Gå til innhold

UFO'er og hva de kan forklares som

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Dette er et tema som stadig blir latterliggjort av mange. Og i mange tilfeller så er det nok også snakk om noen idioter av noen bønder som øyner en sjanse til å bli berømt ved å fortelle en røverhistorie eller ved å filme nabokonas kleshenger som han har teipa fast noen lyspærer på.

Dette blir kjapt gjennomskuet og det er ikke det jeg gidder å bruke tid på. Mye av det som dukker opp kan ikke avskrives på en så simpel måte og det er dette som opptar meg.

Det er ikke bare jeg som vil at dette skal bli tatt seriøst. En god introduksjon til dette temaet vil være et klipp fra BBC hvor Nick Pope (former MoD) blir intervjuet:

"they're real, they're here, They're tracked on radar and they are seen by the military and I WANT it to be taken seriously!":

http://www.youtube.com/watch?v=Vqiwm74FSQk...ted&search=

For å forsvare meg selv litt så må jeg si at de aller fleste som latterliggjør dette har ikke engang satt seg inn i bevisene som florerer rundtomkring før de kommer med idiotiske argumenter.

Du er kanskje også en av dem? Er du kritisk til at ufoer kan forklares som utenomjordiske farkoster sier du? Vel.. Hvis du ønsker å argumentere for at jeg og de andre på listen over navn jeg nevner under her har trukket feilaktige konklusjoner så bør du i alle fall sette deg inn i bevisene som taler min sak. Og det tar tid. Ønsker du å påvise at jeg tar feil så ta deg den tiden.

Det første jeg anbefaler på det sterkeste å se er pressekonferransen som Disclosure Project holdt på National Press Club i Washington, DC i mai 2001

†On Wednesday, May 9th, over twenty military, intelligence, government, corporate and scientific witnesses came forward at the National Press Club in Washington, DC to establish the reality of UFOs or extraterrestrial vehicles, extraterrestrial life forms, and resulting advanced energy and propulsion technologies. The weight of this first-hand testimony, along with supporting government documentation and other evidence, will establish without any doubt the reality of these phenomena, according to Dr. Steven M. Greer, director of the Disclosure Project which hosted the event.â€

Den kan sees her: http://www.youtube.com/watch?v=uCLOIcFTSlE

Høyoppløselig versjon kan lastes ned her: http://disclosure.netro.ca/npcc.wmv

pressekonferansen varer ca. 1 og ½ time.

Denne pressekonferansen ble bl.a. omtalt i dagbladet her: http://www.dagbladet.no/nyheter/2001/05/10/257064.html

Andre som er med i Disclosure Project. (altså andre som vitner om at utenomjordiske vesener eksisterer, at de har vært her og at dette blir holdt skjult; er bl.a:

Astronaut Edgar Mitchell, Apollo 14-astronaut

Monsignor Corrado Balducci, teolog, Vatikanet

FAA divisjonssjef John Callahan, tidligere divisjonssjef ved Accidents and Investigations Branch of the FAA (ulykkes- og undersøkelsesgrenen av det amerikanske luftfartstilsynet), Washington DC

Sjt. Chuck Sorrells, US Air Force (pensjonert)

Mr. Michael W. Smith, US Air Force

Kommandør Graham Bethune, US Navy (pensjonert)

Mr. Enrique Kolbeck, ledende flygeleder

Dr. Richard Haines, NASA-forsker

Mr. Franklin Carter, US Navy

Mr. Neil Daniels, pilot i United Airlines, forhenværende Air Force

Sjt. Robert Blazina (pensjonert)

Løytnant Frederick Marshall Fox, US Navy (pensjonert)

Kaptein Massimo Poggi, senior 747 kaptein for Alitalia

Løytnant Bob Walker, US Army

Mr. Don Bockelman, US Army

Lt. Colonel Dwynne Arneson, US Air Force (pensjonert)

Professor Robert Jacobs, Lt. US Air Force

Oberst Ross Dedrickson, US Air Force (pensjonert)/AEC

Harry Allen Jordan, US Navy

Mr. James Kopf, US Navy/ National Security Agency

Oberstløytnant Joe Wojtecki, Strategic Air Command and Tactical Air Command

Stabssersjant Stoney Campbell, US Air Force

Astronaut Gordon Cooper fra Mercury 7

Brigadegeneral Steven Lovekin, White House Army Signaling Agency

Merle Shane McDow, US Navy Atlanterhavskommandoen

Oberstløytnant Charles Brown (pensjonert), US Air Force

Dr. Carol Rosin, avdelingsleder, Fairchild Industries

«Dr. B.», forsker og ingeniør som har arbeidet på topphemmelige prosjekter

Visekorporal John Weygandt, Marine Corp

Mr. Nick Pope, det britiske forsvarsdepartementet

<span style='font-size:14pt;line-height:100%'>Admiral Lord Hill-Norton, fem-stjerners admiral og forhenværende sjef for det britiske forsvarsdepartementet</span>

Sikkerhetsoffiser Larry Warren, US Air Force

Kaptein Lori Rehfeldt, det britiske Royal Air Force

Sersjant Clifford Stone, US Army

Generalmajor Vasily Alexeyev, Space Communications Center, Russland

Mastersersjant Dan Morris, US Air Force (pensjonert)/ agent ved National Reconnaissance Office.

Mr. Don Phillips, Lockheed Skunkworks, US Air Force og CIA-kontraktør

Kaptein Bill Uhouse, US Marine Corps (pensjonert)

Oberstløytnant John Williams, Air Force redningshelikopterpilot

<span style='font-size:14pt;line-height:100%'>Paul hellyer, Former defence minister of Canada.</span>

Så skal jeg ta for meg noe som skjedde over Phoenix, Arizona den 13 mars 1997. ca 10 000 mennesker bl.a. den daværende guvernøren av Arizona. Så, filmet og fotograferte nemlig en gigantisk triangulær farkost som svevde lydløst over Phoenix. Klipp fra CNN: http://www.youtube.com/watch?v=gg6cGCAB2Ck...ted&search=

Merkelig at så sinnsykt stor nyhet ikke var mer i media før 10 år etter hvor en guvernør sto frem og sa at han også så det.

En annen artig dokumentar er denne: http://www.youtube.com/watch?v=RVWKRUCM9s8

Hvis vi ser tilbake på Disclosure project så er det nettopp denne hendelsen John Callahan (FAA: head of Accidents and Investigations) snakker om og viser radarutskriftene om. Utdrag om akkuratt dette kan sees her: http://www.youtube.com/watch?v=3CPn_g3_xjo

Flere bevis og dokumentarer skal jeg poste i hovedinnlegget her etterhvert.

Oppdatering :

Her har vi flere håndfaste bevis:

http://www.ufoevidence.org/topics/radarcases.htm

Radar sightings of UFO's are remarkably common, and also the most authentic. The word of expertly trained operators, backed up by tangible echo returns from unidentified intruders is hard to deny. In many cases these bizarre blips that suddenly invade military and civil radar screens are seen to execute manoeuvres completely beyond the abilities of any known aircraft. Ground speeds of up six thousand m.p.h are nothing unusual, and as if to add further credence to these incidents, many of these 'radar visuals' as they are called, have been simultaneously witnessed by naked eye observers, both on the ground and in the air!

Oppdatering:

"Roswell officer's amazing deathbed admission raises possibility that aliens DID visit"

Kilde: http://www.thisislondon.co.uk/news/article...isit/article.do

last week came an astonishing new twist to the Roswell mystery - which casts new light on the incident and raises the possibility that we have, indeed, been visited by aliens.

Lieutenant Walter Haut was the public relations officer at the base in 1947, and was the man who issued the original and subsequent press releases after the crash on the orders of the base commander, Colonel William Blanchard.

Haut died last year, but left a sworn affidavit to be opened only after his death.

Last week, the text was released and asserts that the weather balloon claim was a cover story, and that the real object had been recovered by the military and stored in a hangar. He described seeing not just the craft, but alien bodies.

He wasn't the first Roswell witness to talk about bodies. Local undertaker Glenn Dennis had long claimed that he was contacted by authorities at Roswell shortly after the crash and asked to provide a number of child-sized coffins.

When he arrived at the base, he was apparently told by a nurse (who later disappeared) that a UFO had crashed and that small humanoid extraterrestrials had been recovered. But Haut is the only one of the original participants to claim to have seen alien bodies.

Haut's affidavit talks about a high-level meeting he attended with base commander Col William Blanchard and the Commander of the Eighth Army Air Force, Gen Roger Ramey. Haut states that at this meeting, pieces of wreckage were handed around for participants to touch, with nobody able to identify the material.

He says the press release was issued because locals were already aware of the crash site, but in fact there had been a second crash site, where more debris from the craft had fallen. The plan was that an announcement acknowledging the first site, which had been discovered by a rancher, would divert attention from the second and more important location.

Haut also spoke about a clean-up operation, where for months afterwards military personnel scoured both crash sites searching for all remaining pieces of debris, removing them and erasing all signs that anything unusual had occurred.

This ties in with claims made by locals that debris collected as souvenirs was seized by the military.

Haut then tells how Colonel Blanchard took him to 'Building 84' - one of the hangars at Roswell - and showed him the craft itself. He describes a metallic egg-shaped object around 12-15ft in length and around 6ft wide. He said he saw no windows, wings, tail, landing gear or any other feature.

He saw two bodies on the floor, partially covered by a tarpaulin. They are described in his statement as about 4ft tall, with disproportionately large heads. Towards the end of the affidavit, Haut concludes: "I am convinced that what I personally observed was some kind of craft and its crew from outer space."

Kilde: http://www.thisislondon.co.uk/news/article...isit/article.do

Endret av Donnie Darko
Videoannonse
Annonse
Gjest vimselot
Skrevet

Jeg tror ikke på alt, men det ville jo vært etter all sannsynlighetsberegning umulig at vi er de eneste som kan produsere oss i verdensrommet...

En ufo-mann hadde kanskje passet bedre til meg, enn disse jeg møter?

...har sett ufo jeg, som umulig kunne være jet-j. pga farten. Jeg er i alle fall ikke redd ufo. Skrekkfilmer om ufoer ligner mer på nazi-regimets tyskland enn en intelligens som overgår vår egen (skal ikke så mye til)

Men, hvor vil du hen til DonnieD? At de er her alt? Ja, men da finnes det vel krig mellom dem og alle kriger fører til tap...

Skrevet
Men, hvor vil du hen til DonnieD?

Jeg vil at dette skal bli tatt seriøst. Det er ikke bare bønder rusa på metangass fra kudrit som ser dette. Disse farkostene blir hver eneste dag registrert på radar og de blir sett av piloter, millitæret og astronauter og det er helt tydlig at et eller annet foregår som blir holdt skjult for resten av verdensbefolkningen.

Gjest vimselot
Skrevet (endret)

Ja, på lik linje med at det fins kornsirkler.

Noen blir syke (S Y K E) fysisk av å gå inn der. Jeg trenger ikke gi noen linker, for det er jo bare å google.

Folk med pacemaker må ikke gå inn der. Men kanskje det er noe vi ikke vet, som myndighetene alt for lenge siden har funnet ut. Det ble jo tabu og dysset ned, lenge før jeg ble født i alle fall.

Jeg synes ikke det er merkelig at det finnes liv på andre planeter, og at de kontakter oss, men hvis de omgås oss til vanlig vil det bli massehysteri (invasjon fra verdensrommet osv.)

Jeg vet om en som er out of space. Det går i alle fall rykter, men hun er snill...

Endret av vimselot
Skrevet
Ja, på lik linje med at det fins kornsirkler.

Noen blir syke (S Y K E)

Kornsirkler er allerede bevist at det er mennesker som står bak. Discovery channel hadde et helt program hvor de fulgte en gruppe "kunstnere" som lagde disse. Dessuten er det ganske ulogisk å tro at vesener fra en annen planet/dimensjon/tid kommer hit for å lage barnekludringer i en åker..

Gjest vimselot
Skrevet

Meen, det kan jo like gjerne være jordgravitasjon, osv.

?

Gjest vimselot
Skrevet (endret)

oK. ok. ok.

:)

Ja altså...en tast funka bare ikke nå...

Noen andre som har synspunkter?

Endret av vimselot
Skrevet
oK. Hvis dere vil bli med, så får vi se?

Jeg er helt sikker på at du kommer til å ligge tett til Hu, og jeg og Hu vil si at du tuller nå. Blir du med på det?

Sannsynligvis vil jeg låne hunden deres, fordi jeg ikke liker å ligge alene der.

Dere blir med begge to? Det er fisk i havet og i elva, og det er som å lande på  planeten mars.

Spøkelser bryr du vel deg ikke om? (Ikke jeg heller)

hæ?

Gjest vimselot
Skrevet

Det er for jævlig å kopiere andres innlegg (mitt, jeg sletta jo). Jeg spurte bare om dere (du og hu) ville bli med til et område da...

Glem det da.

Du hadde ikke turt likavel.

Det er typisk menn.

Gjest hohoi
Skrevet

Herregud da folkens, det er midt på natta!! Kan dere ikke heller snakke om gravide husmødre eller utro kollegaer?

Gjest vimselot
Skrevet (endret)

Nei. Jeg er ikke gravid, ikke husmor og ikke gifteklar...

Selvfølgelig finnes det ufoer og bønder på metangass som ser kornsirkler, og er noe av det mest morsomme jeg har hørt på lenge nå.

Endret av vimselot
Skrevet

Kornsirkler skal vist være en form for geometrisk komunikasjon... Beskjeder som er gjort om til former hve hjelp av matte (siden matte er universalt). Det er jo en bra måte å komunisere på, om man greier å løse kodene.

Skrevet
Glem det da.

Du hadde ikke turt likavel.

Det er typisk menn.

Ja, vi er non feige drittfolk, hele gjengen!

Gjest vimselot
Skrevet

Ja, Yme? Dere kommer kanskje fra en annen planet...

Er det bilde av deg, den avataren din eller jukser du og ser ut som en grønn mann?

:)

Skrevet

Det er meg, men jeg syns ikke at bildet ser så grønt ut, egentlig... Men kansje jeg er det? Kan jo hende jeg er grønn og fargeblind :forvirret:

Skrevet

Tror jeg på Ufoer? Ja.

Tror jeg at enkelte kornsirkler er for geometrisk kompliserte til at et par - tre fyrer klarer å mekke dem på en natt? Ja.

Så forøvrig i et nat.geo. program at førsteårsstudenter (3 av dem) klarte å lage en flott geometrisk sirkel i løpet av en natt, samt kopiere eksplosjonshullene i kornledd ved hjelp av mikrobølger og spre metallpartikler nesten like små som er funnet i kornsirkler før. Flinke var de, men jeg regner med at en gjennomsnitts sirkelmaker ikke har tilgang til denne typen utstyr.

• 2 uker senere...
Skrevet

Oppdatering:

Her er flere håndfaste bevis

http://www.ufoevidence.org/topics/radarcases.htm

Radar sightings of UFO's are remarkably common, and also the most authentic. The word of expertly trained operators, backed up by tangible echo returns from unidentified intruders is hard to deny. In many cases these bizarre blips that suddenly invade military and civil radar screens are seen to execute manoeuvres completely beyond the abilities of any known aircraft. Ground speeds of up six thousand m.p.h are nothing unusual, and as if to add further credence to these incidents, many of these 'radar visuals' as they are called, have been simultaneously witnessed by naked eye observers, both on the ground and in the air!
Skrevet

Jeg for si som Fox Mulder.. I want to belive!

Men er skeptisk til alt jeg ikke ser med mine egne øyne gitt..

Skrevet

Du har aldri sett meg... Det betyr ikke at jeg ikke fins ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...