Gjest silkesvarten Skrevet 1. mai 2007 #1 Skrevet 1. mai 2007 hei hvor mye lørdagsgodt gir dere barna deres? sånn ca beløp?
Furstina Skrevet 1. mai 2007 #2 Skrevet 1. mai 2007 Inget alls. Storebror är drygt 3 år och Lillasyster 6 månader.
Pus74 Skrevet 1. mai 2007 #3 Skrevet 1. mai 2007 Nå har ikke jeg barn, men når tante-barna er på besøk kjøper vi felles lørdagsgodt. Dette fikk søstern min og jeg hjemme også, og fungerte fint hos oss.
koldbruna Skrevet 1. mai 2007 #4 Skrevet 1. mai 2007 Her kjøper vi inn en pose potetskruer og litt goderi. Er nok mest mamma som spiser
Aurela Skrevet 1. mai 2007 #6 Skrevet 1. mai 2007 Husker jeg fikk for 20kr eller Donald Duck blad. Syntes det egentlig det er koselig med de familiene som f.eks. baker kake eller vaffler, kutter opp frukt eller grønnsaker med dipp.. Da blir det jo noe til hele familien, ikke noe barna sitter med alene på fanget og det blir familietid og samvær men det er litt mer stress da..
Furstina Skrevet 1. mai 2007 #7 Skrevet 1. mai 2007 Hur gör ni föresten med lördagsgott? Jag ser att olika familjer gör olika. Jag har mött barn i parken en lördag som haft en påse med smågodis med sig. Jag har sett familjer som har som fast rutin att alltid gå och köpa tillsammans (och utbrott när det som faktiskt finns hemma inte duger för att det SKA köpas). Jag har sett barn som går omkring hela lördagen med en påse, även om det är vänner på besök. Och jag har sett familjer där de har varsin eller en gemensam skål med godis framme hemma inne på kvällen.
Laban75 Skrevet 1. mai 2007 #8 Skrevet 1. mai 2007 Våre to får litt smågodt i hver sin skål. De får ikke lørdagsgodtet før barnetv på kvelden. Av og til får de en kjærlighet når vi er i butikken (på lørdager altså). Aner ikke hvilken sum, da vi kjøper en smågodtpose som er felles - så plukker jeg ut litt til hver av de som de får i hver sin skål. Resten er til de voksne når barna er i seng... *namnam*
Helen Skrevet 1. mai 2007 #9 Skrevet 1. mai 2007 De tre yngste på snart 7, 11 og 10,5 år får som regel ei pk med kinderegg hver (3stk) eldste på 15 år får ei stor plate sjokolade. Ellers har vi potetgull (ikke alltid)som vi har i ei skål på stuebordet som alle spiser.
Kayli Skrevet 1. mai 2007 #10 Skrevet 1. mai 2007 Våre får velge selv hva de vil ha. Noen ganger blir det litt smågodt (ca 20 kr), andre ganger en liten sjokolade og en dropseske. Så får de hver sin brusflaske - noe drikker de til maten, resten til barne-tv. Vi prøver å være litt strikse med godteriet, og holder på lørdagsgodt til barne-tv. Barna er 3 og 7 år gamle. Om sommeren sklir det litt ut. Da blir det gjerne en is når det er fint vær eller litt godt å drkke når det er varmt.
Lillie Skrevet 1. mai 2007 #11 Skrevet 1. mai 2007 Her i huset blir det enten litt smågodt i en pose, eller en pose med potetskruer o.l. (aldri begge samtidig). Han er ikke noe glad i brus, så drikker saft. Får kun godterier på lørdag, og da til barne-tv. Prisen ligger vel på ca. 20-30 kroner tror jeg.
Rannva Skrevet 2. mai 2007 #12 Skrevet 2. mai 2007 Vår jente blir snart 3 år, og vi har nettopp begynt med lørdagsgodt. Hun får en liten sjokolade (den minste melkesjokoladen fra Freia, tror den er 24 gram). Brus har vi så og si aldri, det går i farris og eplemost i helgene.
Litt Lost Skrevet 2. mai 2007 #13 Skrevet 2. mai 2007 Min jente på snart 5 får velge hva hun vil ha. Hun har sin egen godteplass i godteskuffen, den er nesten aldri tom. Hun får da gå i skuffen og selv velge hva hun vil ha, men det blir i moderate mengder. Hun får plukke dette like før barne-tv. Hun får ikke brus, men vi kjøper gjerne en liten juice til henne eller hun får saft.
Gjest Miss Guided Skrevet 2. mai 2007 #14 Skrevet 2. mai 2007 Vi kjøper smågodt og plukker det som vi vet ungene liker og noe som vi voksne liker, det får de i hver sin skål og resten er felles. Vi kjøper også et par store sjokoladeplater som er på deling, blir ikke så mye når man tenker på at vi er en familie på fem. Godteriet får de til barnetv-tid, ingen av ungene ser barnetv lenger men det er et innarbeidet tidspunkt og det er etter at vi har spist hovedmåltidet. Og vi har kun godteri på lørdag, kjøper aldri noe på fredag. Som regel er det noe igjen til søndag, og blir det ikke spist opp da så ligger det i ro i skapet til neste helg. Jeg har vært heldig og unngått unger som snoker i skapene, lettere å lære dem det enn enkelte voksne i familien. Jeg ser og har sett barn her i borettslaget som får lørdagsgodtet sitt fra morgenen av og som vandrer rundt med godteposen sin og gjør de andre misunnelige. Det er de samme barna som ikke kan tenke seg å dele med andre men som er veldig opptatt av at man må dele hvis det er noen andre som har godteri. Mine barn skal spise godteri inne, de får ikke ta med seg det ut og det har blitt en vane.
Lurvina Skrevet 2. mai 2007 #15 Skrevet 2. mai 2007 Hjemme hos mamma og pappa har vi lørdagsgodt på deling, en liten skål med godteri (mest sjokolade), og en skål potetgull. Brus også, 1 1/2 flaske på deling, har funka fint det siden jeg var lita, eneste forskjellen nå er at vi spiser godteriet når vi ser heartbeat istedetfor barnetv, de gangene jeg er hjemme.
Orthia Skrevet 2. mai 2007 #16 Skrevet 2. mai 2007 Vår seksåring får for 10-20 kr. Han vil gjerne ha en tre-pk kinderegg, eller en pastilleske og en kindersjokolade. Pastiller får han gjerne ta med ut og dele med nabobarna (de fleste gjør det). Ting som ikke kan deles spises inne, og etter middag. Kjøper så og si aldri godis utenom lørdag, og brus drikker vi svært sjelden. Is om sommeren er vi ikke så restriktive på, og det hender ganske ofte at jeg baker, lager gele el. på søndager.
løve70 Skrevet 2. mai 2007 #17 Skrevet 2. mai 2007 LilleVenn får plukke litt lørdagsgodt på butikken selv. Enten snop eller chips. Det varierer nok hvor mye det koster. 20-30 kroner tenker jeg. Hun får det til barnetv. For henne er det ukas høydepunkt å få plukke 'godtesnop' som hun kaller det
org Skrevet 2. mai 2007 #18 Skrevet 2. mai 2007 Det er ikke så overdådig mye. En kjærlighet på pinne, ei lita eske drops (som oftest sukkerfrie) og en eventyrsjokolade er rikelig. De spiser det til barne-tv, og koser seg veldig. Prisen er vel fra ca kr 15 - 20, tenker jeg.
Elodi Skrevet 2. mai 2007 #19 Skrevet 2. mai 2007 For mine unger er nok lørdagsgodteriet et av ukas høydepunkt De synes det er stas med lørdagshandelen, for da får de velge selv hva de vil ha. De plukker vel for ca 20 kroner hver tenker jeg.
Brukernavn Skrevet 2. mai 2007 #20 Skrevet 2. mai 2007 Hur gör ni föresten med lördagsgott? Jag ser att olika familjer gör olika. Jag har mött barn i parken en lördag som haft en påse med smågodis med sig. Jag har sett familjer som har som fast rutin att alltid gå och köpa tillsammans (och utbrott när det som faktiskt finns hemma inte duger för att det SKA köpas). Jag har sett barn som går omkring hela lördagen med en påse, även om det är vänner på besök. Och jag har sett familjer där de har varsin eller en gemensam skål med godis framme hemma inne på kvällen. ← Hos oss er det ingeng bestemt sum, og jeg kan ikke anslå ca hva det koster engang, men det spises etter kveldsmaten mens h*n ser Amigo.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå