Gå til innhold

KROATIA i sommer


Wonders

Anbefalte innlegg

Til sommeren har jeg tenkt å spandere en ukes ferie på samboeren min. :klem:

Stedet er Kroatia.

Om det er noen der ute som har besøkt dette landet?

Vil være i nærheten av en strand,men samtidig ikke langt unna en landsby.

Oppleve landet og dets kultur.

Hvilket hotell kan anbefales?

pris?

Ikke et dyrt et.

Koselig eller småfancy hotell med basseng.

Kjempekoselig å få litt hjelp/innspill :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har lest litt på denne siden, men er det noen som har noen konkrete steder, som er sentralt, landsby-aktig, med strand??? :rødme:

Hvem fløy dere med? Hvilke hoteller,,, HJELP :grine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norwegian flyr til Dubrovnik, men det er vel neppe en landsby. Det er det eneste stedet i Kroatia jeg har vært, og det var forreting, ikke ferie, men at det var fint fikk jeg jo se allikevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi reiste litt rundt i Kroatia i september i fjor.

Vi fløy med Norvegian til Slit og hjem fra Dubrovnik.

Det fineste stedet vi var på var Bol på øya Brac som ligger rett utenfor Split.

Split var en fin by, litt roligere og mye mindre enn Dubrovnik. Det er en fin strand rett ved sentrum.

Bol har et bittelite sentrum, og kun steinstrender (du finner forøvrig nesten ikke sandstrender i Kroatia... I alle fall ikke Dalmatia). Stranda Slatni Rat er "verdensberømt" og full av folk. Det er like greit å finne seg et liten strand på veien ut dit.

Du finner en del fine barer og ok restauranter her, hvordan nattelivet er aner jeg ikke da vi reiste med et lite barn.

Vi leide privat leilighet og bodde kjempefint, men har desverre ikke noen link til selskapet som leide ut. Vi ble praiet på fergekaien og kjørt til døren.

Om du skal reise i juli og spesielt i august er det veldig fullt og det er greit å booke på forhånd.

På strekningen mellom sentrum og stranden Slatni Rat ligger det mange fine, store hoteller. Og jeg tror at du kan finne noen av dem hos norske charterselskaper.

Vi reiste som sagt litt rund på øyene mellom Split og Dubrovnik og fant ut at det var veldig mye av det samme overalt, men vi likte som sagt Bol best.

Er du ute etter uteliv bør du kanskje heller satse på Hvar, men vi synes ikke det var like fint der.

Om det er noe annet spesifikt du lurer på skal jeg prøve å svare så godt jeg kan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...