Gå til innhold

Hva synes dere om Piirka?


Damien*

Anbefalte innlegg

:ler: Jeg er bare litt nysgjerrig-hva synes der om finner generelt?Jeg har ikke hørt så mye, så nå venter jeg på ærlige svarer!Hva med Piirka da?

Er det sånn at dere tror at vi bare drikker vodka og sitter i sauna og banner hele dagen ? :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

kjenner ingen finner.. og har generelt ingen spesielle oppfatninger om finnner..

men Pirka liker jeg IKKE!

liker Robert Stoltenbergs humor og mange av hans roller... og Prika hadde vært morsom som en liten bifigur.. Men nå har jeg fått totalt overdose.. så nå sier jeg bare; blæh!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes Piirka er morsom :ler: ! Jeg vet også at finner ikke er slik som han er, det er jo det som er morsomt med karikaturene til Robert Stoltenberg; alt blir så ekstremt.

Kjenner ikke mange finner, men de jeg har møtt i jobbsammenheng har vært veldig hyggelige. Har vært i Finland et par ganger og opplevd å få veldig god service på butikkene når de fikk vite at jeg var norsk og ikke svensk...

Var på ferie i Finland i sommer, og kommer nok til å reise tilbake (selv om det var dyrt) :) !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Starya

Jeg digger Piirka rått, jeg. Om jeg tror alle finner er slik? Ja selvsagt.. de jeg kjenner er liksom bare unntakene som bekrefter regelen.. :sjarmor:

Nei, alvorlig talt.. Han kunne like gjerne byttet ut "finsken" med finnmarksdialekt, og det kunne klaffa bra det og.. :ler: (Til de som ikke tar spøken: Nei, jeg tror ikke alle finnmarkinger er slik. Selv om jeg kjenner et par som er nærliggende.. :wink: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei tror ikke alle finner er sånn...

men var en innom jobben forleden dag... han var så lik!! :o

fikk totalt latterkrampe da han gikk... :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cruella

Jeg har sansen for Piirka.

:hoho:

Kjenner ingen finner, men et par jeg traff for mange år siden, minnet veldig om Piirka.

:hoho:

Finland er jo mye mer enn det stereotype bildet Stoltenberg gir da, men det forstår vel de fleste.

Bare tenk på alt det fine finske designet.

Lisa-Beth

:hjerter:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva? Er ikke alle finner sånn?! Trodde det jeg...

Nei, ærlig talt! Jeg ler av svenske.vitser, men jeg tror da ikke at svensker er idioter av den grunn. Ser på Pirka som en vits som jeg først synes var kjempekul, men nå er han blitt litt vel oppbrukt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper ikke jeg sporer helt av tråden din Damien,

men hva synes du om Pirkka? :blunke:

Jeg og min finske mamma ler så vi griner.... :kul:

:hoho::hoho::hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

piirka syns jeg bare er irriterende.

men hittil har ingen av finnene jeg har møtt hatt så mye til felles med ham, de har faktisk vært helt normale, anstendige mennesker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker Piirka jeg, ler meg skakk hver gang jeg ser han, eller en av de andre figurene til Stoltenberg :ler:

Råbra!

Og Stoltenberg er jo bare råsøt da, synd han ikke liker jenter, hehe... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er usannsynlig lei av hele karakteren jeg. Som nordmann bosatt i Finland får du servert enormt mye av denne Piirka-humoren fra Norge. Er omgitt av finner hele dagen, og har ikke sett noen av denne typen.

Störste problemet er vel at han ikke er en karikatur av finnene, men av hva nordmenn TROR om finner. (Ref. gammelt fjernsynsteater fra 70-tallet).

I tillegg klarer jo jeg å irritere meg noe så grönnjävlig over at skrivemåten ikke matcher uttalen av navnet. (Tror jeg har alt for lite å gjöre...?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Donna

Synes han er uspiselig jeg. Banner jo hele tiden ....nei - avgjort ikke min type mann ...

Om finner er sånn aner jeg ikke - har aldri møtt noen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

-Syns Robert Stoltebergs figurer er kjempegode, og likte Borettslaget veldig godt! Men Piirka syns jeg bare blir for mye... (Takke meg til Linda, Tommy og Yngve... :D )

Ikke alle finner er sånn, nei. Men i en industribedrift på mitt hjemsted jobbet det en masse finner for en del år siden. Og en del av dem kunne minne en del om ham...

Men når jeg har vært i finland, har jeg ikke møtt den typen...

(Det mest irriterende med dem jeg har møtt, er at ingen skjønner hverken norsk eller engelsk... ikke engang butikkbetjening...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

Syns ikke at Piirka er den beste karakteren til Stoltenberg, men han kan til tider være litt morsom, ja. :ler:

Kjenner ingen finner, jeg, men jeg kjenner til flere nordmenn som er rimelig like Piirka og hans måte å opptre på...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva JEG synes om Piirka?Litt mixed emotions...men på en måte liker jeg å ha noe som minner meg om finland(hvis dere skjønner hva jeg mener...)og noe jeg kan se og smile og tenke på alle de Piirka`ene i finland jeg savner så mye... :briller:

Så Piirka er bare kul!(i finland er det faktisk Pirkka... :roll: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Ut fra de jeg kjenner kunne Piirka like gjerne vært fra Raufoss, Lillesand, Harstad eller Torshov - selvsagt med en litt annen dialekt... :ler:

De finnene jeg har truffet likner faktisk svært lite på ham :o

For øvrig har Robert Stoltenberg mange fantastiske figurer (og ifølge min kjære en fantastisk figur... :ler: )!! Jeg er fan!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...