Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor ofte spiser du godis (chips, snop, is osv.) Altså, alt som ikke er sunt og inneholder lite næring.

For min del blir det ca. tre dager i uka.

Dere som skriver "i helgen", er det bare en bestemt dag eller er det faktisk alle tre dagene?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Prøver å begrense det til en eller to kvelder i uka (som oftest en av helgedagene, altså fredag, lørdag eller søndag). Vi har alltid dessert på søndager (middagsgjester) og så blir det gjerne en eller annen form for snacks en annen dag i uka (kan like gjerne vært god konfekt som nøtter, popcorn, potetgull, smågodt eller hva det måtte være). Har jeg bakt en kake tar det jo også gjerne mer enn én kveld å spise den opp, selv om f.eks. broren min gjerne tar med seg en del av det som blir igjen. Ellers har jeg ingen kvaler mot å spise noe usunt på en vanlig tirsdag hvis lysten kommer over meg, jeg tror ikke totalavhold er noe bedre enn å spise det med måte. Om sommeren har det også en tendens til å skli mer ut (Jeg lager f.eks. mye hjemmelaget iskrem, og det er jo ikke sunt selv om det er utrolig godt), og også i ferier.

Skrevet

Litt sjokolade spiser jeg flere ganger i uken. Annet godis spiser jeg ikke.

Skrevet

Må innrømme at det er vanskelig å begrense så det blir flere ganger i uka. Er ikke mengder men lett å "dra" med seg en liten snopeting fra butikken

Skrevet

Altfor ofte! Har en tendens til å ta med noe fra godtehylla når jeg handler. Det trenger ikke å være mye, men jeg kan ikke ha det i hus hvis jeg skal greie å holde meg unna. Min store svakhet er sjokolade...

Skrevet

Alt for ofte.... :sjenert: Tre ganger i uka kanskje? Tirsdager er snopdag på jobb, vi har lange møter og alltid noe godt da. Og gjerne smågodt i helga. Sjokolade spiser jeg sjelden, men jeg er helt og fullstendig avhengig av gummigodter...

Gjest Frk Åberg
Skrevet

Det er sjelden jeg kjøper godteri selv. Det blir mest når jeg har besøk eller når jeg på besøk. Så det blir ikke hver uke. Spiser nesten aldri potetgull. Er svak for mørk sjokolade og lakris, men får sjelden lyst på det i hverdagen. Spiser frukt hvis jeg får lyst på noe søtt. Det hender vi koser oss med is i helga, men det blir gjerne bare en av dagene om det blir.

Skrevet

Jeg er sjokoman så jeg må ha sjokolade omtrent hver dag :sikle:

Prøver å skjerpe meg med det er ikke lett når sjokoladen roper fra butikkhylla :sjenert:

Skrevet

Forbruket har gått ned etter at vi ble flinkere til å handle 1-2 ganger i uka. Lett å ta med seg noe søtt om en er innom i butikken rett etter jobb og er sulten. Går mest i lakris (samboeren min er flink til å kjøpe med til meg....) og sjokolade; mørk eller fruktnøtt. Lite potetgull for min del, samboeren min er verre. En gang i blant, med måneders mellomrom, lager jeg også en enkel kake og leker han der lille bakeren som spiser alle kakene sine selv.

Tenker ikke på hvilken dag i uka jeg spiser godteri, men er bevisst på det totale forbruket.

Gjest piaf
Skrevet

Jeg spiser aldri smågodt eller salt snacks (eller forresten: vi delte en pose tortilla-chips til chili-middag for noen uker siden, det må ha vært første gang på flere år :ler: ).

Jeg liker søtt, men er ganske bevisst på å begrense det, dvs til dessert eller mørk sjokolade/en sjelden gang belgisk konfekt fra tid til annen i helgen. Ikke hver helg, og ikke alle tre dagene.

Hvis vi spiser bedre middag ute på en ukedag, kan jeg også godt bestille dessert, men det er svært sjelden det skjer.

Skrevet (endret)

Alltid bare en dag i uka der jeg tillater meg søte saker. Dette gjelder forsåvidt usunn mat også, spiser aldri hamburgere, pommes frittes, eller mat tilberedt med veldig mye fete meieriprodukter annet en kanskje en til to ganger i månedten (alltid på "snopedagen").

Til gjengjeld spiser jeg så og si alltid godteri/kake/etc på den dagen i uka jeg har lov (stortsett lørdag), dog i begrensede mengder.

Unntaket er ferier og jul. Når jeg er på ferie om sommeren koser jeg meg skikkelig med det jeg har lyst på --med god samvittighet:)

Endret av workout
Gjest Alou
Skrevet

Litt opp og ned. Noen perioder har jeg veldig lyst på godis(som for meg er sjokolade), mens andre ganger klarer jeg helt greit å holde meg unna. I gj. snitt. spiser jeg vel kanskje ca. 1 sjokolade 2 ganger i uken. Prøver å holde det til kose-maten jeg har i helgen, og spise sunt de aller fleste dager ellers.

Skrevet

Max tre ganger i måneden tror jeg. Og sjelden mer enn en bit eller to. Kjøper aldri selv, men hender jeg tar hvis jeg blir tilbudt av andre. Synes frukt og grønt er mye mer fristende. Er kanskje litt sær...

Gjest Marie81
Skrevet

Veldig sjelden at jeg spiser sjokolade, godteri, kjeks og snacks. Lager meg heller litt ekstra god middag i helgene hvis jeg skal kose meg (og tiden tillater det), evt. frukt eller grønnsaker med dip.

Er derimot svak for iskrem. Blir lite om is-spising om vinteren, men med vår/sommer og fint vær blir det nok en is i uka tenker jeg :)

Skrevet

Litt for ofte :sjenert:

Min store synd er 80% kakao sjokolade, men denne er jo "sunn". Blir fort 1 plate i uken, den skal liksom vare i 2 uker...

Gjest Catwoman
Skrevet

Liker ikke noen form for smågodt eller potetgull (bare av og til kan det smake litt godt med pringles med paprika)

Men sjokolade er godt... spiser bare den mørke typen da... og det spiser jeg egentlig så ofte jeg har lyst på. Det kan kanskje være en bit eller flere hver dag en uke, så kanskje det går flere uker uten at jeg spiser noe. Så det varierer veldig.

Gjest vimselot
Skrevet

Nesten aldri hvis ikke det er noen som har laget kake...

Jeg spiser ikke chips pga saltinnholdet, men jeg regner med at jeg tar meg en is eller flere når sommeren kommer.

Skrevet

Jeg spiser 1-2 iskrem i uka, av annet gotteri kanskje 100 gram? Og det er helt tilfeldig hvilke dager det inntas. Potetgull, peanøtter o.l. kjøper jeg nesten aldri. Vi har ingen tradisjon med gotteri i helga.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...