Gå til innhold

"FERIEPAKKER" - familieferie


Myrthel

Anbefalte innlegg

Hjelp meg! Hvert år før - har jeg funnet mange "billige" pakkeløsninger på ferier til oss. Rundt i Sverige og Norge. Med hotell/leiligheter og billetter til f.eks dyreparken, Liseberg og Mumieland.

Nå finner jeg ingenting. Fant EI natt på hotell ved Hunderfossen, men det blir litt lite.

Ønsker å finne noen med tre/fire overnattinger + billetter.

Itillegg må det være for "store" barnefamilier. (eller såpass billig at vi kan ha to rom :ler: )

De fleste tilbudene gjelder 2 barn og når vi har 3 (4) er det ikke like enkelt.

Hjelp meg.... Er det noe som vet hvor jeg finner slike tilbud.

(Har med vilje lagt denne tråden her - og ikke på "reiseliv"...(eller hva det nå het..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Miss Guided

Nei, for alle de feriepakkene jeg finner gjelder to voksne og to barn, og vi har tre barn og det er det visst ikke meningen at man skal ha. :frustrert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, for alle de feriepakkene jeg finner gjelder to voksne og to barn, og vi har tre barn og det er det visst ikke meningen at man skal ha.  :frustrert:

Men går det ikke an å spørre om å få med seg den tredje mot et rimelig tillegg i prisen, da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Miss Guided

Sikkert, men det som irriterer meg er at man alltid må betale noe i tillegg når man liksom er utenfor normalen..... og er det ikke snart på tide å komme seg vekk fra den standard "kjernefamilien" på to voksne og to barn!

Vi kommer jo oss på ferie selv om vi ikke får familiepakker, det er vel mer prinsippet jeg reagerer på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart dere må betale ekstra når dere er flere. Tillegget på ha med en ekstra er sikkert ikke store beløpet. Eller mener du at barnefamilien skal betale samme pris samme om de er ett eller 5 barn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, for alle de feriepakkene jeg finner gjelder to voksne og to barn, og vi har tre barn og det er det visst ikke meningen at man skal ha.  :frustrert:

Det er et stort problem akkurat det der. Og det irriterer meg også :frustrert:

Ofte så går ikke ann å betale "litt" mer heller..

Nei, man blir på mange områder "straffet" for at man får flere enn 2 barn..

Vi ønsker å dra på ferieturer, men har ikke overflod av penger, siden jeg er

hjemmeværende. Har klart å finne tilbudspakker før, men i år finner jeg ingen. Leste et sted innpå nettet her at man kunne finne "tilbudskoder" til hoteller og feriepakker - men det har ikke jeg klart.

Vet at Smart klubb hadde tilbud (et år?) men jeg finner heller ikke noe om det nå...

3 døgn på hotell ved Dyreparken i Kr. Sand + billetter til ordinær pris blir svindyrt. Men jeg vet jo at slike pakkepriser er veldig mye billigere - hadde jeg bare klart å finne de... :forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vanligvis er disse pakkene laget ut fra dobbeltromspris. Så plusser man på to ekstrasenger og 4 billetter (eks) og får pakkeprisen. Dersom dere har 3 barn plusser de bare på en ekstraseng til og en billett til. Værre er det ikke. Men mange er 2v+2b og derfor er det standaren. 3 barn er ikke et uløselig problem, men du må kanskje sende en mail eller ta en tlf.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Piper
Klart dere må betale ekstra når dere er flere. Tillegget på ha med en ekstra er sikkert ikke store beløpet. Eller mener du at barnefamilien skal betale samme pris samme om de er ett eller 5 barn?

Det er nok ikke det de mener, men at det burde finnes pakkeløsninger for de med mer enn to barn. I dagens samfunn er det mange med mine, dine og våre barn, go da blir det veldig dyrt når man må betale for et ekstra rom fordi man er fem i stedet for fire. Man må leie ekstra hytte, fordi man er fem i stedet for fire. Mye dyrere, enn om de hadde hatt en pakkeløsning til familie på fem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Piper
Vanligvis er disse pakkene laget ut fra dobbeltromspris. Så plusser man på to ekstrasenger og 4 billetter (eks) og får pakkeprisen. Dersom dere har 3 barn plusser de bare på en ekstraseng til og en billett til. Værre er det ikke. Men mange er 2v+2b og derfor er det standaren. 3 barn er ikke et uløselig problem, men du må kanskje sende en mail eller ta en tlf.

Det er faktisk ikke alle steder de bare plusser på en ekstraseng, for det er enkelte steder der man må bestille to rom fordi man er fem personer. Da blir det straks mye dyrere, enn om de bare hadde plusset på en ekstraseng.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Miss Guided
Det er nok ikke det de mener, men at det burde finnes pakkeløsninger for de med mer enn to barn. I dagens samfunn er det mange med mine, dine og våre barn, go da blir det veldig dyrt når man må betale for et ekstra rom fordi man er fem i stedet for fire. Man må leie ekstra hytte, fordi man er fem i stedet for fire. Mye dyrere, enn om de hadde hatt en pakkeløsning til familie på fem.

Just presis!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok ikke det de mener, men at det burde finnes pakkeløsninger for de med mer enn to barn. I dagens samfunn er det mange med mine, dine og våre barn, go da blir det veldig dyrt når man må betale for et ekstra rom fordi man er fem i stedet for fire. Man må leie ekstra hytte, fordi man er fem i stedet for fire. Mye dyrere, enn om de hadde hatt en pakkeløsning til familie på fem.

Akkurat det jeg mener, ja ;)

Er det ingen der ute - som vet om noen feriepakker? (er det kun for to voksne og to barn - er det også greit å lese - kan jo hende det er mulig å bet. for en ekstra)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart dere må betale ekstra når dere er flere. Tillegget på ha med en ekstra er sikkert ikke store beløpet. Eller mener du at barnefamilien skal betale samme pris samme om de er ett eller 5 barn?

Unnskyld meg - men dette syntes jeg ble nesten spydig. Selvsagt skal vi betale mer - fordi at vi er flere. Men problemet er det som Piper skriver om. Nemlig at det blir MYE dyrere med bare et barn til. Det står overhode ikke i forhold til pakkeprisen for 4 i mange tilfeller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Paketresor passar inte heller om du är ensamstående och har två barn, eller ensamstående med tre barn heller för den delen. Eller ett par med bara ett eller hela fem barn.

Om man faller utanför den mallen (antingen ett barnlöst par eller ett par med två barn) så måste man leta efter egna lösningar. Så är det. Och oftast så handlar det om att man måste betala mer än det färdiga paketet som de har förberett. Antingen enkelrumstillägg, tillägg för extrasäng, extrarum eller något annat.

Har du fått tvillingar måste det till exempel vara två vuxna med för att du ska kunna få flyga med dina spädbarn annars får du betala för den ena tvillingen.

Finns det inte stugor att boka? Lägenhetshotell med fem eller sex sängar? Jag vet att jag har fått bo "sista-minuten" i en lägenhet som hade två sovrum (dubbelsäng + vånings/köjesäng) OCH bäddsoffa i stua. Sådana lägenheter borde väl också kunna bokas?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det i Norge du vil reise? Hvis du vil dra til Danmark så finnes det masse pakketurer både for de med 1,2 3 og 4 barn (og sikkert flere), f.eks www.colorline.no og www.stenaline.no

Men flere av turene med avreise fredag kveld fra Oslo begynner å bli utplukket/fullt på båten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det i Norge du vil reise? Hvis du vil dra til Danmark så finnes det masse pakketurer både for de med 1,2 3 og 4 barn (og sikkert flere), f.eks www.colorline.no og www.stenaline.no

Men flere av turene med avreise fredag kveld fra Oslo begynner å bli utplukket/fullt på båten.

Hei, hei... Det er helst i Norge og Sverige vi tenkte å reise i år - men takker for tips. Planene våre kan jo godt endres de ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vi er to voksne og fire unger (når eldstemann også er her).

De gangene vi har vært i syden har vi bestilt 3 romsleilighet. Vi var i Thailand nå i mars. Bestilte da også 3 romsleilighet, selv om det ble mye dyrere enn 2 romsleilighet. Den ferieturen kom på litt over 60000 alt i alt. Det er dyrt når man er så mange (og da var vi bare 5 stk).

Til sommeren skal vi til Danmark en tur. Har bestilt feriehus med 3 soverom. Det blir sikkert bra :)

Byttet bil ifjor, så vi har 7 seters bil. Helt nødvendig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå var jo 60 000 for 5 personner og med alt beregnet. Da blir det jo 12 000 kr på hver pers og når det er for fly, hotell, mat og sikkert litt shopping og annen moro. Og det synes jeg ikke er så ille jeg.

I fjor i usa brukte vi totalt 70 000 på to personner (var et dyrt hotell første halvdel av ferien, så kunne sikkert ha brukt litt mindre--til gjengjeld bodde vi gratis den siste halvdelen).. og i år regner jeg med at vi bruker ca 30 000 kr alt i alt på ferien vår. Dette er da i 3 uker for 2 personner med reise/opphold og lommepenger.. og da blir jo det en dyrere ferie enn vsn dersom vi regner prisen per pers. Men ja, jeg synes det er verdt det.

Men så over til hva trådstarter spurte om.

Jeg så 2 pakkepriser i reklamen jeg fikk som coop-medlem.

Det ene var 2 dager i tusenfryd med 2 netter p¨å hotell og det andre trur jeg var hunderfossen. Så ikke helt på prisen på dette eller hvor mange det gjaldt for.

Men det er kanskje noe å finne der.

Har du ellers sjekket ut liseberg? eller skara sommerland?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

60000 for en ferie?? :overrasket: Er det virkelig verd det????? :klø:

Ja det var virkelig verd det. Vi hadde en veldig fin tur!

Bare fly og hotell kostet ca 41000. Resten på mat, drikke, opplevelser, litt shopping. Vi var borte i 2 uker.

Vi må spare en god stund nå før vi har råd til å reise på langtur igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...