Gå til innhold

Noen leger her?

Fremhevede innlegg

Gjest Tanita
Skrevet

Hva er det når man er helt utmattet selv om man har sovet nok, og det kjennes ut som at man konstant har lavt blodsukker/er slapp/utmattet og det kjennes ut som om når man er kjempetørst (men jeg er ikke det - men prøver å beskrive hvordan det er) og ikke får nok vann. Det er liksom at det iler i armene og magen. Har vært sånn i to dager nå og må skjerpe meg for å ikke bare sove. Hva kan det være?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da er du også skikkelig utmattet :klem:

Ta deg til en lege, med en gang - det forstår du sikkert selv at du må :)

Lykke til og GOD bedring!

Gjest Gjest
Skrevet

Første som slår meg er diabetes (pga tørsten), men umulig å si.

Kom deg til lege og få tatt noen tester så vet du hva det er.

God bedring :)

Gjest Tanita
Skrevet

Jeg er ikke tørst konstant, men det er slik det føles liksom, slik kroppen er når den ikke får nok vann liksom. Kan det være bare vanlig utmattelse, hva gjør man da?

Gjest Gjest
Skrevet

Vitaminmangel.Jernmangel.

Diabetes er om du hele tiden må tisse samt drikke mye fordi du tørster.

Gå til legen du

Gjest Tanita
Skrevet

Hva kan legen hjelpe med da, er det noe jeg kan gjøre selv istedet?

Gjest Silmarill
Skrevet

Legen kan finne ut om hva som feiler deg!

Skrevet

Det finnes utallige grunner til at man kan føle seg utmattet slik du beskriver og legen er den eneste som kan gi et fornuftig svar på eksakt hva det skyldes i ditt tilfelle. Før du vet hva det er, er det ikke stort du kan gjøre selv. F.eks. er det dumt å anta at det er jernmangel og spise jern når det du i virkeligheten lider av er jernoverskudd etc. Det kan jo også være så enkelt som at du rett og slett er utslitt og trenger mye hvile en periode.

Skrevet

Virker det slik? AT du kan bote det selv?

Kroppen reagerer med å gi deg signaler om hva du behøver. Om de signalene er misvisende, prøver kroppen din å fortelle deg at du trenger hjelp!

Gjest Honkytonk woman
Skrevet

Du bør absolutt gå til legen! Jeg hadde noe av de samme symptomene for noen år tilbake. Skikkelig trøtt/slapp og tørstere enn jeg pleier å være. I tillegg hadde jeg høy puls. Kom meg til legen etter at jeg hadde et skikkelig panikkanfall på gata...Vet jo ikke hvordan du har det i hverdagen, er du stresset? Andre problemer? Hos meg var det ihvertfall utmattethet etter en lang periode med personlige problemer. Men som sagt, best å konsulterer lege :)

Lykke til :)

Gjest Tanita
Skrevet (endret)

Det kjennes iallefall helt uutholdelig! Jeg sov konstant helt til klokka ett idag, så jeg har sovet mer en nok, men da jeg sto opp, følte jeg meg som om jeg ikke har sovet noe i det hele tatt. Og det er som om det knyter seg i magen, som om jeg anstrenger meg for mye eller slik som når man ikke får nok vann eller det er for varmt og en ikke få kjølt seg ned. Sånn skikkelig ubehagelig-følelse. Armene er liksom som gele, det "iler" i det konstant og en får lyst til å riste på de hele tida for å få slutt på den "ilingen". Det er helt rart. Litt rare beskrivelser, men det er for sent å ringe legen idag uansett - de har jo stengt fra klokka tre. Tror jeg får ringe legen i morgen, men vil vite hva jeg kan/skal gjøre i mellomtiden. Er redd for at hvis jeg legger meg nå så sover jeg bort hele dagen/natta og det er hller ikke bra(?) Da har jeg sovet i nesten ett døgn da. Og så kan jeg legge til at i det siste har hjertet slått helt rart sånn plutselige kjemperaske/harde salg som kjennes nesten opp i halsen, og så har det blitt vanlig igjen, men når det har skjedd har det vært veldig overvelmende.

Endret av Tanita
Gjest Deception
Skrevet

Spiser du nok og regelmessig?

Gjest Blondie65
Skrevet

På denne tiden av året med alt pollenet som flyger rundt og med de hundrevis av forskjellige utslag dette gir av allergier ja så ville jeg sjekket det også i tillegg til det andre har sagt om jernmangel og utmattethet.

Hvis du er redd og vil ha hjelp nå er legevakten stedet. Selvmedisinering er bare tøys og kan gjøre vondt verre-

Gjest Tanita
Skrevet
Spiser du nok og regelmessig?

Det var noen dager jeg ikke spiste nok, men de siste dagene har jeg gjort det.

Skrevet
Hos meg var det ihvertfall utmattethet etter en lang periode med personlige problemer.

Jeg har for øvrig opplevd det samme etter en utrolig slitsom periode med mye jobbing og problemer i privatlivet og hvis jeg ikke er ekstremt dårlig til å lese mellom linjene, så har vel ikke du hatt det så greit heller, Tanita?

Å sove ekstremt mye, er en av kroppens måter å hente seg inn igjen etter store påkjenninger. Enkelt og greit, men det er alltid viktig å få utelukket sykdommer av forskjellig slag og derfor er det viktig å starte med en tur til legen.

Gjest Tanita
Skrevet (endret)

Ja, det har vært ganske så tøft noen stunder, men jeg har aldri blitt syk av det, har tålt ganske mye.

Endret av Tanita
Gjest Honkytonk woman
Skrevet

Uff, høres ikke noe godt ut :klem: Da jeg hadde disse plagene hadde jeg også plager med kroppen rett etter at jeg våknet om morgenen. Fikk ikke puste og hadde skyhøy puls.. Lurt og komme seg avgårde til legen uansett for å ta en sjekk og/eller snakket litt tror jeg.

Gjest Gjest
Skrevet

Pollen, diabetes, medisinbivirkning, mangel eller overskudd på et eller annet, stress osv osv. Bør gå greit å finne det ut om du har en ok lege.

Men sov så mye du har behov for, og vær forsiktig med sukkeret til du får deg en time hos legen.

Gjest Tanita
Skrevet
Pollen, diabetes, medisinbivirkning, mangel eller overskudd på et eller annet, stress osv osv. Bør gå greit å finne det ut om du har en ok lege.

Men sov så mye du har behov for, og vær forsiktig med sukkeret til du får deg en time hos legen.

Jeg sluttet med Prednisolon for noen dager siden, kan det ha betydning? Du skrev medisinbivirkning, men jeg tok en tablett daglig da. Ikke så mye at det har betydning når man slutter? Det var for å dempe betennelse for jeg hadde hatt influensa.

Gjest Gjest
Skrevet

Kjenner ikke til medikamentet, men det er ikke det første jeg tenker på. De problemene du beskriver forbinder jeg mer med medisiner for psykiske problemer, og da som bivirkning eller seponeringsproblem.

Men jeg så på felleskatalogen at Prednisolon bør seponeres over noe tid, men jeg klarer ikke finne ut noe om hvor store doser det er snakk om for at det skal seponeres, og heller ikke hvilke plager som kan oppstå ved rask slutt.

Ring apoteket eller legevakt for å være sikker?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...