Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest vimselot
Skrevet

Jeg fikk en cd med office-pakka av en venn, men en annen sier at den kan inneholde virus. Jeg har ikke installert office enda, fordi jeg er redd virus, men jeg har virusprogram på pcen.

Vil ikke Norton Antivirus avlive evt. virus hvis jeg installerer?

Er klar over at jeg burde kjøpt egen office-pakke, men akkurat nå har jeg ikke råd.

Videoannonse
Annonse
Gjest Reven
Skrevet (endret)

Gjør det enkelt, lovlig og gratis:

http://www.openoffice.org

Open Office er basert på åpen kildekode, og er gratis.

Programmene erstatter office-pakken fullt ut, og kan brukes både i Windows, Linux og Mac OS. Programmene har også norsk språkpakke.

Open Office har dessuten en del funksjoner som Microsoft Office ikke har.

Endret av Reven
Skrevet
Gjør det enkelt, lovlig og gratis:

http://www.openoffice.org

Open Office er basert på åpen kildekode, og er gratis.

Programmene erstatter office-pakken fullt ut, og kan brukes både i Windows,  Linux og Mac OS. Programmene har også norsk språkpakke.

Open Office har dessuten en del funksjoner som Microsoft Office ikke har.

Helt enig har brukt openoffice en stund å er kjempefornøyd

Skrevet

Slutter meg til heiagjengen. OpenOffice fungerer helt greit til hjemmebruk. Bruker du excel mye og lager grafer og diagrammer så kan diagrammene få et litt annet utseende enn i Microsoft Office (det var i allfall slik for et år siden), men ellers synes jeg det fungerer like greit.

Det krever litt tilvenning for man finner ikke alt på de samme steder som hos Microsoft, men noe stort problem er det ikke.

Gjest vimselot
Skrevet

Takk for tipset, men jeg har en greie som er skrevet og lagret på en diskett words. Hvis jeg åpner den, vil den da ha tullet med ordene og bokstavene?

Skrevet

Nei det bør gå bra. Tror tekst blir seende akkurat lik ut i OpenOffice som i Microsoft Word. Som sagt - de eneste forskjellene jeg har sett er når man lager grafer i regneark.

Dessuten - om du installerer OpenOffice og prøver så er det jo ikke verre enn at du kan avinstallere igjen dersom det ikke gjør nytten. :tommel:

Gjest Reven
Skrevet

Det hender at bilder flytter litt på seg når du bytter mellom programmene, men teksten er det ikke noe feil på.

Gjest vimselot
Skrevet

Ok, takk. Jeg skal prøve. Men den office-cden som jeg fikk av en venn, kan den være virus-betent?

Skrevet

Ja det kan den, om det ikke er orginalcd'n da

Skrevet

Hvis dokumentene dine skal leses av folk som ikke bruker OpenOffice kan det forøvrig være lurt å lagre dem som .doc filer og ikke .odt. Søsteren min maste fælt på problemer med at folk på jobbe hennes ikke får lest filer skrevet i OpenOffice, og det kan ofte være at Microsoft Office ikke vil åpne .odt filer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...