Gjest Elastica Skrevet 3. mai 2007 #1 Skrevet 3. mai 2007 Er det noen som har tips til hvor Herr Utrolig og jeg kan reise på romanisk storbyferie en helg i juli? Gjerne linker, adresser, tisp til overnatting, shopping, kulturelle severdigheter, godgode restauranter osv osv.
Skravla Skrevet 3. mai 2007 #2 Skrevet 3. mai 2007 Stockholm. Der kan dere bl.a. dra på minicruise for en kveld i skjærgården med middag og dans.
MellonCollie Skrevet 5. mai 2007 #3 Skrevet 5. mai 2007 Er det noen som har tips til hvor Herr Utrolig og jeg kan reise på romanisk storbyferie en helg i juli? Gjerne linker, adresser, tisp til overnatting, shopping, kulturelle severdigheter, godgode restauranter osv osv. ← Milano Har ikke så mye linker, men noen tips i alle fall. Man får ganske billig fly fra Torp (RyanAir), mye hoteller på f.eks hotels.com (er vel det den heter).. Vi bodde på et som het Jolly Touring. Veldig billig og helt ok standard! Veldig gode shoppingmuligheter, mye museer å besøke, kjente kunstverk, Domen i sentrum er jo ganske imponerende. San Siro stadion er jo en opplevelse hvis man liker fotball.. Sentrum er ganske lite, så det fungerer fint å bare rusle rundt og titte, og da dukker det gjerne opp små restaurant-perler Vi hadde det i alle fall utrolig hyggelig der i fjor, masse god mat og mye hyggelige mennesker! Dessuten er det som regel veeeeldig godt og varmt på den tida..
Tjorven Skrevet 8. mai 2007 #4 Skrevet 8. mai 2007 Roma blir sikkert litt i varmeste laget, men der er det virkelig fantastisk. Ellers anbefaler jeg Tallinn, utrolig nydelig by!
Gjest Elastica Skrevet 9. mai 2007 #5 Skrevet 9. mai 2007 Ellers anbefaler jeg Tallinn, utrolig nydelig by! ← Jeg har hørt mye skryt om Tallinn, ja. *opp*
Nilma Skrevet 9. mai 2007 #6 Skrevet 9. mai 2007 Som alltid er jeg enig med Tjorven i at Tallinn er nydelig. Dessuten er den akkurat passe stor for en weekendtur, og det meste som er verdt å se er i gangavstand. Gode restauranter. Dette er en fin side med mye info. Vi bodde på Olevi Residents og var veldig fornøyde; stort rom, ok frokost og veldig sentralt.
Grønt blad Skrevet 10. mai 2007 #7 Skrevet 10. mai 2007 Jeg har hørt at Praha skal være veldig fin. Har ikke vært der selv, men anbefaler det likevel...
Gjest Talula Skrevet 10. mai 2007 #8 Skrevet 10. mai 2007 Jeg har hørt at Praha skal være veldig fin. Har ikke vært der selv, men anbefaler det likevel... ← Praha er veldig fint, anbefales Ellers anbefaler jeg Paris og Barcelona
Gjest Aurora Vaniljesaus Skrevet 10. mai 2007 #10 Skrevet 10. mai 2007 Krakow og Budapest kan også føres opp. (vi hadde det i alle fall romantisk der ) Ellers drømmer jeg bla om kjærestetur til New York og St.Petersburg.
Gjest Gitte Skrevet 10. mai 2007 #11 Skrevet 10. mai 2007 Praha eller Krakow hadde jeg gått for. Mye billigere enn Italia f eks, og utrolig flotte byer. Min ellers så tøffe kjæreste blir skikkelig pusekatt når vi er på tur
Nilma Skrevet 10. mai 2007 #12 Skrevet 10. mai 2007 Praha, som mange har anbefalt, er utvilsomt en flott by, men jeg synes den er alt for stor hvis det bare er snakk om en helg. Dessuten synes jeg Tallinn har en mye triveligere atmosfære, veldig romantisk å bare rusle rundt hånd i hånd og titte. Videre - et veldig viktig poeng i min bok - mener jeg at restaurantene i Tallinn jevnt over var mye bedre, både mht. mat og service. Jeg synes, som dere kanskje skjønner, at Praha er aldri så lite oppskrytt.
Gjest Gitte Skrevet 10. mai 2007 #13 Skrevet 10. mai 2007 Praha er ganske stort ja, men kollektivtrafikken er helt utrolig, samt billig. Krakow har også en veldig liten bykjerne, så man kan fint å gjennom hele byen uten å bli sliten Når vi var i Praha bodde vi litt utenfor turist"hølet" så vi spiste kun på lokale restauranter, super service, billigere enn midt i byen, og utrolig god mat. Og i Tallin er det vel blitt spritforbud? Uten at jeg vet hva det innebærer.
Nilma Skrevet 10. mai 2007 #14 Skrevet 10. mai 2007 Praha er ganske stort ja, men kollektivtrafikken er helt utrolig, samt billig. Jeg tenkte først og fremst i forhold til det å få sett litt av byen om man bare er der en (lang-)helg og helst skal unngå å stresse vettet av seg; vi var der i fire dager, og hadde fremdeles mange ting igjen vi kunne tenkt oss å se. Krakow har også en veldig liten bykjerne, så man kan fint å gjennom hele byen uten å bli sliten Dét høres bedre ut for en kort tur. Har for øvrig hørt mye positivt om Krakow. Og i Tallin er det vel blitt spritforbud? Uten at jeg vet hva det innebærer.← Ikke vet jeg heller, men sprit er ikke det første jeg tenker på når jeg skal på romantisk ferie.
Gjest Gitte Skrevet 10. mai 2007 #15 Skrevet 10. mai 2007 Jeg tenkte først og fremst i forhold til det å få sett litt av byen om man bare er der en (lang-)helg og helst skal unngå å stresse vettet av seg; vi var der i fire dager, og hadde fremdeles mange ting igjen vi kunne tenkt oss å se. Dét høres bedre ut for en kort tur. Har for øvrig hørt mye positivt om Krakow. Ikke vet jeg heller, men sprit er ikke det første jeg tenker på når jeg skal på romantisk ferie. ← Vi var i Praha på vinteren, noe som faktisk var helt nydelig. Mye mindre mindre turister. Vi rakk ikke over "alt" vi ville heller, men etter å ha trålet byen i 3 dager, dro vi til dyrehagen den nest siste dagen. Veldig koselig:) Vi var i Krakow i august i 2006, og det første som bør sies er AIRCONDITION! Herregud så varmt!! Vi besøkte også auschwits(?)/birkenau og saltgruvene. Begge deler kan virkelig anbefales. Krakow by er utroolig koselig, med trange gater med massevis av butikker som møtes på en enorm markedsplass med uterestauranter rundt hele. Masse morsom underholdning ute på plassen om kvelden, jøglere, dansegrupper osv. Morsomt Masse hestedrosjer rundt omkring, som vi selvfølgelig prøvde, kjempegod service, god og billig mat. Og det med spritforbud. Ikke det vi tenker på når vi reiser heller, men vi pleier å kjøpe med en flaske lokal sprit som bare blir stående på en hylle hjemme. Fra Praha kjøpte vi med Becherovka som vi enda ikke har åpnet. Hehe..
Gjest Elastica Skrevet 10. mai 2007 #16 Skrevet 10. mai 2007 Ellers drømmer jeg bla om kjærestetur til New York og St.Petersburg. ← New York, ja , var der i to uker på bryllupsreise... Anbefales.
onyx Skrevet 10. mai 2007 #17 Skrevet 10. mai 2007 Synes Zürich er en fin by for langhelger. Passelig stor, utmerket offentlig transport, masse shopping, kultur og sportsmuligheter. Og mange muligheter for dagsturer hit og dit.
Gjest Met Skrevet 12. mai 2007 #18 Skrevet 12. mai 2007 Amsterdam, Manchester og Dublin er veldig fine byer som passer bra om sommeren siden det som oftest ikke blir like varmt der som i byer lenger sør.
pusla Skrevet 12. mai 2007 #19 Skrevet 12. mai 2007 Jeg kom akkurat hjem fra en flott tur til Tallin med min kjære, og jeg kan anbefale byen til alle. Romantisk å tusle rundt i gamlebyen og fine restauranter med flott stemning og stearinlys - kan anbefale Olde Hansa, det var en speseiell opplevelse. Man kan også shoppe der. Vi merket forøvrig ikke til noe spritforbud
Tjorven Skrevet 15. mai 2007 #20 Skrevet 15. mai 2007 Jeg kom akkurat hjem fra en flott tur til Tallin med min kjære, og jeg kan anbefale byen til alle. Romantisk å tusle rundt i gamlebyen og fine restauranter med flott stemning og stearinlys - kan anbefale Olde Hansa, det var en speseiell opplevelse. Man kan også shoppe der. Vi merket forøvrig ikke til noe spritforbud ← Og Peppersack, synes det er ennå koseligere enn Olde Hansa jeg...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå