Gå til innhold

Ekteskap uten nærhet

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_Thomas_*
Skrevet
er det så farlig at hun ikke liker sex. Det er da fult mulig og leve et platonisk ekteskap

Selvsagt, men da må dette være ok for begge parter, noe jeg i utgangspunktet ikke syns. Satt på spissen. Sex 5 ganger pr år........120-130 ganger igjen i resten av mitt liv da. :)

Videoannonse
Annonse
Gjest =tentacle=
Skrevet

Håper noen har noe lurt å komme med til deg. Jeg synes det ser ut som du har prøvd det meste. Kanskje du bare må innse at det er dette eller brudd du har å velge mellom.

Gjest Gjest
Skrevet
Håper noen har noe lurt å komme med til deg. Jeg synes det ser ut som du har prøvd det meste. Kanskje du bare må innse at det er dette eller brudd du har å velge mellom.

Hehe, tror jeg må finne et eller annet middel som kan få henne tent som aldri før :)

Gjest =tentacle=
Skrevet
Hehe, tror jeg må finne et eller annet middel som kan få henne tent som aldri før  :)

Kjenner du noen bolere som bruker testosterontilskudd, f.eks? :ler:

Gjest Gjest_Thomas_*
Skrevet
Kjenner du noen bolere som bruker testosterontilskudd, f.eks?  :ler:

hehe, har nok heller liten kontakt innen det miljøet der :-)

Gjest =tentacle=
Skrevet
hehe, har nok heller liten kontakt innen det miljøet der :-)

Kanskje like greit, med mindre du er så despo at du vil ha fruen med skjegg og dyp stemme ;)

Gjest Gjest
Skrevet

Hva har dere egentlig sammen foruten barnet?

Sex, nærhet, intimitet, lek, kos og glede er jo limet i et kjærlighetsfylt forhold.

Mangler man dette har man jo i beste fall et vennskap og/eller en forretningsmessig avtale om hverdagsorganisering.

Gjest Gjest_Thomas_*
Skrevet

Sex, nærhet, intimitet, lek, kos og glede er jo limet i et kjærlighetsfylt forhold.

Mangler man dette har man jo i beste fall et vennskap og/eller en forretningsmessig avtale om hverdagsorganisering.

Hva vi har? Vi er verdens beste venner og elsker hverandre. Det er da noe om ikke nok.

Gjest Gjest
Skrevet

Testosterontilskudd er faktisk ikke en dårlig ide, det finnes testosteronplaster for kvinner med lav sexlyst, det er selvsagt små doser, så sjegg og dyp stemme er ikke aktuelle bivirkninger.. :)

Gjest Gjest
Skrevet

"Jeg skjønner hvor du vil hen, men nei. Jeg har i alle år vært den som har tatt intiativet. Jeg er en som gir, det har jeg alltid, men kanskje jeg en gang kunne fått noe også? Hun er på ingen måte en leken kvinne. Lyset av, under dyna, ingen stønning og kun misjonærstilling."

Bare en liten ide, kanskje du skal slutte å gi, men heller ta?

Altså tenke mer på deg selv og gjør det du vil?

Du sier lyset av og under dyna? Er de bare hun som bestemmer? Noen kvinner tenner på at mannen er litt bestemt og gjør det HAN vil, drit i å skru av lyset, ta henne hard og dyrisk tilfredstill de selv, og vis at du nyter det.. ikke bare gjør ting for henne..

Gjest Miss Guided
Skrevet (endret)

Den gangen jeg brukte p-pillen så forsvant sexlysten totalt og jeg var premenstruell hele tiden...... ikke noe særlig til løft for forholdet akkurat. Så p-pillen havnet på dynga og jeg havnet igjen på dyna.

:-)

Det er ikke lett å leve i et forhold med så stort misforhold mellom behov og tilfredsstillelse av behov. Dere har det begge vanskelig, du som ikke får dekket ditt behov for nærhet og sex, og henne som sikkert har dårlig samvittighet og som kanskje er sliten av å "frykte" tilnærmelser fra deg. Jeg ville anbefalt familierådgiver, eller sexterapi. Uansett må dere prøve å få pratet om det selv om det er et vanskelig tema å prate om når dere har det sånn som dette.

Og finner dere ikke en løsning som begge kan leve med så må du kjenne på deg selv om du orker å leve sånn resten av livet. All ære for at du prøver å holde forholdet sammen men som oftest kommer man til et punkt der man må ta et valg. Kanskje det å avslutte forholdet vil være en lettelse for begge to.

Endret av Miss Guided
Gjest Gjest
Skrevet
Hva vi har? Vi er verdens beste venner og elsker hverandre. Det er da noe om ikke nok.

Jeg er også veldig glad i mine beste venner, men jeg velger heller å dele livet mitt med en som både elsker og begjærer meg.

Gjest Gjest
Skrevet

Nei, jeg er ikke enig i det. Limet i forholdet er barna, og hverdagen med små barn handler om logistikk og timeplaner. Sex og sånt får man vente med til man kommer ut av hamster-hjulet.

Årsaken til at det er så vanvittig mange skilsmisser i dettte landet, er at folk innbiller seg at de kan ha et aktivt sexliv, i kombinasjon med små barn og fullt karriere-kjør på jobben.

Man får ikke i pose og sekk hele tiden, det er en misforståelse.

Gjest Mysticgirl
Skrevet
Jeg er også veldig glad i mine beste venner, men jeg velger heller å dele livet mitt med en som både elsker og begjærer meg.

Enig!Et forhold uten sex er ikke noe forhold.Har selv levd i et forhold uten sex og jeg klarte det ikke! Når partneren ikke er villig til å løse problemet så må du enten leve i ett sexløst forhold,som egentlig ikke kan kalles ett forhold da, eller velge å gå og finne ei dame som er glad i sex!

Om hun ikke er villig til å løse problemet så går det jo ikke.

Jeg valgte å gå . Nå har jo jeg et meget sterkt sexualdrift, så mannen min har jo problemer med å henge med :ler::ler: Men jeg får iallefall :ler:

Skrevet

Jeg synes at du skal sette deg ned med henne og virkelig forklare hvor mye dette betyr for deg, at du ikke føler at forholdet deres er fullverdig uten sex, og heller vinkle det slik at du gjerne vil ha mer sex med henne fordi du elsker henne, slik at hun ikke tenker at du bare fokuserer på sex sånn generelt.

Du må gjøre det klart at du ikke kan leve i et forhold uten sex, og at konsekvensen er at dere skiller lag (eller at du har sex med noen andre..), om hun ikke er villig til å jobbe med problemene sine. Men du må også gjøre det klart at du er villig til å hjelpe henne, slik at dere kan jobbe med problemene hennes sammen. Og ikke forvent at dette går kjapt..

Jeg synes hun fortjener å vite om situasjonen på en ordentlig måte, og ikke oppleve det som om du maser om sex. Samtidig må jeg si at du er en utrolig tålmodig og lojal mann, andre ville nok ha sjekket gresset på den andre siden for lenge siden.

Lykke til !

• Liker 1
Gjest Gjest
Skrevet
Jeg synes at du skal sette deg ned med henne og virkelig forklare hvor mye dette betyr for deg, at du ikke føler at forholdet deres er fullverdig uten sex, og heller vinkle det slik at du gjerne vil ha mer sex med henne fordi du elsker henne, slik at hun ikke tenker at du bare fokuserer på sex sånn generelt.

Joda, men har jeg egentlig rett til å forvente at hun skal endre seg? Da er ikke hun seg selv lengre og har kanskje sex med meg uten at hun egentlig vil det? Er det noe å trakte etter?

Gjest Gjest_Thomas_*
Skrevet

Jeg vet :-( Men det er ikke så enkelt for meg å bryte ut heller? "Alle" ville nok kalt meg egoistisk og grunn som vektla sex så mye.

Skrevet
Joda, men har jeg egentlig rett til å forvente at hun skal endre seg? Da er ikke hun seg selv lengre og har kanskje sex med meg uten at hun egentlig vil det? Er det noe å trakte etter?

Du har ingen rett til å forvente at hun skal endre seg, men hun har rett til å få vite om hva du tenker og hva du følger om temaet. Det kan hende at det er det hun trenger for å jobbe med lysten sin. Men om hun forsøker å endre seg, og det ikke nytter, har dere iallefall forsøkt. Da må du velge hva du vil. Men jeg tror hverken du eller din kone har godt av å leve med at dere ikke forsøkte å jobbe med forholdet.

Gjest Gjest_Thomas_*
Skrevet
Du har ingen rett til å forvente at hun skal endre seg, men hun har rett til å få vite om hva du tenker og hva du følger om temaet. Det kan hende at det er det hun trenger for å jobbe med lysten sin. Men om hun forsøker å endre seg, og det ikke nytter, har dere iallefall forsøkt. Da må du velge hva du vil. Men jeg tror hverken du eller din kone har godt av å leve med at dere ikke forsøkte å jobbe med forholdet.

Hun vet så inderlig godt hva jeg mener og jeg har flere ganger nevnt at jeg ikke kan leve med så lite sex. Har snakket om skilsmisse også......Hun lover å skjerpe seg, men det skjer selvsagt ikke. Og ikke vet jeg om jeg vil hun skal "skjerpe seg" bare for min skyld heller. Hun må jo ville det selv.

Gjest =tentacle=
Skrevet

Ja, du har rett til å forvente at hun skal endre seg. Du har ikke rett til å ha mer sex med henne enn hun vil, men du har rett til å forvente at hun forandrer innstilling. Manglende sexlyst er et problem for deg, og da er det også et problem for forholdet, og et problem for henne hvis hun elsker deg og bryr seg om din livskvalitet.

Hun må samarbeide om et mål om å få det bedre, ikke bare gi blaffen fordi hun selv ikke føler noe savn etter sex.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...