Gå til innhold

Spille sanger før vielse?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer på en ting. Har sett for meg å brenne en cd med de fineste sangene vi vet og spille dem i kirka på en cd spiller før vielsen begynner. Slik at gjestene kan komme i stemning.

Forloveden min syntes dette hørtes veldig rart ut. Mest på grunn av at i kirken er det så stramt i forhold til regler og tro og slikt, og at det er bare kor og salmer som hører inn der. Man skal jo feks ikke klappe i kirken heller. Er ikke helt sikker jeg... Derfor spør jeg dere o-kloke KG jenter: Hva synes dere helt ærlig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helt ærlig må jeg si meg enig med din tilkommende :)

Jeg synes ikke det passer i kirken.Tror det er fint at det er litt stille før vielsen begynner.

Spill heller cd en annen gang i løpet av dagen, f.eks mens gjestene venter på deg og din kjære hvis dere skal til fotograf :)

Skrevet

Er også enig med din tilkommende. Det blir litt rart. Og du skal ikke bekrymre deg for at gjestene ikke kommer i stemning!

(Dessuten er det ikke alle kirker som tillater CD-spilling, men du har kanskje hørt med din kirke at det går an.)

Skrevet

Takk for svar! Godt å høre deres mening! Har ikke spurt prestekontoret om det er lovlig å ha med cdspiller, men tenker jeg hører på dere og dropper det. Takk takk :)

Skrevet
Takk for svar! Godt å høre deres mening! Har ikke spurt prestekontoret om det er lovlig å ha med cdspiller, men tenker jeg hører på dere og dropper det. Takk takk :)

Hvorfor hører du mer på ukjente her inne enn han du skal gifte deg meg? Har ikke han like mye han skulle ha sagt som deg? Det er da hans bryllup også!

Skrevet (endret)

Beklager, ville bare høre hva andre her inne synes også! Klart hans mening teller, jeg skrev jo at vi diskuterte det! Ville bare høre om det var vanlig eller ikke jeg, og det fikk jeg et svar på! Skal prøve og ikke røpe hva jeg bestemmer meg for videre i fremtiden. Og det var muligens jeg som formulerte meg noe dårlig, slik at svaret mitt kunne misforståes.

Ha en fortsatt trivelig dag!

Endret av Marna
Skrevet

Vi hadde musikk inne i "kapellet" mens gjestene satte seg og satt og ventet etc. Men vi hadde levende musikk (fiolin og orgel) som spilte "medley av klassiske sanger" eller hva det var vi valgte.....det syns jeg var kjempe fint.

Men jeg ville ikke brukt en cd med "vanlige" sanger....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...