Gjest ~Alwa~ Skrevet 1. mai 2007 #1 Skrevet 1. mai 2007 I april kom mensen en drøy uke før tiden, varte like lenge som den pleier og var vekk et par dager før jeg så smått begynte å blø igjen. Nå har jeg igjen hatt et opphold på noen dager før det braket løs nok en gang i dag, men denne gangen er blødningene sterkere enn den forrige "jukse mensen". Ikke har jeg ømme pupper som normalt før mens, ei heller menssmerter men stikksmerter og sårhet i livmoren. Mensblodet det siste året har også vært mørkere og mer klumpete enn det har vært tidligere. Jeg hadde en omgang med UVI ved påsketider, men kan den virkelig påvirke syklusen slik? Jeg har som regel en mens man kan stille klokka etter og skjønner ikke noe. Hva i all verden kan dette være, og er det noen grunn til legebesøk?
Gjest Gjest Skrevet 1. mai 2007 #2 Skrevet 1. mai 2007 I april kom mensen en drøy uke før tiden, varte like lenge som den pleier og var vekk et par dager før jeg så smått begynte å blø igjen. Nå har jeg igjen hatt et opphold på noen dager før det braket løs nok en gang i dag, men denne gangen er blødningene sterkere enn den forrige "jukse mensen". Ikke har jeg ømme pupper som normalt før mens, ei heller menssmerter men stikksmerter og sårhet i livmoren. Mensblodet det siste året har også vært mørkere og mer klumpete enn det har vært tidligere. Jeg hadde en omgang med UVI ved påsketider, men kan den virkelig påvirke syklusen slik? Jeg har som regel en mens man kan stille klokka etter og skjønner ikke noe. Hva i all verden kan dette være, og er det noen grunn til legebesøk? ← Kanskje du har polypp et eller annet sted oppi der. Jeg hadde akkurat samme blødningsmønster som deg for noen år siden og gikk til legen. Han fant ingen ting og mente jeg bare var hysterisk og at det sikkert bare var blødning rundt eggløsning som var mellomblødning. Dette kunne ikke stemme, jeg blødde mer enn jeg ikke gjorde det. Jeg gikk til en annen lege, og hun så det var en polypp (husker ikke hvor), og ba meg gå til gynekolog. Så fikk jeg langt om lenge time hos gynekolog, men han fant ingenting. Jeg slo meg til ro med det. Noen år senere ble jeg sendt på sykehuset i ambulanse pga store smerter, og operert fordi polyppen hadde utviklet seg til en cyste og hadde fått eggstokken til å vri og vri seg til en krusedull. Gå til legen. Hvis legen ikke finner noe og det fortsetter å blø, så går du til ny lege!!
Gjest Gjest Skrevet 1. mai 2007 #3 Skrevet 1. mai 2007 Du har ikke skiftet p-piller? Jeg fikk veldig rar syklus av minipiller. Plutselig 4 måneder (!!!) uten mens, så kom det tre ganger mensen på litt over en måneder. Så gikk det lenge igjen. Da blir det pillebytte. Om det fortsetter og er uregelmessig og det ikke er noe naturlig grunn til det ville jeg bestilt legetime.
Gjest ~Alwa~ Skrevet 2. mai 2007 #4 Skrevet 2. mai 2007 Bruker ikke p-piller så det kan det ikke være. Jeg er ganske sikker på at dette ikke er en vanlig ekstramens heller, så legetime er bestilt. Tusen takk for svar
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå