Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva hadde du gjort om du hadde funnet ut at en kompis hadde brukt kreddittkortet ditt uten at du har hatt peiling på det?

Plutselig kommer det regninger i posten!!

Jeg hadde glemt at han hadde det! Føler meg temmelig teit ja, men jeg stolte på ham og det er jo min dummhet.

Ble ihvertfall veldig lei meg.

Huff og Huff

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lei deg?

Jeg hadde blitt forbanna, latt ham vite det til de grader også, så klart.

Og - har jeg misforstått, eller har han snyltet på din konto? Altså, tatt dine penger? Det er ulovlig. Hadde anmeldt ham jeg, etter en prat.

Skrevet

Hadde blitt skikkelig forbanna :evil: !!

Enig med Tiqa.

Det er jo helt klart en straffbar handling! Ta han for deg og si hva du mener, og anmeld forholdet!

Skrevet

Hadde ikke funnet meg i det - javisst var det kanskje dumt å gi ham det - men det betyr ikke at han er i sin rett til å bruke det. Og få det inn igjen før det går hgelt over styr.

Hva er det med mennesker som gjør sånn?

Skrevet

Sånn venninne som pia vil jeg også ha.

Skrevet

Skjønner ikke helt om dette har skjedd eller om det er et tankeeksperiment. En slik handling er uansett uakseptabel, all tillit ville være borte. Kan ikke komme på noe formildende ved dette.

Gjest Cruella
Skrevet

Hva slags venn er dette?

Hadde blitt lynende forbanna!

:evil:

Lisa-Beth

Gjest Hilde K S
Skrevet

Synes ikke at man kaller slike mennesker for venner, jeg !

Gjest Anonymous
Skrevet

Jo dette har skjedd.

Lei meg ble jeg fordi jeg trodde han var en venn.

At jeg også ble forbannet har han helt klart fått med seg.

Jeg har tatt han for meg og fikk masse dumme unskyldninger.

Han var full.

Han visste ikke at det var mitt kort, noe jeg ikke tror på fordi navnet mitt står på begge sider av kortet.

Jeg fikk sjekket opp hvor mye han hadde brukt av mine penger og ba han komme med både penger og kort. Det gjorde han så sånn sett har han gjort opp.

Da jeg ringte og ga beskjed om at de måtte stenge kortet ble jeg automatisk satt over til avdelinga som behandler svindel.

Det viser seg at han har brukt kortet på nettet, å jeg fikk høre at jeg måtte klippe kortet i to og kaste det fordi han hadde lagt ut opplysningene om meg og kortet over internett.

Selvfølgelig er han ikke lenger en venn av meg, jeg vil aldri mere ha noe med ham å gjøre.

Er det noe vits å gå til politiet nå i og med at han har "gjort opp" for seg?

Hva skal man med fiender når man har slike venner??

Skrevet

ups glemte å logge meg inn.

Gjesten over er meg

Gjest Gjesta
Skrevet

Fy, for en kjip opplevelse det må ha vært! :o Skikkelig dårlig gjort av noen man oppfatter som kamerat! Rett og slett kjeltringstreker det der! :fy: Forstod det sånn at du er ferdig med han, og det er BRA!

Skrevet

pia35,

for din del er det jo forsåvidt ikke noen vits i å melde ham til politiet - i og med at du har fått igjen alt som tilhører deg.

Det jeg derimot synes, er at han fortjener alle de følgene dette kan få - blir det registrert hos politiet (dette må vel være straffbart, spørs litt på summen muligens), blir det også registrert på ham til senere.

Jeg synes han fortjener det, makan til oppførsel skal du lete lenge etter.

Skrevet

Jeg undrer meg over at det er så lett å bruke andres kredittkort, jeg. Skal man ikke skrive under da? Og når det står et annet navn på kortet i forhold til hva mans kriver under med? Og når et hankjønn skriver under etter bruk av kortet til Pia? Hver gang jeg bruker kortet mitt (Visa) snur de det ser på meg og bildet og snur det igjen og kikker og sammeligner underskrift el. Hmmm... trodde de var minst like strenge med kredittkort.

Skrevet
Jeg undrer meg over at det er så lett å bruke andres kredittkort' date=' jeg. Skal man ikke skrive under da? Og når det står et annet navn på kortet i forhold til hva mans kriver under med? Og når et hankjønn skriver under etter bruk av kortet til Pia? Hver gang jeg bruker kortet mitt (Visa) snur de det ser på meg og bildet og snur det igjen og kikker og sammeligner underskrift el. Hmmm... trodde de var minst like strenge med kredittkort.[/quote']

Trenger ikke skrive under på ting du kjøper via internett.. Men når du betaler med kredittkort ellers, sjekker dem bildet og underskrift.. De skal iallefall gjøre det..

Og til du som opplevde dett:

Steng kortet med en gang og send regningene dine til "vennen" din. :evil:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...