Gå til innhold

Mallorca


Samantha

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Har vært i Palma Nova/Magaluf .. tok også en tur til Palma. Likte Mallorca kjempegodt jeg.. Synes faktisk prisene var snillere enn i Hellas og maten var bedre. Palma hadde jo gode shoppingmuligheter men vi klarte selvsagt å dra dit den dagen det var stengt i alle butikker (ikke pga siesta)..

strendene var kjempefine (tror de er fine stort sett over hele Mallorca)..

jeg vil tilbake! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært utallige ganger der, og øya er sterkt undervurdert. Rikelig med sol, bad og party for den som vil det, men øya er så mye mer: Flott storbyliv i Palma og nydelig natur på nordkysten. Anbefaler å ta det litte somletoget til Soller, leie cabriolet og kjøre fra Inca via Lluc, Soller, Deia og Valdemossa. Nydelige steder allihop. Er du glad i fjellturer, er det mange muligheter i dette området. Kjøp en guidebok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fjellsippa

Jeg liker også Mallorca veldig godt. Var veldig skeptisk første gang jeg skulle dit, fordi jeg hadde hørt en del negativt. At det bare var en turistmaskin osv. Jeg dro dit fordi jeg fikk en billig restplass, og det ble en veldig positiv overraskelse.

Jeg var litt utenfor Alcudia, og det var lite folk på den flotte og mange kilometer lange sandstranden. Den er så lang at det er plass til alle.

Palma er en flott storby som man kan ta buss til fra de fleste andre turistplassene, så det egner seg yppelig til en dagstur med shopping.

Ellers har øya det meste en kan ønske seg.

God tur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar!! :)

Har høyrt en del negativt eg og, ala turistmagnet, kun skandinavere osv. Men dei vi kjenne som har vore der seier det er veldig fint, så vi tok sjansen og bestilte.

Kjempekjekt å høyre at dokke har likt Mallorca! Supert med gode tips. Dei skal vi ta med oss på turen!! :briller:

(Skal forresten til Alcudia no 12.mai.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan virkelig glede deg. Vi var der for noen år siden, med barn og det var helt fantastisk. Absolutt et sted jeg vil tilbake til. Vi var også i Alcudia, men litt utenfor byen, men det het Alcudia. Gang avstand til den fantastiske stranden der. Kjempekoselige folk.

God tur :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mallorca er kjempeflott !.Eg budde på Alcudia, veldig rolig stad, med fantastisk strand,perfekt for familiar.Er nok andre stader på Mallorca som passar bedre viss du er ute etter ein livlig ferie med masse fest. Ellers vil eg anbefale å ta turen til dryppsteinsgrottene i Porto Christo.Dryppsteinformasjonane inne i grotta er verkeleg fantastiske! God tur :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var på Mallorca (Alcudia) for 2 år siden (i mai). Det var litt i kaldeste laget ang bading. Men ellers fin tur. Var i Marineland og Aqua city. Dessverre var guttungen da 4,5 år og akkurat for kort til rutsjebanene. Skal tilbake en gang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...