Gå til innhold

"Du er for tynn!"

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet
Kanskje han du kjenner egentlig skulle ønske han hadde hatt draget på slanke jenter? Ikke vet jeg, men menn er noen rare dyr..

Så gutter som liker litt større jenter gjør det bare for de ikke har sjans på de tynne? Det syntes jeg var en slem ting å si.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Så gutter som liker litt større jenter gjør det bare for de ikke har sjans på de tynne? Det syntes jeg var en slem ting å si.

Det finnes mange idioter der ute.... Folk har sagt verre ting i sjalusi eller desperasjon...

Skrevet
Som sagt, så er han veldig glad i ganske tykke jenter, etter det jeg har sett han ta med seg hjem fra byen. Men at han likevel skal kommentere min kropp, er helt ulogisk. Helt uprovosert også, bortsett fra han før dette, tok meg på rumpa. Han fikk et slag i hue, siden jeg ikke liker å føle meg som allmannseie folk bare kan ta på. Kanskje det var derfor han følte han måtte komme med en dum kommentar?

Det kan jo hende han sa dette fordi han følte seg dum pga det med rompe-tafsingen.. Men det er likevel utrolig tett sagt. Selv om man har preferanser i den ene eller andre retningen vitner det jo om dårlige holdninger om man slenger ut av seg sånt. Om kjæresten min, som trolig foretrekker ei tynn jente med små pupper (dvs meg), skulle sagt og ment at lubne damer med mye former var stygge og burde slanke seg, tror jeg faktisk ikke jeg ville vært sammen med ham... Det er liksom greit å ha litt respekt for andre også...

Gjest Mirina
Skrevet

Jeg kjenner meg veldig godt igjen. Jeg har hatt store komplekser for kroppen min, ikke fordi jeg synes jeg ser fæl ut, men fordi andre tydeligvis føler behovet for å kommentere meg og min vekt i tide og utide. Det sårer veldig, fordi jeg klarer rett og slett ikke legge på meg, uansett hva jeg gjør.

Nå er jeg mer glad i kroppen min enn jeg noen gang har vært, men kompleksene sitter fremeles i. Jeg velger blandt annet klær som ikke fremhever det at jeg er tynn. Det kunne ikke falle meg inn i halvsøvne å kommentere andres vekt på denne måten. :klem:

Skrevet

Slutter meg til de over som sier at han er en dust!

Uansett om man er tynn, tykk, blond, mørkhåret, rødhåret, fregnete, har føflekker, fotballlegger eller ikke, små pupper, kjempestore pupper, normale pupper, liten rumpe, stor rompe, smale skuldre, brede skuldre, brede hofter, smale hofter etc, etc, etc... så er det alltid noen som liker noe annet enn det du har bedre, og noen som liker det du har best. Det er bare slik at de aller fleste har vett og sosial kompetanse nok til å holde kjeft om det vi ikke liker!

De som kommenterer andre negativt er idioter - dvs uten vett og sosial kompetanse, og dermed er det lov å rakke ned på dem. :mrgreen:

;)

Gjest Taxi
Skrevet

URK!! dette kjenner jeg igjen... :tristbla: Hele min barndom og ungdom fikk jeg sånne kommentarer hele tiden, jeg hadde selvtillit som en løvetann. Men så, i 20-åra så la jeg på meg, fikk former og oppmerksomhet. Tok litt tid, men jeg fikk litt selvtillit etter hvert. Mest grunnet gutter jeg var sammen med. Men jeg var også hysterisk for berøring og å gå uten klær først. men så ble det bra da... helt til jeg fikk ME og candida og måtte på diett, og ble like tynn igjen. Ååå det var grusomt, jeg ble skikkelig deprimert og gikk omtrent ikke ut av huset på flere mnd. hele min ungdomstid bare kom tilbake til meg og alt var grusomt. så spiste jeg meg opp igjen og ble glad, men jeg må på sånn diett igjen... og nå går jeg rundt og er syk og dårlig og bare utsetter og utsetter å gå på dietten fordi jeg klarer ikke å gå ned i vekt... :tristbla:

Får så lyst til å fike til sånne folk som dynetryne forteller om. blir så bitter, og får lyst til å psyke de ned til de ikke går ut døra når jeg er ferdig med dem sånn som visse folk har gjort med meg. men jeg har noe som heter samvittighet, så det kunne jeg jo aldri gjort...

Gjest DyneTryne
Skrevet

Beklager jeg har ikke fått svart alle en og en men vil si kjempetusentakk for alle svarene :klem:

Men jeg bare lurer på når dere skriver former, det går da an å ha det selv om en er tynn? ELler betyr former at en er stor? Jeg trodde det var hvis du gikk ut ved puppene, inn i midjen og ut ved hoftene og rumpa igjen. Uansett virker det litt som at implantater/vente til en legger på seg er svaret på dette problemet. Jeg skulle bare ønske at det gikk an å se ut som en gjør, og være fornøyd med det.

Gjest DyneTryne
Skrevet

Mye hjelper det at rett over her på KG er det en reklame som sier "Alle vil se bedre ut!" Snakk om å presse på folk dårlig selvtillitt.

Skrevet
Beklager jeg har ikke fått svart alle en og en men vil si kjempetusentakk for alle svarene :klem:

Men jeg bare lurer på når dere skriver former, det går da an å ha det selv om en er tynn? ELler betyr former at en er stor? Jeg trodde det var hvis du gikk ut ved puppene, inn i midjen og ut ved hoftene og rumpa igjen. Uansett virker det litt som at implantater/vente til en legger på seg er svaret på dette problemet. Jeg skulle bare ønske at det gikk an å se ut som en gjør, og være fornøyd med det.

Enig med din oppfatning av former - klart man har former selvom man er tynn! Men enkelte bruker uttrykket om *kremt* frodige kvinner. Da oppfatter jeg det som en slags metafor for at man er kraftig, og at det ikke bare går på "ut ved puppene, inn i midten og ut ved hoftene".

Mht til å ligge i bikini på stranda - alle har sine greier som de ikke er stolte over. Kanskje det beste man kan gjøre mot seg selv, er å ikke være fokusert innover mot "hva tenker andre om meg?", men heller å fokusere utover og bruke energien på å være i kontakt med andre og nyte livet.

Lettere sagt enn gjort... :sjenert:

Gjest dront ii
Skrevet
Enig med din oppfatning av former - klart man har former selvom man er tynn! Men enkelte bruker uttrykket om *kremt* frodige kvinner. Da oppfatter jeg det som en slags metafor for at man er kraftig, og at det ikke bare går på "ut ved puppene, inn i midten og ut ved hoftene".

Mht til å ligge i bikini på stranda - alle har sine greier som de ikke er stolte over. Kanskje det beste man kan gjøre mot seg selv, er å ikke være fokusert innover mot "hva tenker andre om meg?", men heller å fokusere utover og bruke energien på å være i kontakt med andre og nyte livet.

Lettere sagt enn gjort...  :sjenert:

Ja, enig :) Det med å ligge på stranda er ikke så lett, synes jeg - men det hjelper å tenke at andre også sannsynligvis er mer opptatt av hvordan de selv ser ut, enn å scanne DEG for skavanker. Men når man akkurat har fått slengt kommentarer om utseendet sitt skjønner jeg at det blir enda litt verre...

Skrevet (endret)

Jeg kjenner meg godt igjen i det du skriver, DyneTryne. Det går nesten ikke en dag uten at jeg får sånne kommentarer. Både fra kjente og ukjente. I likhet med deg, har jeg også lurt på hva i all verden det er som får folk til å tro at det er greit. Jeg opplever også ofte at folk skal klå på meg uoppfordret for å kjenne etter ribbein og sånt.

Likevel tror jeg at jeg reagerer litt annerledes enn deg. Jeg lar ikke kommentarene gå inn på meg og har ingen komplekser når det gjelder kroppen min. Jeg synes den ser fin ut og legen min sier at den funker som den skal. Det holder for meg.

Men selv om jeg ikke bryr meg nevneverdig om hva disse menneskene synes om kroppen min, kan jeg bli kraftig irritert over at de tillater seg å kommentere den på den måten. Hvis man ikke har noe positivt å si om en annen persons utseende, synes jeg man bør holde kjeft. Det spiller da ikke noen rolle om den negative kommentaren går på at personen er for tynn, for tjukk, har for mange kviser eller hva som helst annet. Alt sammen kan omskrives til "jeg liker ikke utseende ditt". Lurer på hvor mange det er av de som kommenterer kroppen min som ville sagt det.

Når sånne kommentarer kommer fra folk jeg kjenner, pleier jeg å gi beskjed. Forklare at jeg ikke synes det er noe hyggelig å høre sånt og at de ikke har noen grunn til å bekymre seg - legen min passer godt på helsa mi. Når kommentarene derimot kommer fra fremmede (noe de oppsiktsvekkende ofte gjør), hender det at jeg sparker litt tilbake. Gjerne av typen "javel, du er litt for bred over baken" eller "jeg vet det, du er temmelig tynn i håret". Men ofte gidder jeg ikke. Da pleier jeg bare å se på dem med et litt spørrende blikk i et sekund eller to, før jeg snur meg bort og snakker med noen andre.

Enda mer irritert blir jeg når folk begynner å klå på meg. Jeg er glad i kroppskontakt og har et veldig avslappet forhold til min egen kropp. Men ingen får lov til å ta på den uten at jeg har gitt tillatelse til det. Jeg synes det er oppsiktsvekkende hvor mange som tillater seg det. Det skjer sjelden at jeg er ute på byen en kveld uten at en eller flere fremmede jenter begynner å klå på meg uoppfordret. Stort sett kombinert med en kommentar om at jeg er alt for tynn. Merkelig nok blir de fleste overrasket når jeg reagerer negativt på klåingen. En del blir også fornærmet. Jeg antar at mange bare er ute etter å oppnå kontakt. Av og til gir de også uttrykk for at det var det de ønsket. Men da synes jeg i beste fall at de valgte en klønete innfallsvinkel. Særlig når klåingen kombineres med en negativ kommentar om utseende. Har vondt for å forestille meg at det finnes noen som setter pris på sånt. Nå hører det med at jeg uansett reagerer på at folk klår på meg uten noe forvarsel - selv når det kombineres med et kompliment (skjer jo det også :)). Men da er reaksjonen mildere. Da tar jeg bort hånden hennes og forklarer at jeg ikke ser bort fra at jeg kunne satt pris på at hun beføler meg, men at hun må spørre først.

Men tilbake til deg, Dyne. Jeg synes det låter som du bør begynne å bry deg litt mindre om hva andre sier eller mener. Så lenge du og kjæresten din liker kroppen din, er det da bare å drite i hva andre folk måtte mene. Det gjør i hvert fall jeg. Og jeg har ikke engang kjæreste. ;)

Endret av Fønix
Gjest Hilde K S
Skrevet
Hva får folk til å si slike ting og mene det er greit framfor å si "Du er for tjukk!"?

Så, til poenget. Vi satt ute i går med noen bekjente, hvor han ene plutselig bryter ut til meg "Du, seriøst. Du er altfor tynn du." jeg ble ganske satt ut, for det er ikke normalt å slenge ut sånt. Svarer bare "Ja, hva så?" og han fortsetter med at han liker mye bedre jenter som gjerne er litt lubne. Og jeg var helt for jævlig beinete.

Hva i alle dager kan man svare på sånt? Jeg spurte om det hadde vært morsomt, hadde jeg kalt han bælfeit, og da svarte han at han hadde bare tatt det som et kompliment for det er slike som kommer seg fram i verden.

Jeg hadde bare svart at det kan godt hende at det er de bælfeite som kommer seg fram i verden. Etter at de dør av hjerte/karsykdommer, kommer vi syltynne og overtar.

Skrevet

Jeg er helt enig med deg, man har former om man er smalere i midjen enn hoftene, og om man er litt bredere over brystet enn i midjen. Jeg er 1.70 og veier 53 kg, og både jeg og kjæresten min mener at jeg har former. Han sier at han liker former, men ikke store former! :ler:

Jeg har også alltid fått høre at jeg er for tynn, gjerne etterfulgt av spørsmål om jeg kanskje er syk? :frustrert: Er drittlei, og til tider tar jeg meg også nær av det. Jeg er veldig glad i mat, og spiser ALT jeg har lyst på, såfremt jeg har råd til det, da... ;) Da er det skikkelig kjipt å få slengt sånne kommentarer hele tida. Det er liksom greit det, syns folk... :sur:

Gjest Taxi
Skrevet

Jeg er 175 høy og veier nå 65 kilo. får fortsatt høre at jeg er for tynn jeg. var hos legen og tok blodprøve, og hun sa: blodårene dine er akkurat som deg, lange og tynne. hva skjer da a? :ler:

Gjest Tweek
Skrevet

Du er jo ikke sykelig tynn heller dyne. Man ser på folk som med en tynn eller slank. Jeg tenker at slank er en synn tynn kropp, eks dem som er sånn og dem som er tynne har gjort noe for å bli det. Man ser jo på deg at du er slank, du er jo oppegående og spiser og ser slank ut. Jeg synts ikke du skal ta deg nær av det og syntes heller du skal glede deg til sommeren når vi skal bade og gå i bikini :-D

Gjest Taxi
Skrevet

jeg har sett dynetryne og jeg kan bekrefte at hun er digg!! ble egentlig skikkelig overraska over dette innlegget for hun er da bare pent og sunt slank!! garantert mange som misunner henne.

Gjest DyneTryne
Skrevet

Tusen takk til alle sammen, iallfall tweek som har sett meg, og taxi da? Hvor har du sett meg? :O

Skrevet
Tusen takk til alle sammen, iallfall tweek som har sett meg, og taxi da? Hvor har du sett meg? :O

Jeg har også sett deg......... på bilde her på kg og et annet forum. Kanskje det er på et bilde Taxi har sett deg også.

Syns heller ikke at du ser noe sykelig tynn ut :)

Gjest glamourgirl
Skrevet

Dynis!

RÅTTENT, spør du meg. Jeg får meg også til å lure på hva som gjør at folk tror at enkelte ting er greie å kommentere, spøke med eller herse med, som om at noen områder har man følelse på og andre ikke...

Jeg skal ikke snu tråd til å handle om meg, men jeg er stor over brystet og det er en annen ting som folk syns de skal kommentere i tide og utide. Jeg syns det er frekt! Jeg har selvironi, iallefall utad, og det har sikkert du også, men jeg blir helt satt ut av at folk som ikke kjenner meg skal kommentere utseendet mitt på en måte jeg ikke syns er positiv.

Råd? Vær glad i deg selv Dynis!

Skrevet

Kanskje du har for høyt stoffskifte. Dette kan du se ved å ta en blodprøve. Og det finnes medisiner for det.

Jeg bare gjetter jeg :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...