men jeg tror ikke man får det bedre når det gjelder strand, vann, snorkling og dykking.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå