Gå til innhold

Cruise i Karibien


Liset

Anbefalte innlegg

Noen som har vært på cruise i Karibien?

Bryllupsreisen vår går dit :) Vi skal innom Labadee på Haiti, Ocho Rios på Jamaica, George Town på Grand cayman og cozumel i Mexico. Noen som har noe og fortelle om de stedene.

Det vi kanskje er litt bekymret for er at vi kanskje er litt for unge.... Vi er 27 og 28..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Fortsetter under...

Noen som har vært på cruise i Karibien?

Bryllupsreisen vår går dit :) Vi skal innom Labadee på Haiti, Ocho Rios på Jamaica, George Town på Grand cayman og cozumel i Mexico. Noen som har noe og fortelle om de stedene.

Det vi kanskje er litt bekymret for er at vi kanskje er litt for unge.... Vi er 27 og 28..

Har sendt deg melding.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vi kanskje er litt bekymret for er at vi kanskje er litt for unge.... Vi er 27 og 28..

For unge for hva?

Jeg har vært på samme cruise, det var fantastisk deilig. Husk å spise nybakte maisbrød i Mexico :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
Noen som har vært på cruise i Karibien?

Bryllupsreisen vår går dit :) Vi skal innom Labadee på Haiti, Ocho Rios på Jamaica, George Town på Grand cayman og cozumel i Mexico. Noen som har noe og fortelle om de stedene.

Det vi kanskje er litt bekymret for er at vi kanskje er litt for unge.... Vi er 27 og 28..

Jeg vurderer samme turen?? Med rccl?? Kan jeg spørre om hvordan denne ruten var? Og hvordan opplevde du å feriere på cruise??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cruise erfaren
Jeg vurderer samme turen?? Med rccl?? Kan jeg spørre om hvordan denne ruten var? Og hvordan opplevde du å feriere på cruise??

Hei.

Jeg har vert på dalle disse plassene opp til flere ganger (vert på cruise i karibien over 10 ganger,nesten flaut)

Haiti er en spennende plass.. helt ulikt mange andre plasser i karibien. Mye fattigdom, men veldig ekte. Ikke bygd opp rundt turisme

JamaicOcho Rios på Jamaica er helt grusomt. Er en by, med masse fattigdom og tigging. pluss mye kriminalitet.

Mange cruise selskaper har slutta å dra dit.

George town er typisk cruise sted. Mange fantastiske strender. Masse butikker som selger klokker og gull. (noe som du vil se over alt i karibien)

Conzumel er også flott sted, med det samme som på george town. Fine strender.

Cruise er en flott måte å reise på. Mye og oppleve og mange flotte plasser.

Eneste er at jeg ikke er noen fan av rccl pga de har en del dårligere service en mange av dei andre cruise selskapene. Men de har flotte båter.

Kan sikkert fortelle mer om du ønsker.

Dette var det jeg kom på nå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest crise erfaren
Hei.

Jeg har vert på dalle disse plassene opp til flere ganger (vert på cruise i karibien over 10 ganger,nesten flaut)

Haiti er en spennende plass.. helt ulikt mange andre plasser i karibien. Mye fattigdom, men veldig ekte. Ikke bygd opp rundt turisme

JamaicOcho Rios på Jamaica er helt grusomt. Er en by, med masse fattigdom og tigging. pluss mye kriminalitet.

Mange cruise selskaper har slutta å dra dit.

George town er typisk cruise sted. Mange fantastiske strender. Masse butikker som selger klokker og gull. (noe som du vil se over alt i karibien)

Conzumel er også flott sted, med det samme som på george town. Fine strender.

Cruise er en flott måte å reise på. Mye og oppleve og mange flotte plasser.

Eneste er at jeg ikke er noen fan av rccl pga de har en del dårligere service en mange av dei andre cruise selskapene. Men de har flotte båter.

Kan sikkert fortelle mer om du ønsker.

Dette var det jeg kom på nå

Jeg som skrev over.. Beklager skrivefeilene, skrev litt fort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Til gjest over meg: hvilket selskap vil du anbefale for cruice i karibien da, i og med at rccl ikke er det beste?

Vi vurderer å dra på vårt første cruice til vinteren, og har vurdert rccl til nå, men tar gjerne imot tips til andre selskaper som vi kan sjekke ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar... Vi vurderer siste uken i oktober, men har lest mye om regntid fra mai til oktober? Hva tror du om å reise på denne tiden?? Fikk tilbud hos Rccl til 4100 kr pr pers for innvendig lugar. Mener dette er et bra tilbud?? Har aldri vært på cruise tidligere så tar imot all info og hjelp jeg kan få ;o)

Vi har også lyst til å ha noen dager i miami enten før eller etter cruiseturen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til gjest over meg: hvilket selskap vil du anbefale for cruice i karibien da, i og med at rccl ikke er det beste?

Vi vurderer å dra på vårt første cruice til vinteren, og har vurdert rccl til nå, men tar gjerne imot tips til andre selskaper som vi kan sjekke ut.

Vi reiste med RCCL til Karribien i fjor juli. Og vi var sååå fornøyde. Bryllupsreise. Vi reiste med Liberty of the seas samme ruten som nevnes her, untatt at vi var i Montego Bay på Jamaica. Men samme her, Jamaica er fattig, veldig fattig. Uansett var cruise en opplevelse, og det passet oss helt perfekt. Vi opplevde ikke noe problem med servicen. Synes de var utrolig flinke, og det var program ombord og på land for en hver smak, og en trenger ikke å være med på noe hvis en ikke vil.

Jeg anbefaler å reise med enten RCCL eller Norwegian Cruise Lines. Benytter du de amerikanske båten så er disse mye mer slitne, og langt fra like fine og store som de norsk-eide skipene. Det er iallefall de tipsene jeg fikk når jeg skulle reise. Vil også anbefale å bestille lugar med balkong. Det var utrolig deilig å kunne gå ut uten at det var masse folk der.

Dersom dere skal være i Miami etterpå kan det anbefales Hotel Astor på Washington ave på South Beach. Lite hotell, med vennlige betjening og perfekt plassering 2 kvartaler fra stranden. I prisen er også solsenger på stranden, og de forteller deg gledelig veien til handlegater og spisesteder.

Vi fant en bra og billig restaurant i Lincoln Road som heter Nexxt. Billig og bra mat, mye å velge i med noen vanvittige porsjoner. Vi kunne stort sett vært 2 på en porsjon. Mye folk som regel, men vi fikk alltid plass.

Lykke til. Misunner dere, vi vil gjerne tilbake. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cruise erfaren
Til gjest over meg: hvilket selskap vil du anbefale for cruice i karibien da, i og med at rccl ikke er det beste?

Vi vurderer å dra på vårt første cruice til vinteren, og har vurdert rccl til nå, men tar gjerne imot tips til andre selskaper som vi kan sjekke ut.

Jeg ville reist med norwegian cruise line

ncl eller princess cruises princess cruises

Det siste er kanskje litt dyrere en ncl og rccl, men absolutt vert det.

Det som er så kjekt med de to selskapene er at de har noe som heter fristyle cruises. Spis hvor og når du vil. Og sammens med den du vil. Har MANGE plasser å velge mellom.

På rccl må du bestemme om du vil spise seks eller ni (det må du bestemme når du skal bestille) og blir tildelt et bord med andre. Det kan bli hyggelig,men det kan også være lite hyggelig.

Vi måtte dele bord ei hel uke med noen som ikke pratet noe annet en spansk og å bytte bord gikk ikke.

Som sagt er også servicen mye bedre på ncl og princess, flere ansatte per person en på rccl.

Ta og sjekk ut feks Reiselyst eller cruise.no

To seriøse firma begge deler.

Jeg anbefaler at man har minst en dag før cruise den byen man drar i fra. Dette er greit om det blir forsinkelser med flyet eller at bagasjen blir borte. (snakker av erfaring-ikke flyg med Klm)

Flere spørsmål, så bare spør.

Også om det dere har spørsmål fra miami (vert der over 15 ganger)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har reist 2 ganger med RCCL (Enchantment og Freedom) og en gang med NCL (Sky), og vi sier bare aldri mer NCL...

NCL var som å reise på danskebåten i forhold, helt greie båter, men maten og servicen var i en lavere klasse enn på RCCL. En kan vel kanskje si det slik:

NCL - 3-4 stjerners

RCCL - 5 stjerners

Vi tenkte også at Freestyle-dining var ok, men det ble faktisk bare mas og på buffeen var det så og si samme utvalget hver dag og det var rimelig kjedelig mat. I tillegg var de ansatte veldig aggressive i forhold til å selge alt som kostet ekstra, så det ble litt mas. Og på RCCL er det fullt mulig å spise i buffeen til middag i stedet for til fast tidspunkt i restauranten, og da står en helt fritt til å velge tid.

En ser også en klasseforskjell i hvem som reiser, det er mer velstående folk på RCCL enn på NCL og Carnival. Vi ventet på shuttlebus hos Alamo (leiebil) og da var det mange som skulle til havnen og vi kom i prat med en del og da vi sa vi skulle på RCCL fikk vi som regel reaksjonen "oooh, very nice".

På RCCL er det alle aldersklasser, mens på Celebrity (som er RCCL, men mer luksus) er de godt voksne.

Vi har reist i karibien i juni og nå sist i februar, det er mye "åpent hav" og været kan være ustabilt, men mest i mai-sept. Vi har hatt omtrent samme været uansett årstid.

Vi var 26 og 31 år på første cruiset, og 28 og 33 + baby på de to siste, vi har stortrivdes hver gang. Party og par på vår alder som vi delte bord med første gangen, mens vi delte med barnefamilie denne gangen.

Vi er bitt av basillen og skal på cruise igjen nå til sommeren :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm..må man sitte med andre ved måltidene altså? Og de samme folka hver gang? *skeptisk*

Det høres ikke ut som noe for meg. Tvangssosialisering er ikke noe for meg. Tror jeg må revurdere min drøm om å dra på cruise.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest cruise erfaren
Hmm..må man sitte med andre ved måltidene altså? Og de samme folka hver gang? *skeptisk*

Det høres ikke ut som noe for meg. Tvangssosialisering er ikke noe for meg. Tror jeg må revurdere min drøm om å dra på cruise.

Det er noe du IKKE må på ncl og princess.. der er det 11 resturanter og du kan spise hvor du vil og når du vil, og ikke minst med hvem du vil. Derfor er de to mine favoritter.

Pluss at det er gratit romeservice, om du vil være helt for deg selv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest cruise e
Noen som har vært på cruise i Oktober og kan si noe om vær og temperatur?

Om du prater om karibien er været der den tiden greit. Kan være helt toppers,men også regn. Er jo starten på sesongen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...