Gjest Skrevet 5. mai 2007 #1 Skrevet 5. mai 2007 Etter en eller annen rar hendelse i dag har pc'en min sluttet og la firefox og opera funke. Bruker normalt firefox, men når jeg åpner den kommer den normale siden kan ikke finnes. Lastet ned opera og tenkte det bare var firefox som var teit, men samme skjer det. Eneste som har skjedd med pc'en i dag er at jeg prøvd og koble den opp mot nettet på jobben som ikke gikk. Kameraten sa at eneste han gjorde med pc'en var og søke etter ping, men det skal da ikke ha noe og si. Noen som vet om hva som kan ha skjedd og evt innstillinger man kan forandre på for og fikse det?
Bamse Brakar Skrevet 5. mai 2007 #2 Skrevet 5. mai 2007 Har du internett-tilkobling fra Tele2? De har problemer med nettet sitt nå, som gir nettopp slike symptomer. Er mange nettsider jeg ikke kommer inn på nå, men de satser på å få fikset det i løpet av helga..
Gjest Skrevet 5. mai 2007 #3 Skrevet 5. mai 2007 Hadde det kun vært nettsider kunne jeg skjønt det, men jeg kommer inn på IE på alt, mens verken firefox eller opera viser noe som helst..
Gjest Reven Skrevet 5. mai 2007 #4 Skrevet 5. mai 2007 (endret) Har du IE7? Jeg vet ikke om Microsoft har krøpet til korset, men årsaken til at jeg veldig kjapt avinstallerte IE7 var at den hindret FF og Opera i å gå på nett. Endret 5. mai 2007 av Reven
Toro Skrevet 5. mai 2007 #5 Skrevet 5. mai 2007 Pussig sak dette Reven, for på min maskin fungerer alle tre alternativene IE7, FF og Opera. Til TS, det eneste jeg kan tenke meg som blokkerer de nevnte nettlesere er en brannmur. Sjekk det.
Gjest Reven Skrevet 5. mai 2007 #6 Skrevet 5. mai 2007 Jeg gjetter at du har IE som standard nettleser, Toro? Velg FF eller Opera som standard nettleser, så skal du få se noe morsomt. Hvis du fortsatt kommer på nett med alle utgaver, så skal jeg trekke et lettet sukk, og tro at Microsoft ga etter for press fra brukerne.
Toro Skrevet 5. mai 2007 #7 Skrevet 5. mai 2007 Det er lenge siden jeg har huket bort IE som standard nettleser. Jeg har brukt Opera som den foretrukne i flere år. IE7 har jeg på maskinen men jeg synest at den er for treg. Men jeg opplever at Opera ikke takler noen sider og da må jeg ty til IE eller FF.
Gjest Reven Skrevet 5. mai 2007 #8 Skrevet 5. mai 2007 Jeg bruker den heller ikke, men må ha den for å teste nettsidene mine i alle aktuelle browsere. Jeg, og de fleste andre som oppgraderte med en gang IE7 ble sluppet, fikk big time trøbbel med å bruke andre nettlesere dersom ikke IE7 var huket av som forvalgt. Det var også mye trøbbel med adblockeren til å begynne med, så syveren ble vist på dør, og sekseren tatt inn i varmen igjen. Til testbruk.
Gjest Nedfall Skrevet 6. mai 2007 #9 Skrevet 6. mai 2007 Jeg bruker den heller ikke, men må ha den for å teste nettsidene mine i alle aktuelle browsere. Jeg, og de fleste andre som oppgraderte med en gang IE7 ble sluppet, fikk big time trøbbel med å bruke andre nettlesere dersom ikke IE7 var huket av som forvalgt. Det var også mye trøbbel med adblockeren til å begynne med, så syveren ble vist på dør, og sekseren tatt inn i varmen igjen. Til testbruk. ← Jeg bruker IE kun til windows update, det eneste nettstedet der jeg må bruke'n.. Ellers går det i FF. For å teste nettsider som IEbruker går det vel an å prøve User agent switcher ?
Smigul Skrevet 6. mai 2007 #10 Skrevet 6. mai 2007 Har du IE7? Jeg vet ikke om Microsoft har krøpet til korset, men årsaken til at jeg veldig kjapt avinstallerte IE7 var at den hindret FF og Opera i å gå på nett. ← Snålt, har selv FF og Opera i tillegg til IE7 og har FF som standard. Har ikke merket noe til det du nevner. Selv nåe eg starter IE7 så spør den ikke om å bli satt som standard leser.
painbird Skrevet 6. mai 2007 #11 Skrevet 6. mai 2007 Det er mulig det er brannmuren i Windows eller virusprogram. Da må du gi tillatelse der til å bruke FF og Opera.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå