Gjest Catwoman Skrevet 7. mai 2007 #1 Skrevet 7. mai 2007 Hvordan er det? og er det smart å reise på midt på sommeren? Ser egentlig litt for meg at det fort blir en litt innendørsfeire... men det kan være jeg tar feil. All den tid man er på båten, og ikke i land, så foregår vel det meste av aktiviteter innendørs... er vel begrenset med hvor mye plass man har ute på dekk? eller? Jeg er ikke noe glad i å ligge ved bassengkanten og jeg ser for med at det begrenser seg litt til det om man skal være ute på båten. Noen som har vært på det som kan svare meg?
Arkana Skrevet 7. mai 2007 #2 Skrevet 7. mai 2007 Vi vurderte middelhavscruise i år, og av det jeg leste på nettet (så vel mest på NCL), virket det ikke så kjedelig som jeg hadde forestilt meg. De mest interessante cruisene for oss så ut til å være slik at man seiler om natten og har stort sett hele dagen i en ny by (8-12 timer hver dag), og det er jo ideelt.
Gjest Kira Skrevet 7. mai 2007 #3 Skrevet 7. mai 2007 Jeg har vært på middelhavscruise. Det var ikke kjedelig, jeg lå en del ved bassenget med en bok, eller satt i skyggen og leste når vi ikke var i land. Det er den travleste ferien jeg har hatt, var sliten da vi kom hjem. Vi hadde en hel dag til havs, ellers var det nye havner og nye opplevelser hver dag. En fin blanding av natur, kultur og shopping. Og det er en god del plass på dekk, kommer jo selvsagt an på hvilken båt du skal reise med. Og det er trimrom og ballspill og joggeløype på dekk. Innendørsaktivitetene foregikk på kvelden. Vi hadde dessuten en fantastisk skybar, det var trolsk stemning der om kvelden, med tordenbyger i horisonten. Jeg reiser gjerne igjen, men da skal jeg ha lugar med balkong. Det var det eneste jeg savnet.
PetterSprett Skrevet 14. mai 2007 #4 Skrevet 14. mai 2007 Middelhavscruise kan virkelig anbefales!!! Vi har reist en gang i slutten av mai og en gang i juli. I år reiser vi igjen i juli. Synes det var helt supert!! Vi har reist med MSC Cruises, ett Italiensk selskap og My Travel (gjennom Saga tror jeg) MSC Cruises har flotte nye båter, til overkommelige priser. Bestilte gjennom VIAferieverden. Du opplever nye byer hver dag - kan selv bestemme hvor hektisk uken skal bli og god plass er det! I år reiser vi med Ving - så har vi prøvd det og!! Så cruise kan virkelig anbefales!!! Hilsen par i begynnelsen av 30årene
girrl Skrevet 18. mai 2007 #5 Skrevet 18. mai 2007 Vi skal også på middelhavs cruise i oktober med NCL. Har aldri vært på cruise i middelhavet før, men har vært i new york/ caribien på cruise i fjor. Som nevnt tidligere i denne tråden vil cruiset ditt være tvert i mot kjedelig, du har valget mellom mangen forskjellige utflukter i hver havn, noe for enhver smak! Skulle du ikke ville gå i land, kan du også være igjen ombord i båten, og da er det somregel underholdning, kurser, show, og div. på gang. Vil også anbefale NCL (norwegian cruise line), det er en friere måte å feriere på i.o.m du slipper å gå å spise på et bestemt klokkeslett, og ingenting er "bestemt" for deg, du styrer din egen ferie !
Glynis Skrevet 18. mai 2007 #6 Skrevet 18. mai 2007 Heller høsten enn midt på sommeren, september/oktober er fint for Middelhavscruise. Det er overhodet ikke kjedelig, man har som oftest kun én hel dag på båten. Hver dag er en ny by med nye utflukter og muligheter, og den tiden man får på båten trenger ikke tilbringes ved bassengkanten. Det er treningssenter, underholdning og fantastisk mye mat.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå