Gjest Gjest Skrevet 3. mai 2007 #1 Skrevet 3. mai 2007 Er det dumt å nappe ut hår fra føflekker med pinsett?
ashera Skrevet 3. mai 2007 #2 Skrevet 3. mai 2007 Nei, hvorfor det? Ingen vil vel ha hår i ansiktet, og spesielt ikke på en føflekk. Napp ivei, du. Det eneste måtte være om føflekken blør og blir irritert av nappinga, men det finner du fort ut. Irriterte og blødende føflekker bør forresten sjekkes av lege.
Gjest Kitten Skrevet 3. mai 2007 #3 Skrevet 3. mai 2007 Man skal IKKE nappe ut hår fra føflekker da det kan tirre den, etter hva jeg har hørt. Jeg klipper hårene helt inntil på føflekkene.
Ninen Skrevet 3. mai 2007 #4 Skrevet 3. mai 2007 Men får man ikke mer og tykkere hår på føflekken hvis man napper? I så fall er det kanskje bedre å fjerne dem på annen måte hvis ikke man vil at føflekken skal se ut som et pinnsvin etterhvert...
Aurela Skrevet 3. mai 2007 #5 Skrevet 3. mai 2007 Det har jeg gjort noen ganger, har gått helt fint! (men så har ikke jeg så mye hår ut av den som noen andre da)
Helen Skrevet 3. mai 2007 #6 Skrevet 3. mai 2007 Jeg har et par føflekker på kinnet som det vokser et par stive hår ut fra, jeg napper de med pinnsett så fort jeg kjenner det stikker. Det er mange år siden jeg fikk "skjeggvekst" i føflekkene og jeg har hele tiden nappet de med pinnsett uten at det hat blitt noe værre, men ikke noe bedre heller.
Gjest Gjest Skrevet 3. mai 2007 #7 Skrevet 3. mai 2007 Man skal IKKE nappe ut hår fra føflekker da det kan tirre den, etter hva jeg har hørt. Jeg klipper hårene helt inntil på føflekkene. ← Hvis det ligger "ulumskheter" i føflekken kan dette blusse opp hvis man napper.
Tusenfryd Skrevet 3. mai 2007 #8 Skrevet 3. mai 2007 Jeg napper fra føflekk, har gjort det i mange år. Ingen endring som jeg kan se.
Wildy Skrevet 3. mai 2007 #9 Skrevet 3. mai 2007 Jeg har også en liten føflekk som det vokser ett hår i. Og jeg har napppet det i alle de år. Flekken har ikek forandret seg på noen måte, det blir ikke iritert eller hovent når jeg napper heller. Men skal følge litt ekstra med nå....
Gjest Gjest Skrevet 3. mai 2007 #10 Skrevet 3. mai 2007 Den er heldigvis ikke i ansiktet, og jeg klarte ikke å la være å nappe. Jeg håper det ikke blir en betennelse eller noe.
Gjest Gjest Skrevet 3. mai 2007 #11 Skrevet 3. mai 2007 Å nappe hår fra en føflekk kan stimulere til cellevekst eller noe sånt, altså gjøre føflekken ondartet. Det anbefales heller å klippe/barbere vekk håret.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå