LilleOrkide Skrevet 4. mai 2007 #1 Skrevet 4. mai 2007 Hei. Har i den siste tiden opplevd smerter under samleie. Ikke hver gang, men i enkelte stillinger. Kjennes som om an kommer for langt inn, eller kommer borti noe. Er veldig vondt. Har prøvd å sjekke selv, og det kjennes som jeg har en utvekst ca 5-6cm inne i skjeden. Kan det være denne som fororsaker smertene. Var ikke vondt da jeg undersøkte selv. Noen som har opplevd noe lignende?
Gjest StockDama Skrevet 4. mai 2007 #2 Skrevet 4. mai 2007 kan det være livmortappen? skal visst være vondt om penis treffer den i diverse stillinger
Gjest Mysticgirl Skrevet 4. mai 2007 #3 Skrevet 4. mai 2007 Det gjør veldig vondt om penis treffer livmortappen . Spesielt når du blir tatt bakfra. Det skjer hos meg om penisen er for lang. Veldig smertefullt faktisk
Liskat Skrevet 4. mai 2007 #4 Skrevet 4. mai 2007 Det gjør veldig vondt om penis treffer livmortappen . Spesielt når du blir tatt bakfra. Det skjer hos meg om penisen er for lang. Veldig smertefullt faktisk ← Samme her. Begynte nesten å grine da det skjedde, og skar grimaser som pokker og måtte si ifra etter en stund om at det var for vondt.
Annikken Skrevet 4. mai 2007 #5 Skrevet 4. mai 2007 Den "utveksten" er livmortappen, den som røret inn til livmoren starter i. Den synker ned under menstruasjon, da kan du kjenne den ekstra godt. Når man er veldig opphisset trekkes den tilbake, men ikke så mye at penis likevel kan treffe den, og det gjør vondt. Dette er faktisk en ganske velkjent "ondt". Ta det med ro, ikke la ham bunne deg (hele tiden). Forklar ham at det er vondt og prøv på at det er du som i større grad styrer hvor dypt inn han får komme. Det er viktig, for om du kjenner det gjør litt vondt, eller om du i det hele tatt er redd det skal gjøre vondt, så kan du spenne deg og miste lysten, og da er jo hele poenget med sexen borte. Det skal jo være godt!
LilleOrkide Skrevet 4. mai 2007 Forfatter #6 Skrevet 4. mai 2007 Takk for svar, alle sammen. Begynte å engste meg for mer alvorlige ting, som svulster/cyster og slikt. Men nå kan jeg ta det med ro.
Gjest Gjest Skrevet 4. mai 2007 #7 Skrevet 4. mai 2007 Livmortappen er jo ikke noe som plutselig er der, merkelig at du skal begynne å kjenne det nå..?
Gjest Gjest Skrevet 5. mai 2007 #8 Skrevet 5. mai 2007 Hei. Har i den siste tiden opplevd smerter under samleie. Ikke hver gang, men i enkelte stillinger. Kjennes som om an kommer for langt inn, eller kommer borti noe. Er veldig vondt. Har prøvd å sjekke selv, og det kjennes som jeg har en utvekst ca 5-6cm inne i skjeden. Kan det være denne som fororsaker smertene. Var ikke vondt da jeg undersøkte selv. Noen som har opplevd noe lignende? ← Ta deg en tur til LEGEN du. Veldig vondt er = betennelse!!! Som kjent vet nesten ingen av de som har klamydia at de er smittet. Andre alternativer er div andre smittsome sykdommer, kreft og så videre!
Wildy Skrevet 5. mai 2007 #9 Skrevet 5. mai 2007 Ta deg en tur til LEGEN du. Veldig vondt er = betennelse!!! Som kjent vet nesten ingen av de som har klamydia at de er smittet. Andre alternativer er div andre smittsome sykdommer, kreft og så videre! ← Så var det dette med å stille diagnoser på nett ut fra en kort beskrivelse....... Vondt trenger ikke = betennelse, for noen ( inkludert undertegnede) er det sinnsykt vondt med støt mot livmortappen i perioder.
Gjest Gjest Skrevet 5. mai 2007 #10 Skrevet 5. mai 2007 Så var det dette med å stille diagnoser på nett ut fra en kort beskrivelse....... Vondt trenger ikke = betennelse, for noen ( inkludert undertegnede) er det sinnsykt vondt med støt mot livmortappen i perioder. ← Ingen diagnose, bare råd om å gå til LEGEN. Noe som det virker innen gidder på KG.
charlise Skrevet 5. mai 2007 #11 Skrevet 5. mai 2007 trenger ikke bare være livmortappen da...det er ofte vondt om man treffer skambeinet litt hardt eller det blir gnidd hardt mot det.
Gjest Gjest Skrevet 5. mai 2007 #12 Skrevet 5. mai 2007 Skader ikke å få det undersøkt, men for mange så kan det gjøre VONDT om han treffer livmortappen på feil tid og i feil vinkel uten at det er noe galt. Hadde neppe tenke noe over det selv så sant det ikke var en evighet siden celleprøve eller mulig fare for smitte. Beskrivelse av livmortappen finner du forresten på pernille.info, så har du litt oversikt over hva som er hvor
Gjest Gjest Skrevet 5. mai 2007 #13 Skrevet 5. mai 2007 Hei, hørt om livmorsfremfall? Stikk til legen du. Skulle du ha fått ny type med stort jern er det nok en annen forklaring. Stikk til legen du. Gravid? Stikk til legen du. Redd? Stikk til legen du!!!!
Gjest Gjest Skrevet 5. mai 2007 #14 Skrevet 5. mai 2007 Livmorfremfall er uvanlig hos unge kvinner, med unntak av som fødselskomplikasjon. Det er heller ikke farlig, men plagsomt om det blir ekstremt. En ting er å råde folk til å gå til lege, men å nærmest trakassere noen for å ville finne ut litt selv før de eventuelt kontakter lege er sjelden med på å verken få noen av gårde, eller øke respekten og tilliten til helsevesenet.
LilleOrkide Skrevet 6. mai 2007 Forfatter #15 Skrevet 6. mai 2007 Skader ikke å få det undersøkt, men for mange så kan det gjøre VONDT om han treffer livmortappen på feil tid og i feil vinkel uten at det er noe galt. Hadde neppe tenke noe over det selv så sant det ikke var en evighet siden celleprøve eller mulig fare for smitte. Beskrivelse av livmortappen finner du forresten på pernille.info, så har du litt oversikt over hva som er hvor ← Takker gjest og og andre for hjelpsomme svar:) Skal sjekke ut denne siden. Til dere andre; om dere hadde lest innlegget mitt nøyere ville dere kanskje sett at jeg ikke ber noen av dere stille min diagnose. Alt jeg vill vie var om det var andre som hadde opplevd samme type smerte under samleie.
Gjest Gjest Skrevet 7. mai 2007 #16 Skrevet 7. mai 2007 Til dere andre; om dere hadde lest innlegget mitt nøyere ville dere kanskje sett at jeg ikke ber noen av dere stille min diagnose. Alt jeg vill vie var om det var andre som hadde opplevd samme type smerte under samleie. ← Om andre har det eller ikke er urellevant, det er patologisk og må undersøkes av en lege!
Gjest Gjest Skrevet 7. mai 2007 #17 Skrevet 7. mai 2007 Noen som vet om dette kan være skadelig for livmor(tapp)en?
Gjest Gaarden Skrevet 24. juni 2011 #18 Skrevet 24. juni 2011 Hei =) Det lurer jeg også på..om det kan skade livmortappen eller mere. Jeg får ofte vondt under samleie, spesielt bakfra. Men merker at om jeg gir det litt tid og sier til kjæresten min at han skal være forsiktig første "støtene", så går det seg til. Men ikke alltid =/ Men det er nesten aldri vondt de gangene det er jeg som er skikkelig kåt he he...da er ingenting vondt. Andre som opplever det? Men så neste gang igjen, så er det vondt igjen. Og det er vondt uansett bakfra stilling, som når jeg står på gulvet med delvis samlet ben, eller på knærne i sengen osv.... Jeg har ofte lurt på hvorfor, men er mere beroliget nå som jeg har lest det alle skriver =) Har blant annet lurt på om jeg har liten vagina...? At det er derfor det er vondt? Håper på masse svar =)
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2015 #19 Skrevet 23. februar 2015 anyone? Anonymous poster hash: 00c33...898
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå