Gå til innhold

Ny utdannelse??


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Hei

Er en dame på 39 år og har jobbet som sekretær i 16 år nå. Har nylig fått diagnosen Bechterew, er ikke hardt angrepet enda, men på sikt kan jeg regne med tilstiving i kroppen. Jeg skal nå i samtale med Aetat og legge kursen for en evt. videreutdanning. Er det noen som kan komme med forslag til hva jeg kan gjøre. De mener jeg må bruke den kompetansen jeg har, har tatt Datakortet. Noen som kjenner til sykdommen og hvilke yrker jeg kan bruke det jeg har, problemet er at jeg må få noe som jeg ikke sitter stille for lenge av gangen og som er mer variert enn å bare sitte på et kontor. Håper noen kan hjelpe meg... Skal i møte med dem imorgen, hvilke rettigheter har jeg. Attføring er nevnt hvis ikke Aetat kan hjelpe med alternativ, legen har bedt om yrkesrettet attføring. :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er på yrkesrettet attføring på grunn av fobromyalgi og leddgikt. Jobbet som frisør tidligere men måtte gi opp det på grunn av senebetennelser i skuldre/armer.

I dag går jeg på BI og har to år igjen på siviløkomom studiet. I utgangspunktet er jo alle muligheter åpne men det begrenser seg jo etter Sykdom/helse og selvfølgelig interesser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...