Gå til innhold

Er så tørr nedentil...

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg er så tørr nedentil, og det blir så enorm friksjon mellom alle folder og ting hver gang jeg rører på ben eller hofter, og ikke minst når jeg går! Det resulterer i gnagsår, træler og mye smerter. Men er det ikke sånn at det finnes stikkpiller, salver eller noe lignende for enkelte kvinner som har passert overgangsalderen fordi da ofte kan få tynnere og tørrere slimhinner? Noen som vet noe om dette? Eventuelt hva det heter? Eller noen som har andre tips til ting som kan hjelpe?

På forhånd takk!

Videoannonse
Annonse
Gjest Elfrida
Skrevet

Det finns noe som heter Ovesterin som både er stikkpiller og krem, og som fås uten resept på apoteket. Ellers så kan du be legen din om resept på Vagifem. Uansett ville jeg tatt en tur til legen for å diskutere løsninger.

Gjest Gjest_trådstarter_*
Skrevet
Det finns noe som heter Ovesterin som både er stikkpiller og krem, og som fås uten resept på apoteket. Ellers så kan du be legen din om resept på Vagifem. Uansett ville jeg tatt en tur til legen for å diskutere løsninger.

Takk for svar, Elfrida. Skal sjekke ut både Ovesterin og Vagifem. Har vært hos fastlege, gynekolog og hudlege, men ingen av de har kommet med forslag til løsninger og mener at jeg dessverre bare må leve med det. Det er to ulike sykdommer som gjør at jeg er sånn og de er liksom bare opptatt av å behandle de underliggende sykdommene og ikke akkurat dette symptomet, som faktisk er det mest plagsomme for meg. Men kanskje jeg kan få en resept dersom jeg selv har et forslag til løsning.

Gjest *Frida*
Skrevet

Er enig i at du bør diskutere dette med legen. Få legen til å forstå at det er et problem for deg!

Ellers vil jeg foreslå Aco Intim-serien, som finnes på apoteket. Lenke her, se på ACO Intim Creme eller ACO Intim Fuktgel.

Selv har jeg brukt ACO Intim Creme, den føles litt klissete, men det er vel bedre enn gnagsår?

Lykke til!

Skrevet
Er enig i at du bør diskutere dette med legen. Få legen til å forstå at det er et problem for deg!

Ellers vil jeg foreslå Aco Intim-serien, som finnes på apoteket. Lenke her, se på ACO Intim Creme eller ACO Intim Fuktgel.

Selv har jeg brukt ACO Intim Creme, den føles litt klissete, men det er vel bedre enn gnagsår?

Lykke til!

Dette var også et godt tips, Frida!

Trodde ACO bare var vaskeprodukter, jeg, og har aldri blitt tipset om disse produktene på apoteket heller. Så nå har jeg flere produkter å prøve ut - det er bra!

Men for all del - jeg tar gjerne imot flere gode tips!

Gjest Gjest
Skrevet

Bruker du hormonprevensjon? I såfall kan det hjelpe å bytte merke, eller helst kutte det helt ut.

Skrevet
Bruker du hormonprevensjon? I såfall kan det hjelpe å bytte merke, eller helst kutte det helt ut.

Nei, jeg gjør ikke det. Har ikke mye bruk for prevensjon når underlivet er sånn. :forvirret:

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg har brukt ACO-serien i flere måneder nå og synes den har lite effekt. Blir like tørr/mer selv om jeg bruker den. Så vil ikke anbefale :/ Men såklart det er forskjell på folk, og kanskje det funker for deg.

Skrevet

Jeg har nå prøvd Protective Cream fra Aco i fem dager. Føler ikke at den hjelper på det egentlige problemet, men den lindrer veldig med en gang jeg har tatt den på. Den er litt kjølende, på en måte.

Får prøve den ei stund til og se hvordan ting går.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...