Karianne78 Skrevet 3. mai 2007 #1 Skrevet 3. mai 2007 Jeg vet også at jeg ikke har PCO(S) Dette er merkelig. Er det noen som har opplevd lignende? Hater sånt her - vil bare at alt skal fungere med kroppen og hormoner liksom..
Karianne78 Skrevet 4. mai 2007 Forfatter #2 Skrevet 4. mai 2007 Og ingen som har så lang syklus her inne?
Leo Skrevet 4. mai 2007 #3 Skrevet 4. mai 2007 Jo, jeg! Har bare ikke sett tråden din før! Nå har jeg riktignok PCOS, men jeg har eggløsning i hver syklus og de kan være opptil 42 dager. I følge legene har ikke denne syklusvariasjonen noe å gjøre med PCOS'en siden den i utgangspunktet ikke påvirker eggløsningen. Lutealfasen, altså tiden fra eggløsning til mens, er imidlertid rimelig konstant på 15 - 16 dager. Forklaringen jeg får er at "slik er det bare for noen" og at hva som regnes for å være normalt er regnet ut fra et slags gjennomsnitt...
Karianne78 Skrevet 4. mai 2007 Forfatter #4 Skrevet 4. mai 2007 Fjooh!! Tusen takk for svar! Man blir jo litt redd for at det er et eller annet som ikke er som det skal, da det som regnes som normalt er fra 25 - 35 dager. Legen min "tvilte" da jeg sa at jeg hadde mellom 35-42 dager. Ja ja, det var jo godt å høre....
Leo Skrevet 4. mai 2007 #5 Skrevet 4. mai 2007 Da har du det på nøyaktig samme måte som meg og min gynekolog definerte det som "uvanlig lange, men ikke unormalt lange" sykluser. Jeg er for øvrig definert som såkalt "uforklarlig barnløs" til tross for PCOS'en og de litt "rare" syklusene, og det tyder vel på at syklusene i seg selv ikke er noe problem. Hvis det er noen trøst, så hadde jeg enda merkeligere sykluser da jeg var yngre og da ble jeg faktisk ufrivillig gravid til tross for prevensjonsbruk. Jeg ville m.a.o. ikke bekymret meg så mye. I hvert fall ikke hvis du allerede har vært hos lege/gynekolog og de ikke finner noe annet.
Gjest Gjest Skrevet 5. mai 2007 #6 Skrevet 5. mai 2007 Vanlig er det vel ikke, men så lenge du er regelmessig så er 80% sjanse for at du også har eggløsning.
Karianne78 Skrevet 5. mai 2007 Forfatter #7 Skrevet 5. mai 2007 Da har du det på nøyaktig samme måte som meg og min gynekolog definerte det som "uvanlig lange, men ikke unormalt lange" sykluser. Jeg er for øvrig definert som såkalt "uforklarlig barnløs" til tross for PCOS'en og de litt "rare" syklusene, og det tyder vel på at syklusene i seg selv ikke er noe problem. Hvis det er noen trøst, så hadde jeg enda merkeligere sykluser da jeg var yngre og da ble jeg faktisk ufrivillig gravid til tross for prevensjonsbruk. Jeg ville m.a.o. ikke bekymret meg så mye. I hvert fall ikke hvis du allerede har vært hos lege/gynekolog og de ikke finner noe annet. ← Tusen takk for svar og trøst (prøver ikke å bli gravid nå, men det er likevel litt urovekkende - når man generellt er litt "urolig"..som meg Den dagen det blir viktigere, kommer jo). lykke til videre med prøvingen Håper det løser seg for deg
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå