Gå til innhold

Trønderrocks bryllupsrock


trønderrock

Anbefalte innlegg

Ja, så var det endelig min tur! :hjerter_rundt:

Verdens flotteste mann har fridd til meg!! :hjerter::hjerter:

Er nesten dårlig gjort å fri like før eksamen... klarer jo ikke å konsentrere meg om skolearbeid nå ;) Men han er jo sååå tilgitt!

Det eneste som er planlagt hittil er at vi SKAL gifte oss :) og at vi gjerne vil gjøre det i utlandet. Italia, Barcelona eller Dubrovnik er hotte alternativ. Dubrovnik hadde jo vært veldig romantisk i og med at det var der jeg befant meg da han fridde :)

i Barcelona er det jo en helt nydelig kirke som sjømannskirken bruker ved vielser. Og Barcelona er jo også en veldig fin by!

I Dubrovnik blir det borgelig vielse, men der har man stor valgfrihet... På båt, stranda... kanskje på muren rundt gamlebyen?

Italia er drømmelandet mitt. Dit SKAL jeg en gang. Har lyst til å gifte meg der også. Italia er jo et veldig romantisk land, så om vi lander på Italia, må vi også bestemme oss for HVOR i Italia...

Dette er sannelig ikke lett! Heldigvis er vi to om å bestemme dette, ellers tror jeg at jeg hadde brukt like lang tid på å bestemme meg for sted, som jeg kommer til å bruke på å finne kjole :)

Har en jobb fram mot jul med å gå ned ønsket antall kilo, så det er vel den forberedelsen som er best i gang ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

GRATULERER og :velkommen: hit :)

Så spennende og romantisk med frieri, har dere bestemt dato?

:kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ballerina

Gratulerer så mye med frieri! :) Og bryllupsdagbok! :) Skal bli gøy å følge med deg!!! :) Når skal dere gifte dere da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:) Som sakt. Det eneste som er sikkert, er at det blir neste år, og 90 % sikkert at det blir utlandet.

Blir neppe i mai vi gifter oss, for da er det konfirmasjon som står for tur. (Vi har 3 unger hver)

Muligens i begynnelsen av juni eller i september/oktober? Har litt troa på begynnelsen av juni jeg slik at det ikke er for varm og for mange turister enda dit vi skal, samt at vi får tid til å arrangere bryllupsfest her hjemme iløpet av sommeren :)

Gleder meg noe helt sinnsykt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvordan lager jeg snarvei til dagboka mi i signaturfeltet tro?? :forvirra:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sittet og lest litt i noen dagbøker her nå... Helt surrealistisk at jeg nettopp har startet min egen dagbok! JEG SKAL GIFTE MEG!! Det føles helt uvirkelig enda, men det kribler i magen når jeg tenker på det.... Kommer nok til å bli maange innlegg her etter hvert tror jeg.

Er mye som må bestemmes ganske fort i og med at vielsen skal skje i utlandet. Vi har ca ett år på oss... Det må planlegges godt, da dette er en av livets viktigste dager.. for ikke å si DEN viktigste!

:rødme: :rødme: :rødme:

Endret av trønderrock
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

gratulerer og velkommen.

her er en fin start å begynne,masse tips ideer og gode råd.

glder meg til å høre mer....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Hei og :velkommen: hit til KG! Håper du finner deg godt til rette, skal bli veldig spennende og følge med deg/dere i planleggingen av deres bryllup!

:bryllup: Ja, det er rart å tenke på at en virkelig skal gifte seg! Det føles så stort! Herlig!

:klem1:

*endret: skrivefeil...*

Endret av Marna
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer masse og velkommen hit :) Skal bli gøy å følge deg videre. Blir morsomt å se hva dere ender med når det gjelder lang, dato og type bryllup. Høres veldig romantisk ut med utlandet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:) Snakket en del med samboeren i går. Han har veldig lyst på utlandet, og det har for så vidt jeg også, men kan gjerne gifte meg her til lands også...

Det som er noe å ta i betraktnig, er at vi har 6 unger tilsammen som selvfølgelig skal være tilstede under vielsen. Ingen av dem har pass.... 6000 kr der. Flybillett tur/retur 8 stk, 20.000 minst vil jeg tro. Overnatting 2-3 netter Tja.... si det... Vielsen koster "flesk" i noen sjømannskirker... (6400 i Barcelona) I tillegg kommer mat og drikke til gjestene som blir med oss... 20 - 30.000 I tillegg kommer bryllupsfest hjemme. Tror også vi må ha hjelp av en bryllupsplanlegger hvis vi skal gifte oss i utlandet. Mener jeg så at brudepikene.no tar 5500.

Lurer virkelig på om vi har råd til å dra til utlandet jeg??

Gifter vi oss her til lands blir det i kirka med middag for de aller nærmeste, før det blir kaffe og bryllupsfest for slekt og venner.

Jeg er jo helt fersk i dette gamet jeg, og lurer på tusenvis av ting... Hvor lang tid i forveien er det lurt å bestille kirke/vielsessted? Fotograf?

Jeg er litt sånn at jeg vil avklare dette rimelig kjapt, slik at jeg kan begynne å planlegge ut fra hva vi har bestemt oss for. Samboeren min mente i går at vi har jo hele sommeren på å bestemme oss for hvor og når vi skal gifte oss... Fikk litt panikk jeg da.... Da er det jo plutselig bare 9 - 10 mnd igjen... Mulig jeg stresser litt mye??

Hvis vielsen blir her hjemme føler jeg at jeg har mer kontroll på ting og tang... Har et søskenbarn som er kjempeflink til å synge. Er helt sikker på at hun vil synge i kirka. (Kanskej sammen med en mann fra samme koret som hun synger i, hvis han vil stille) Mannen til søskenbarnet mitt er en dugende fotograf (jobber freelans for ei lokal-avis). Regner med han gjærne stiller opp å filmer vielsen og tar bilder. Et annet søskenbarn jeg har egner seg godt som toastmaster, og min samboer har også en egnet kollega. Vi kan selv stå for pyntingen av lokaler osv...

Ikke lett dette altså...

Det jeg definitivt vet, er at uansett hvor hen i verden jeg gir mitt ja, vil det være på siden av værdens skjønneste mann, og at vi kommer til å finne en løsning vi begge er fornøyd med

:bryllup:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ballerina

Kirka og lokalet har vi allerede bestilt... så nå etter eksamen skal jeg se skikkelig på fotografer og toastmaster! :)

Men som du sier; uansett hvor det er så er det med verdens skjønneste mann (for det har nemlig jeg også :ler: )

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ballerina
Men hvordan lager jeg snarvei til dagboka mi i signaturfeltet tro??  :forvirra:

Skal vi se...

Først må du gå til "kontrollpanel" også på "endre signatur" under "personlig profil". For å få link til dagboka må du ha kopiert linken fra dagboka di, gå på den knappen som heter "http://" så legger du inn linken, skriver det du vil skal stå på linken... og lagrer det :tommel:

...håper du forstod forklaringen min???

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:velkommen:

Ja, da er du blitt en av den gode kjernen her inne på KG!!! :)

Vil ønske deg velkommen og lykke til med alle forbredelsene :)

:klem: Kath

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk takk for alle velkomsthilsener :smile:

Og tusen takk for tipset Ballerina. :klappe:

Blir vel mer dreven etter hvert... Nå har jeg to dagbøker på nettet som jeg kommer til å bruke flittig det kommende året :) Denne her, samt ei på slankenett.

Skal nemlig den X antall kilo før den store dagen. Var motivert før også, men nå er jeg ihvertfall det :hjerter:

Har lånt meg ei bryllupsbok i dag og står på venteliste på den nye med Mona Gruth. De hadde ikke rukket å registrert den på biblioteket enda.

Har nå fortalt den nærmeste familien om bryllupsplanene, og alle ble glade for det. Samboeren min fikk til og med skryt av søstra si for at han var romantisk :icon_smile: Mamma sa til og med at man skulle lete lenge etter noen som passet bedre sammen som oss :) Det verste (eller beste!!) er at foreldrene våre går så godt over ens også! Tilfeldighetene ville ha det slik at faren min har jobbet ilag med farfaren til samboeren min, og faren hans har jakta ilag med onkelen min(broren til pappa), så de kjente hverandre fra før også. Farfaren til samboeren min bodde i det huset vi bor i nå, før i tiden. Jeg var her på besøk en gang i min barndom faktisk. Var det noen som snakket om ment too bee? Vi traff hverandre en gang i barndommen også på en tilstelning, men da var jeg 5 år, og han 12 år og forelsket i en annen jente som var der. Morsomt å tenke på!

En av mine venninder var hos broren min i går da jeg fortalte om det forestående bryllupet (Hun er "svigermora" hans), og hun gliiste godt å begynte å snakke om utdrikkingslaget mitt med en gang...

Hun kommer til å gå å "skremme" meg et helt år framover nå :ler: Ja ja, bare arti det. Det hører jo med det også ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:) Mamma skal ta med brudekjolen sin neste gang hun kommer hit. Hun er litt kortere enn meg, men vi skal se om det kanskje går an å sy om den litt så jeg kanskje kan bruke den. Det hadde jo vært gøy :-D Hun hadde en enkel kjole uten nå mye stæsj, å det er det jeg ønsker også. Utrolig hva de som kan dette får til! Det er nå en mulighet ihvertfall...

Samboeren min har en kollega som kan vie oss, for han har vært pastor tidligere. Dette gjør ting spennende... Vi akn jo gifte oss i hagen her hjemme da kanskje?? Det hadde vært kult :) Bra vi har god tid til å tenke ut hvordan vi skal gjøre dette for å få det helt som VI vil ha det!

Han har også en kollega som spiller i et band som vistnok skal være flinke og som spiller variert musikk. De kaller seg purk og røver. Morsomt etter som de er politi :ler:

Mulighetene er mange. Det er bare det å finne det som passer oss best :rødme:

Dette er en hææærlig tid!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jahda jahda... Senebetennelse i håndleddet i eksamensperioden. Perfekt... NOT!

Får vente litt med å skrive opp liste over ting og tang....

Får komme sterkere tilbake senere, og heller koose meg med min tilkommende i mellomtiden

:hjerter_rundt::hjerter_rundt::hjerter_rundt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Ballerina

Dakar!!!! Føler så innmari med deg! Nå er jo jeg "heldig" for jeg har innvilget PC på eksamen grunnet kronisk senebetennelse! Men det må være forferdelig når du ikke har det!!! ...men ha på støttebandasje når du kan - det hjelper!!! Og spis smertestillende!!!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp.

Satt og nippet vin i går kveld og snakket en del om bryllpet. Vi har kommet så langt at vi har funnet ut hvor og når vi skal gifte oss hvis det blir i Norge. Men det er ikke helt bestemt enda om det blir utlandet eller her hjemme. Håper nesten det blir det. I så fall blir det 2. eller 9. august. :)

Satte opp en foreløbig gjesteliste i dag. 29 til middag + 89 til kaffe. My godd, mange synes jeg... Er sikkert noen vi har glemt å ta med også...

Ser at det som kommer til å koste er jo alkoholen.... Tror vi må fylle opp minibussen med voksne folk og kjøre til Sverige å handle :ler:

Nei, nå må bryllup få være bryllup en stund. Jeg må fli litt her og lage middag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brudekjolen til mamma kan jeg ikke bruke nei. Jeg har lengre overkropp enn henne og det blir vanskelig å gjøre noe med. På kjolen altså, he he.

Har funnet to kjooler på nettet som jeg liker veeldig godt. Ikke så avskrekkende pris heller. Rundt 5000. Skal uansett kikke i brudesalonger om evt leie også. Hva koster det for å leie en kjole tro?

Har sett at det er mange som har laget seg lister over ting som skal fikses og huskes til bryllupet. Det tror jeg jeg skal lage meg jeg også. Ellers kommer jeg garantert til å glemme en hel masse.

Håper jeg får samboeren mer på banen iløpet av uka så vi får avklart om det blir bryllup her hjemme eller i utlandet! Blir så mye lettere å begynne planleggingen for alvor da. Nå er det liksom så ullent... hvis det blir slik eller slik vil jeg gjøre sånn eller sånn...

Skal prøve å finne ut litt priser og alterantiv for utlandet og sette opp noen forslag til min kjære som han kan se på når han kommer hjem. (Er på kurs i dag til i morgen)

Tror jeg må kikke litt rundt for å finne litt inspirasjon til borddekking, farger og lignende også.

Tar gjerne mot kreative innslag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er så dyrt å leie er det ingen tvil om at jeg skal kjøpe kjolen. Jeg synes denne

og denne er kjempefine. Jeg vil ha kjolene litt enkle uten for mye "stæsj". Har dessuten bestilt finvær til bryllupsdagen, så da er de perfekte :)

Sakl umidelbart inn på siden og se på bordpynt. Så veldig bra ut. Takk, dberry!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...