Gå til innhold

Hvordan er det mulig...


Tante M

Anbefalte innlegg

Her om dagen bestillte vi en reise med SAS. Nå koster derimot samme reise til samme tidspunkt, betydelig mindre, har jeg sett på internettsidene deres. :forvirret: Dette var forbaska irriterende, synes jeg, iallefall ettersom vi er mange som skal reise sammen og vi kunne faktisk ha dekket hotell i et par netter med "overprisen". :sur: Noen som har opplevd lignende? Hvorfor kan det bli billigere etterhvert, liksom... Det er jo bare litt over en måned til vi skal dra, så en skulle jo ikke tro at det blir så mye ledige plasser på flyet....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bestilte dere med avbestillingsmuligheter?

I så fall ville jeg ringt SAS og sagt at du ville avbestille de billettene du kjøpte og kjøpe de på nytt og få igjen mellomlegget.

Jeg vet om flere som har gjort dette hos reiseselskap ihvertfall, når reisen har gått ned i pris uka etter at de bestilte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De legger ut billigbilletter i puljer, så dere bør da ikke være så overrasket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er da helt vanlig at flybilletter blir billigere når det nærmer seg, dersom det er mange ledige seter. Det er jo en grunn til at man får billige restplasser til syden noen dager før avgang. men det er et sjansespill. Vil man være sikret en bestemt reise på et bestemt tidspunkt må man betale litt ekstra for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette burde ikke være noen stor overraskelse, selv om jeg skjønner at det er fryktelig irriterende. Dette gjelder det meste innen reiselivsnæringen, både pakketurer, flybiletter og til tider også hoteller.

Slikt er ikke alltid like lett å vite. Jeg har opplevd det samme som deg, kjøpt for tidlig og irritert meg over at jeg hadde fått turen mye billigere om jeg hadde ventet et par uker med å bestille, men har også opplevd det motsatte - hatt is i magen og satset på at det dukket opp billige biletter når det nærmet seg, for å oppdage at det bare ble dyrere.

Som Veslejenta sier, har dere mulighet til å avbestille turen og så kjøpe på nytt så gjør det, men har dere betalt og ikke mulighet for å avbestille så er det lite dere kan gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...