Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Når det nærmer seg leggetid (for lenge siden egentlig) ber du folk gå? ..når å rydde sammen koppene, gjespe og andre hint ikke hjelper?

*Rhiakath vil legge seg, men bor i ettroms..* :sur:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg sier faktisk bare "beklager, men jeg ble så trøtt, tror jeg må legge meg". Det pleier å bli greit mottatt.

Gjest Bellatrix
Skrevet
Jeg sier faktisk bare "beklager, men jeg ble så trøtt, tror jeg må legge meg". Det pleier å bli greit mottatt.

Jeg også. Legger gjerne til at jeg må tidlig opp neste morgen eller noe sånt.

Skrevet

Nei, det gjør jeg aldri.

Tidligere hadde jeg en venninne som ble sittende og sittende ... da gjespet jeg - selvom det ikke alltid hadde noen virkning ;)

Nå sitter aldri folk så lenge - kun hvis vi har selskap og da liker jeg at de blir værende lengst mulig ;)

Skrevet

Folk må da skjønne når det er på tide å gå. Syntes det er helt greit å be folk gå når du skal legge deg.

Skrevet

Jeg ber folk om å gå. "Husj, ut med dere! Nå skal jeg sove", sier jeg, og da går de alle sammen.

Gjest Veronica Mars
Skrevet

Det er sjelden det er nødvendig, jeg kan godt være oppe sent om kveldene, men hvis det er noe spesielt nøler jeg ikke med å si at jeg må gå å legge meg snart. Det har også en gang vært nødvendig å "kaste" folk ut da vi hadde fest, det gikk helt bra det også. Jeg bare sa "jeg tror dessverre dere må begynne å gå nå, fordi ...".

Skrevet

Har en kamerat som er helt håpløs på det der, han kan sitte til laaaangt på natt. Så av og til må vi bare si tydelig fra, og da tusler han hjem uten protester.

Gjest Frk Åberg
Skrevet

De fleste jeg har på besøk vet gjerne hva som er mine planer dagen etter. Om jeg har besøk midt i uka, er det ingen som blir veldig lenge. Er det helg, kan de bli så lenge de vil. Hvis jeg skal tidlig opp, så sier jeg det bare når det blir seint nok, at jeg må legge meg. Hvis noen ikke tar hintet når man begynner å gjespe, rydde sammen kopper m.m, så høres det veldig sløvt ut. Men jeg syns det går an å si det direkte også, på en pen måte.

Skrevet

Jeg husker da jeg var en 11-12 år, moren til bestevenninna mi sa alltid "Nå er det kvelden og kroken på døra" når hun ville at jeg skulle gå. :)

Gjest Blondie65
Skrevet
De fleste jeg har på besøk vet gjerne hva som er mine planer dagen etter. Om jeg har besøk midt i uka, er det ingen som blir veldig lenge. Er det helg, kan de bli så lenge de vil. Hvis jeg skal tidlig opp, så sier jeg det bare når det blir seint nok, at jeg må legge meg. Hvis noen ikke tar hintet når man begynner å gjespe, rydde sammen kopper m.m, så høres det veldig sløvt ut. Men jeg syns det går an å si det direkte også, på en pen måte.

Og så prøver jeg å være flink å ta hintet når venner begynner med gjesp og kopperydding. Det er viktig det også.

Selv sier jeg klart fra - oj så seint det er blitt og i morgen er det tidlig opp - osv. Dette pleier faktisk å bli forstått ...

Skrevet

Du kan jo begynne på tannpussingen...da tar de vel hintet..... :ler2:

Skrevet

Ja, det har aldri vært et problem. "Nei, nå tror jeg at jeg må gå og legge meg" sier jeg, og ingen har reagert negativt på det.

Skrevet

Det er ikke nødvendig lenger for folk har som regel vett på å gå når det blir sent nok.

Men før i tiden når vi festet som værst da var det ikke alle som tok hintet så det hendte ofte det satt folk i stua da jeg la meg, jammen satt de ikke der når jeg sto opp igjen også. Eller rettere sagt de halvveis satt/lå å sov, det var et pent syn å stå opp til :ler:

Skrevet

Ikke meningen å kaste deg ut altså, men nå må jeg nok legge meg ... pleier jeg å si.

Skrevet

Liker å ha besøk lenge jeg da, er et kveldsmenneske.. Kan faktisk ikke huske at jeg har ønsket at besøket skulle gå før de gjør det.. Heller motsatt. Men det er helst folk jeg kjenner veldig godt som er her til langt på kveld da, så det er liksom ikke så farlig ;) Legger meg som regel sent uansett, selv om jeg må stå opp tidlig..(dårlig vane, er b-menneske).

Gjest vimselot
Skrevet

Jeg sier fra når jeg blir trett, selv om klokka ikke er mer enn ni på kvelden. Men så sliter jeg veldig med å få nok søvn.

Ingen blir sure i alle fall, og jeg forventer at de sier fra de også (det gjør de). Å begynne å gjespe og rydde og pusse tenner synes jeg er unødvendig. Jeg kjenner mine venner og kan være ærlig mot dem.

Heldigvis er jeg ikke alltid like trett og søvnløs, så jeg kan holde mye lenger enn til klokken ni.

Det verste jeg vet, er folk som ringer tidlig på morgenen, eller sent på om kvelden. Da lukker jeg ikke opp, eller sier at det ikke passer. (Har som regel på lydløs, tlf altså, når det er natt, men glemmer det av og til)

Tror jeg hadde blitt litt såret, om ikke vennene mine turte si fra at de er trette og sette grenser for sitt eget liv. Det ville jo bare vise at de ikke stolte på meg, og ikke kjente meg godt nok.

Skrevet

Heldigvis har våre venner vett til å gå. Men jeg hadde nok kommet til å si ifra, ja, dersom de satt og satt og satt. (Dette gjelder også på dagtid).

Skrevet
Du kan jo begynne på tannpussingen...da tar de vel hintet..... :ler2:

Det gjorde sambo en gang, det hjalp ikke :ler:

Han måtte til slutt be kompisen sin om å gå, for at han skulle legge seg.

Jeg synes forøvrig ikke det er noe problem å be folk gå hjem, selv om det sjeldent er nødvendig. Som regel holder det med "nei nå ble det seint gitt.."

Skrevet

Pleier somregel å si at "jeg er nødt til å kaste deg ut, for nå må jeg legge meg". De fleste tar det med humor, men kommer vel helt an på personen. Kan si det til venner og familie, men personer jeg ikke helt vet hvor jeg har kan kanskje ta seg nær av det

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...