-hild Skrevet 3. mai 2007 #1 Skrevet 3. mai 2007 Kjøpte vaniljekesam i Sverige for noen dager siden, i den tro at den var lik den norske - og egnet seg til å dyppe eplebiter i. Men den er så søt, så det var ikke spesielt godt!! Noen forslag til hva jeg kan bruke'n til?
Gjest Huldali Skrevet 3. mai 2007 #2 Skrevet 3. mai 2007 Hva med å nøytralisere den med vanlig kesam? Altså blande inn vanlig kesam i den som er for søt til du har den smaken du ønsker.
Gjest piaf Skrevet 3. mai 2007 #4 Skrevet 3. mai 2007 Jeg kom over oppskrift på pannacotta av vaniljekesam på NRKs nettsider forleden, og vurderer å teste den ut selv på søndag. Her skal man bruke vaniljekesamen usøtet og tilsette skall og saft av lime, så da kan det kanskje passe med ekstra søt kesam i utgangspunktet? I tillegg kan du jo servere feks friske bær eller annet syrlig tilbehør til.
Toro Skrevet 3. mai 2007 #5 Skrevet 3. mai 2007 Den oppskriften hiver jeg meg på piaf. Men jeg tror jeg må smake på den kesamen først.. Ellers er jo vanlig pannacotta knallgodt.
-hild Skrevet 4. mai 2007 Forfatter #6 Skrevet 4. mai 2007 Tusen takk for svarene! Da skal jeg nok klare å få brukt kesamen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå