Gå til innhold

"Du er for tynn!"

Anbefalte innlegg

Gjest DyneTryne
Skrevet

Hva får folk til å si slike ting og mene det er greit framfor å si "Du er for tjukk!"? Jeg synes ingen av delene er ok å si, siden alle er "skapt" på sin måte.

Slik jeg ser ut nå, har jeg slitt litt med. Ikke fordi det ser så forferdelig ut, men fordi jeg var bekymret for at det var for lite. Jeg var hos legen og fikk bekreftet at jeg så sunn og sprek og frisk ut, og ikke hengslete og underernært. Jeg er rett og slett bare bygd på denne måten.

Så, til poenget. Vi satt ute i går med noen bekjente, hvor han ene plutselig bryter ut til meg "Du, seriøst. Du er altfor tynn du." jeg ble ganske satt ut, for det er ikke normalt å slenge ut sånt. Svarer bare "Ja, hva så?" og han fortsetter med at han liker mye bedre jenter som gjerne er litt lubne. Og jeg var helt for jævlig beinete.

Hva i alle dager kan man svare på sånt? Jeg spurte om det hadde vært morsomt, hadde jeg kalt han bælfeit, og da svarte han at han hadde bare tatt det som et kompliment for det er slike som kommer seg fram i verden.

Jeg hadde gledet meg ordentlig til sommeren og det å ligge i bikini på stranda, men nå kommer jeg bare til å tenke at alle ser på meg som et vandrende skjelett.

Aner ikke hvor jeg vil med dette, kanskje bare få noen støttende ord som ikke sier at hvis jeg vil fram i verden så må jeg legge på meg. Jeg har jo et mannfolk som jeg titt og ofte spør om jeg ser kvalmende tynn ut, og han avkrefter hele tiden, så hvorfor sårer en sleivete kommentar fra en jeg så vidt kjenner? Kanskje fordi tilogmed ukjente kan ta seg rett til å kritisere kroppen min uten å nøle.

Gjest Gjest
Skrevet

Tror det er mange som er tynne som sliter med å legge på seg.Dette er nok et stort problem blant mange.Folk tror liksom det er greit å si at du er altfor tynn, mens det å si at du er altfor tykk skal ikke nevnes.

Gjest DyneTryne
Skrevet

Jepp, det er det jeg også legger merke til. Jeg mener selv at jeg ikke trenger å legge på meg, ikke legen heller, men når det blir et problem for omgangskretsen kan en begynne å lure.

Nei, jeg ble rett og slett lei meg av den kommentaren. Folk er så korttenkte.

Gjest Gjest
Skrevet

Vet akkurat hvordan det er :klem:

Jeg er har alltid vært slank, og i noen perioder over grensen hvor en del begynner å reagere. Og folk har tillatt seg litt forskjellig, med kommentarer fra halvkjente og kjente, folk som griper meg rundt låret for å kommentere tykkelsen, kjenning etter ribbein++. :forvirret:

Jeg trodde lenge at jeg var lite kosete og bare ikke likte kroppskontakt. Helt til jeg fikk en kjæreste som tydelig likte å ta på meg. Det var først da jeg skjønte hva det hadde gjort med meg at klemmer som for andre er kos, nærhet og aksept, for meg var assosiert med for mange utbrudd av "Guuud, så tynn du er", og plukking for å riktig utforske at jeg var beinete, unormal og halvekkel.

Jeg skjønner fortsatt ikke hvorfor folk tillater seg å kritisere andres kropper på den måten, eller at noen gutter uten videre synger ut om hvordan vi bør forandre oss for at de skal synes vi er sexy. Jeg spiser når jeg er sulten, og stopper når jeg er mett. Å spise er en menneskerett, og ikke noe som skal styres etter hva tilfeldige gutter synes er finest. Det er ikke min plikt at kroppen min skal falle i smak hos alle, og jeg har ikke hatt problemer med å finne gutter som liker meg. En del av jentene som har klaget på meg, ville også vært villig til å bytte sin figur mot min...

Gjest =tentacle=
Skrevet
Vet akkurat hvordan det er  :klem:

Jeg er har alltid vært slank, og i noen perioder over grensen hvor en del begynner å reagere. Og folk har tillatt seg litt forskjellig, med kommentarer fra halvkjente og kjente, folk som griper meg rundt låret for å kommentere tykkelsen, kjenning etter ribbein++.  :forvirret:

Jeg trodde lenge at jeg var lite kosete og bare ikke likte kroppskontakt. Helt til jeg fikk en kjæreste som tydelig likte å ta på meg. Det var først da jeg skjønte hva det hadde gjort med meg at klemmer som for andre er kos, nærhet og aksept, for meg var assosiert med for mange utbrudd av "Guuud, så tynn du er", og plukking for å riktig utforske at jeg var beinete, unormal og halvekkel.

Jeg skjønner fortsatt ikke hvorfor folk tillater seg å kritisere andres kropper på den måten, eller at noen gutter uten videre synger ut om hvordan vi bør forandre oss for at de skal synes vi er sexy. Jeg spiser når jeg er sulten, og stopper når jeg er mett. Å spise er en menneskerett, og ikke noe som skal styres etter hva tilfeldige gutter synes er finest. Det er ikke min plikt at kroppen min skal falle i smak hos alle, og jeg har ikke hatt problemer med å finne gutter som liker meg. En del av jentene som har klaget på meg, ville også vært villig til å bytte sin figur mot min...

Meg.

Gjest Bellatrix
Skrevet
:klem: Det er lettere gjort enn sagt, men prøv å ikke la disse kommentarene gå innpå deg. Det er han som var en dust.
Gjest bada
Skrevet

Jeg synes det er kjempefint med supertynne kropper. Jeg synes også at formfullendte kropper er fine - det er da ikke bare én kroppstype som er fin!

Det er dessuten ikke akseptabelt å kommentere andre kropp på den måten. Det er han som har et problem, og ikke du!

Gjest DyneTryne
Skrevet
Vet akkurat hvordan det er  :klem:

Jeg er har alltid vært slank, og i noen perioder over grensen hvor en del begynner å reagere. Og folk har tillatt seg litt forskjellig, med kommentarer fra halvkjente og kjente, folk som griper meg rundt låret for å kommentere tykkelsen, kjenning etter ribbein++.  :forvirret:

:klem: takk for forståelse. Jeg har også problemer med å bli tatt på, og skvetter til når han nærmer seg hoftebeinet eller under puppene, for jeg ser for meg at han stikker seg på meg ;( Selvfølgelig overdriver kompleksene hvordan det egentlig er, men det er ubehagelig uansett. Nå sier jeg ikke du har sagt det, emn bare kom på at folk skal si "De er bare misunnelige". Det er ikke det jeg vil, jeg vil bare at de skal akseptere det og være fornøyd med seg selv.

Ekstra kjipt var det den dagen ei ved cafebordet tok to i en. "Se hun der borte, overarmene hennes er jo like store som lårene dine er tynne!"

Kjempehyggelig :frustrert:

Gjest DyneTryne
Skrevet
:klem: Det er lettere gjort enn sagt, men prøv å ikke la disse kommentarene gå innpå deg. Det er han som var en dust.

:klem: Det er som du sier, lettere sagt enn gjort. Har flere mareritt om at han jeg er med kaller meg ekkel og beinete og dumper meg fordi jeg er for tynn. Han har aldri sagt noe som antyder til det, men det er vel dem du er mest glad i du er redd skal såre deg mest. Jeg vet ikke.

Jeg synes det er kjempefint med supertynne kropper. Jeg synes også at formfullendte kropper er fine - det er da ikke bare én kroppstype som er fin!

Det er dessuten ikke akseptabelt å kommentere andre kropp på den måten. Det er han som har et problem, og ikke du!

Jeg synes også alle slags kropper er fine, så lenge folk bærer dem med stolthet. Former er det da på meg, det går inn og ut der det skal. Det er bare at de er mindre enn på disse som er "sunne fine kropper". Det er mest armene og beina og midjen som er minimale, og da henger klærne mest der, og da ser det enda mindre ut enn det er. Det er det jeg prøver å fortelle meg selv, at så lenge puppene og hoftene er større enn magen og alt det andre jeg nevnte, så er det ok, men det nytter jo ikke når en skal få slengt slike kommentarer på seg. Jeg får refs fordi topper i størrelse 32 henger på meg, og jeg skal liksom sitte igjen med et ansvar om at nå må jeg gjøre noe med det for å behage andres øyne. Jeg blir så forbanna! :frustrert:

Gjest Bellatrix
Skrevet
:klem: takk for forståelse. Jeg har også problemer med å bli tatt på, og skvetter til når han nærmer seg hoftebeinet eller under puppene, for jeg ser for meg at han stikker seg på meg ;( Selvfølgelig overdriver kompleksene hvordan det egentlig er, men det er ubehagelig uansett. Nå sier jeg ikke du har sagt det, emn bare kom på at folk skal si "De er bare misunnelige". Det er ikke det jeg vil, jeg vil bare at de skal akseptere det og være fornøyd med seg selv.

Ekstra kjipt var det den dagen ei ved cafebordet tok to i en. "Se hun der borte, overarmene hennes er jo like store som lårene dine er tynne!"

Kjempehyggelig :frustrert:

Jeg har ikke samme problemet selv, men har en venninne som har det. Hun får også høre om tynnheten i alle sammenhenger og det har selvfølgelig gitt henne kompelser. Jeg forstår hvordan du føler det og jeg er enig med deg at det vil bli feil om folk bare feier det vekk med misunnelse. Jeg tror folk som kommer med sårende kommentarer om sånt rett og slett ikke skjønner at de sårer. 'Hvis man leser ukeblader og ser modeller på catwalken så er det opplest og vedtatt at man skal være slank. Derfor tror folk at de som er slanke ikke kan bli såret, de har jo drømmekroppen, ikke sant? Men hva som gjenspeiles i media forteller ingenting om dine eller andres følelser. Som du selv sier så er alle forskjellige og det bør man akseptere.

Selv er jeg veldig lav og har opplevd mobbing for det til og med av voksne. Det hender totalt ukjente mennesker kommer bort til meg og kommenterer høyden min. Det har de ingenting med å gjøre. Vi er alle skapt som vi er og om alle skulle gått rundt og kommentert de som ser litt annerledes ut ville vi fått et trasig samfunn. Ja til forskjeller!

Gjest DyneTryne
Skrevet

Igjen takk for svar :)

Ser det du skriver om at du er lav, og det har jeg også hatt problemer med. Er 1.60 og det trodde jeg var normalt. Folk begynner jo å spøke med at de er barnevakt for meg, og jeg er den eldste i vennegjengen. Morsomt først, men når det skjer hele tiden blir en bare lei.

Media sier jo nå at tynn er ut, og en skal være "tjukk". Hvorfor skal vi la oss påvirke av det, hvorfor skal moten fortelle hvordan en menneskekropp skal se ut?

Gjest Emeldina
Skrevet

Det er fy-fy å si at noen er tykke, men det er helt politisk korrekt å si at noen er for tynne. Synes det er helt forkastelig. Det er mange som sliter med komplekser pga at man synes man er for tynn.

Da jeg var yngre fikk jeg kommentarer om det ganske ofte, men kroppen min var slik av natur. Jeg spiste mer enn alle venninnene mine, og familien og de som kjente meg visste at jeg ikke hadde noe spiseproblem. Klart det stakk litt når folk gjentatte ganger spurte meg om jeg hadde spiseforstyrrelser!

Heldigvis la jeg på meg litt etterhvert, men jeg er fortsatt tynn. Får ikke noen kommentarer om det lenger, for nå synes folk at jeg er normal. Har nok veldig høy forbrenning, men det ser jeg på som noe positivt nå. Det betyr at jeg kan spise det jeg vil uten å telle kalorier.

Det jeg egentlig ikke fatter, er hvorfor folk skal bry seg så innmari om hvordan andre ser ut!? Jeg driter fullstendig i om folk er tynne eller tykke, så lenge de har det bra. Dersom man er så overvektig at det er helseskadelig er det jo ikke bra, men jeg ville aldri i verden kommentert det uansett!

Jeg bryr meg rett og slett om fasongene til folk, og jeg legger egentlig ikke merke til det engang. Synes vekt er noe personlig som andre ikke skal bry seg med.

Jeg vet ikke hva slags grunner menn har når de kommenterer at kvinner er for tynne, men når andre kvinner gjør det, tror jeg det kommer av sjalusi.

Gjest Gjest
Skrevet

Han er bare dust i hue. Si at dette er din kropp, jeg gjør ikke noe for å bli tynn jeg prøver faktisk å legge på meg men det er et problem for meg. Si samtidig til hanat du feks kan sikkert ikke noe for at pikken din er så liten som den er.

Gjest DyneTryne
Skrevet
Det er fy-fy å si at noen er tykke, men det er helt politisk korrekt å si at noen er for tynne. Synes det er helt forkastelig. Det er mange som sliter med komplekser pga at man synes man er for tynn.

Da jeg var yngre fikk jeg kommentarer om det ganske ofte, men kroppen min var slik av natur. Jeg spiste mer enn alle venninnene mine, og familien og de som kjente meg visste at jeg ikke hadde noe spiseproblem. Klart det stakk litt når folk gjentatte ganger spurte meg om jeg hadde spiseforstyrrelser!

Heldigvis la jeg på meg litt etterhvert, men jeg er fortsatt tynn. Får ikke noen kommentarer om det lenger, for nå synes folk at jeg er normal. Har nok veldig høy forbrenning, men det ser jeg på som noe positivt nå. Det betyr at jeg kan spise det jeg vil uten å telle kalorier.

Det jeg egentlig ikke fatter, er hvorfor folk skal bry seg så innmari om hvordan andre ser ut!? Jeg driter fullstendig i om folk er tynne eller tykke, så lenge de har det bra. Dersom man er så overvektig at det er helseskadelig er det jo ikke bra, men jeg ville aldri i verden kommentert det uansett!

Jeg bryr meg rett og slett om fasongene til folk, og jeg legger egentlig ikke merke til det engang. Synes vekt er noe personlig som andre ikke skal bry seg med.

Jeg vet ikke hva slags grunner menn har når de kommenterer at kvinner er for tynne, men når andre kvinner gjør det, tror jeg det kommer av sjalusi.

Som sagt, så er han veldig glad i ganske tykke jenter, etter det jeg har sett han ta med seg hjem fra byen. Men at han likevel skal kommentere min kropp, er helt ulogisk. Helt uprovosert også, bortsett fra han før dette, tok meg på rumpa. Han fikk et slag i hue, siden jeg ikke liker å føle meg som allmannseie folk bare kan ta på. Kanskje det var derfor han følte han måtte komme med en dum kommentar?

Han er bare dust i hue. Si at dette er din kropp, jeg gjør ikke noe for å bli tynn jeg prøver faktisk å legge på meg men det er et problem for meg. Si samtidig til hanat du feks kan sikkert ikke noe for at pikken din er så liten som den er.

Jepp, jeg sa det, da sa han bare "klarer du ikke legge på deg?" så to sek etterpå igjen "Du er altfor tynn!!!!" herreminhatt.

Hehe slenge ting om pikken hans ja :ler: Jeg har ikke sett den da, men det hadde vært morsomt. Samtidig som jeg ikke er interessert i å tråkke på folk.

Gjest Gjest
Skrevet
Hehe slenge ting om pikken hans ja :ler: Jeg har ikke sett den da, men det hadde vært morsomt.

Da sier du bare at etter det jeg har hørt folk si så er den liten :ler:

Enig i at man ikke skal tråkke på folk, da synker man jo egentlig ned til den dustens nivå, men om han fortsetter og ikke forstår bedre så kan du jo si noe i den leia der ;)

PS!Gled deg til sommer, sol og bikinisesongen,det er han som bare er umoden i hjernebarken.

Gjest Emeldina
Skrevet
Som sagt, så er han veldig glad i ganske tykke jenter, etter det jeg har sett han ta med seg hjem fra byen. Men at han likevel skal kommentere min kropp, er helt ulogisk. Helt uprovosert også, bortsett fra han før dette, tok meg på rumpa. Han fikk et slag i hue, siden jeg ikke liker å føle meg som allmannseie folk bare kan ta på. Kanskje det var derfor han følte han måtte komme med en dum kommentar?

:frustrert:

Uansett om han er glad i tykke jenter, hvorfor i h*****e skal han bry seg om hvordan du ser ut?? Vet ikke hva jeg hadde gjort hvis jeg hadde vært i din situasjon, men jeg hadde nok blitt ganske irritert.

Mulig han kom med den kommentaren for å late som om han ikke synes du er fin uansett, etter at tilnærmelsen hans med å ta deg på rumpa ble avvist.

Selv om man har visse preferanser, så betyr det ikke at man skal kritisere dem som ikke er slik. En kamerat av mannen min kommenterer alltid at jeg har for langt hår, at det er stygt med så langt hår, og at jeg må klippe meg. Kjæresten hans har alltid hatt kort hår.. Kanskje han innerst inne skulle ønske at kjæresten hans hadde hatt langt hår?

Kanskje han du kjenner egentlig skulle ønske han hadde hatt draget på slanke jenter? Ikke vet jeg, men menn er noen rare dyr..

Skrevet

Jeg var også veldig tynn før og er like høy som deg. Kommentarer om både min kropp og min venninnes (som var høy og tynn) kom flagrende fra alle kanter. Klart det var sårt, siden vi begge var friske og sunne men hadde mødre som begge var veldig tynne og hengslete i sin ungdom, og dette gikk tydelig i arv.

Vi hadde komplekser for vår tynne kropp. Særlig siden "alle de andre jentene" på vår alder utviklet med formfulle kropper.

Men stort sett gav vi faen, rett og slett. Vi hadde heldigvis litt felles trøst i hverandre og vi kunne lufte våre frustrasjoner over at det er fy å kalle noen feit, men helt ok å plage de som er tynne. Alt i alt så klarte vi å heve oss over de som plagde oss og vi fikk en fin ungdomstid sammen.

Nå er jeg godt i tjueåra og har lagt på meg og fått helt en annen figur. Det var også en tilvenningssak.

Hev deg over de tullingene som kommenterer kroppen din. Det er overhodet ikke deres sak. Du er nemlig fin som du er! :-D

Gjest Advena
Skrevet (endret)

"Det ekke jeg som er for tynn! Det er du som er for tykk!"

Nei, men seriøst, jeg skjønner hva du mener. Har også fått slengt slike bemerkninger til meg, og får det ved en sjelden anledning forsatt.

Er rart at det er "akseptert" å kalle en person tynn, mens det å kalle noen fet er tabu.. Tror de ikke at det sårer like mye? :klø:

Uansett, bare gi faen, du! :klem: Han hørtes ut som en dust anyways.

Endret av Advena
Skrevet

DyneTryne, for en ufyselig type det var ! Man må ikke la en sånn idiotisk kommentar fra en tosk som han gå inn på en ! Vet det er lett å si, men sånt fortjener IKKE at du blir lei deg !

Du ser helt sikkert fin ut, gi blaffen i den fjompen !

Og vær klar over at mange (særlig andre kvinner) er misunnelige på deg fordi du er så slank, da !

:klem:

Skrevet

Jeg var ikke så tynn da jeg var i barne og ungdomsårene, men hadde såkalt valpefett. Dette vokste jeg av meg i slutten av tenårene og ble skikkelig tynn. Jeg har også fått høre at jeg må legge på meg og mange andre kommentarer. Det ble faktisk en slutt på det ettter at jeg opererte inn implantater. Selv om jeg ikke hadde lagt på meg noe, fikk jeg stadig spørsmål om jeg hadde det. Grunnen er sikkert at nå har jeg former og ser ikke ut som en hengslete 13 åring i kroppen. Jeg sier ikke at alle tynne skal operere seg, det er et personlig valg, men vil bare dele min erfaring...

Hilsen

-CeeCee-

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...