Gå til innhold

Dere som bruker linser...

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hvilke øyedråper bruker dere som har linser og har allergi? Ifølge felleskatalogen skal ikke livostin brukes av folk som bruker mye linser, men jeg trenger desperat noen øyedråper snart før allergien kverker øynene mine :tristbla:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg bruker livostin, og har alltid gjort det. men nå er ikke jeg såå plaget med kløe i øyne så bruker ikke øyedråpene så mye.

Skrevet

Jeg bruker linser hver eneste dag og er i tillegg svært plaget av allergi. Jeg har fått øyedråper på blå resept. Egentlig burde man ikke bruke øyedråper som ikke er i engangsbeholdene i det hele tatt, for konserveringsmiddelet kan misfarge linsene. Men i pakningsvedlegget står det at dersom man venter minst 10-15 minutter fra man har tatt i øyesråpene til man tar på linsene, så skal det gå greit. Det er det jeg gjør. Det samme stod det i pakningsvedlegget til de øyedråpene jeg kjøpte før jeg fikk resept. (Husker ikke navn.) Selvfølgelig er det upraktisk å måtte ta ut linsene midt på dagen hvis jeg må "fylle på" med øyedråper, men da klør heldigvis øynende litt mindre.

Engangsampuller med øyedråper tror jeg ikke inneholder konserveringsmiddel, så de kan du trygt bruke sammen med linser. På apoteket der jeg gikk hadde de to forskjellige merker tror jeg. Men det er bare å gå og spørre. Lykke til!

Skrevet

Takk :) Jeg skal ta en tur på apoteket etterpå og høre. ;)

Skrevet

Har brukt Spersallerg-dråper, men tror de bare motvirker kløe lokalt på øynene - jeg har ihvertfall alltid brukt Aerius eller Loratadin-tabletter i tillegg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...