Gjest Kajsa-krabat Skrevet 30. april 2007 #1 Skrevet 30. april 2007 (endret) Endret 22. juni 2009 av Kajsa-krabat
Prinsesse på erten Skrevet 30. april 2007 #2 Skrevet 30. april 2007 (endret) Nei, det er ikke bare greit med familie... Når det gjelder barn som man regner med kan skape kaos under middagen går det an å ta en prat med foreldrene på forhånd. (For min egen del valgte jeg barnefritt bryllupsmiddag av den grunn....). Hvis du forteller broren din at du er litt småengstelig for at "lille-snuppa" skal spolere din tilkommenes tale, får du kanskje litt ekstra sympati. Dere kan jo også foreslå et opplegg som gjør at niesen din ikke trenger å være til stede under hele middagen. Det må jo tross alt være et mareritt for små barn å være tilstede i en bryllupsmiddag som kan vare opp til fem timer. Ellers kan du forsøke litt "damage control" ved å tenke godt igjennom bordplasseringen. Den høyt-snakkede onkelen kan jo plassers ved siden av en tante som kan passe litt på ham. En som tør å dulte ham i siden og si "Olav, nå er det på tide å klappe sammen klypa litt". Og denne tanten kan du jo alliere deg med på forhånd. Den harsjrøykende broren blir nok ikke et problem. Kan hende han sovner i en krok, men det er vel ikke det verste som kan skje Ellers tror jeg nok bare at man må akseptere at man ikke kan få gjestene sine til å oppføre seg i henhold til et manus. Vi har alle våre familiemedlemmer som kan bli litt mye noen ganger og som man tenker litt ekstra på i sammenhenger som f.eks bryllup. Men, når alt kommer til alt så er vil vi jo som regel tross alt at de skal dele den store dagen sammen med oss. Lykke til. Det kommer til å gå så bra. Og når du tenker tilbake på bryllupsdagen din om ti år, kommer garatert ikke hverken din bråkete niese eller din harsjrøykende svoger til å være det første som slår deg. Endret 30. april 2007 av Prinsesse på erten
Gjest Revenka Skrevet 1. mai 2007 #3 Skrevet 1. mai 2007 Stakars deg Jeg har samme problemet selv. Av en eller annen grunn er det bare i min familie hvor det er folk litt utenom det vanlige. Jeg har beskymret meg masse for at mamma skal drikke for mye. Hun tåler jo ingen ting, og blir skikkelig full. Hun klarte seg fint i min søsters bryllup, så jeg får håpe at det går fint nå også. Så kommer det to brødre uti slekten som egentlig har en tendens til å begynne å krangle med folk når de får seg en dram. Så er det et annet familiemedlem som røyker hasj, men tror personen har vett til å la vær akkurat den dagen (ikke gjort det i nærvær av meg tidligere heller, sikkert pga jobben min ). Mest av alt er det alkoholen som jeg er redd for egentlig.
Kykkelikokos Skrevet 2. mai 2007 #4 Skrevet 2. mai 2007 Vi er litt redd for at svigermor skal bli for full. Har gitt beskjed til hotellet på forhånd, at det ikke skal skjenkes for fulle mugger til henne. Hun kan jo ikke hjelpe for det, stakkars.
Gjest Pia 30.08.08 Skrevet 2. mai 2007 #5 Skrevet 2. mai 2007 Jeg har og mange sånne familiemedlemmer... Men dem er jo bare på miiiin side jo Onkel som drikker for mye, små søsken som er utrolig bortskjemte og hyler og skriker, bestemor som lett sier litt mer enn det som er nødvendig, en pappa jeg knapt nok kjenner, og grandonkler som er litt VEL høye på pæra... Det kan jo bli interessant
MarianneHR Skrevet 2. mai 2007 #6 Skrevet 2. mai 2007 Litt av samme grunn som flere over her, valgte vi å begrense alkoholserveringen en del. For oss var det ikke viktig at det skulle være alkohol hele tiden. Det ble velkomstdrink, vin under middagen, kaffe avec og utover kvelden kun øl og vin - ikke sprit.
MayaM Skrevet 2. mai 2007 #7 Skrevet 2. mai 2007 Kjenner meg igjen i mye her. Mannfolka på min side er veldig glad i drikke. Vi har snakket med lokalet om det, og dem er klar over "problemet". Og siden dem har sjenkebevilling, så kan dem nekte dem drikke når det er nok Vi har ikke små barn etter fotografering, fordi dem ikke hadde synes det var noe stas med laaang middag o.l. Og på festen vil jeg ikke ha dem der fordi jeg mener at alkohol og små barn ikke hører sammen. Mine 2 stebrødre er dem yngste som får være med på alt. Den yngste er da rundt 9 år. Og det er bare fordi min far er en særing og hadde klikket om dem ikke fikk være med. Men jeg har en bror på 25 år som ikke skal drikke. Så han svipper dem fort hjem om festen tar av for mye.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå