Gå til innhold

Xenical

Fremhevede innlegg

Skrevet

Er det noen som har noen erfaring med slankepillen Xenical?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

tror det var det merket jeg gikk på en stund, de virket jo på et vis...men er for det første veldig dyre, dessuten fikk jeg sånn diare, selv om jeg prøvde å holde meg unna fet mat...atjeg bare måtte slutte, følte jeg alltid måtte være i nærheten av et do, turde knapt nok gå til byen

Skrevet

helt for jævlige tabletter, fikk en slags oljeaktig "lekkasje" uansett hva jeg spiste og turte ikke gå ut døren på slutten.

Skrevet

Jeg prøvde de tablettene for noen år siden. De virket bra de, men jeg fikk så vondt i magen av de. Jeg fikk også kraftig diaree av de selv om jeg prøvde å holde meg unna fett.

Det er som ToveM forteller at man bør være i nærheten av doen.

Da jeg brukte de var jeg skikkelig uheldig, jeg var gudsjelov alene, men herregud....

Jeg hadde vært på et storsenter for å shoppe litt, var ugrei i magen så jeg måtte på do før jeg reiste hjem. Da det var gjort så kom jeg bare ut på parkeringsplassen før jeg kjente at det gikk galt :sjenert: Da fortet jeg meg inn i bilen og tok strake vegen hjem.....men så ble jeg stoppet i promillekontroll, herregud, det var pinlig :flau:

Jeg har ledd godt av denne historien i ettertid :ler: men det var ikke mye morsomt da det skjedde :rodme:

Skal du begynne med de tablettene så hold deg langt unna fett og hold deg i nærheten av en do, ellers kan det skje ting..........

Gjest ulogga nå
Skrevet

Jeg har brukt xenical i en periode tidligere, gikk ned 6 kilo på tre måneder, men måtte slutte fordi det ble for dyrt. Har nå begynt på igjen og gått ned 3 kilo på seks uker.

Bivirkninger av det slaget dere beskriver kommer av for høyt fettinntak - nærmest en "antabuseffekt". Jeg lærte fort hvor grensa gikk, og har ikke opplevd tilsvarende. Husk at maten vi spiser inneholder mye skjult fett som vi ikke tenker over er der.

Gjest Blondie65
Skrevet
Jeg har brukt xenical i en periode tidligere, gikk ned 6 kilo på tre måneder, men måtte slutte fordi det ble for dyrt. Har nå begynt på igjen og gått ned 3 kilo på seks uker.

Bivirkninger av det slaget dere beskriver kommer av for høyt fettinntak -  nærmest en "antabuseffekt".  Jeg lærte fort hvor grensa gikk, og har ikke opplevd tilsvarende. Husk at maten vi spiser inneholder mye skjult fett som vi ikke tenker over er der.

Så det du i virkeligheten sier er at disse tablettene gir deg rennende avføring dersom du spiser fett og så tar du bare av 3 kilo på seks uker? Hva er egentlig poenget med dem? Hvis du LIKEVEL ikke tar av mer enn du ville gjort dersom du spiste et sunt og fettfattig kosthold?

Jeg ser selvsagt at det kan være nyttig i en fase der man lærer seg å spise anderledes, men er ikke faren at man er raskt tilbake til gamle synder med en gang man slutter med dem?

Skrevet
Bivirkninger av det slaget dere beskriver kommer av for høyt fettinntak -  nærmest en "antabuseffekt".  Jeg lærte fort hvor grensa gikk, og har ikke opplevd tilsvarende. Husk at maten vi spiser inneholder mye skjult fett som vi ikke tenker over er der.

dette stemmer ikke i mitt tilfelle da jeg spiste en sammensatt diett laget av kostholdsekspert. man kan ikke kutte ut fett fra kosten 100 %, noe skal man ha i seg og det var dette xenicalen reagerte på.

Gjest TuttaCalcutta
Skrevet

Jeg brukte de pillene for 7 år siden og gikk ned 20kg på 6 mnd.

Hadde endel dårlig mage kan man si og noen uhell... :flau:

Har ikke sjangs til å holde seg hvis man er uforsiktig. Jeg vil ikke anbefale dem, det er bedre å gjøre noe med kostholdet og mosjonere, det er en bedre løsning på å bli kvitt kg.

;)

Skrevet

evnt forsøke reductil istedet... såklart i kombinasjon med endret kosthold og mer mosjon men det kan være den lille "dytten" som trengs for å komme i gang :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...