Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Alle får vel en kvise i ny og ne, jeg er ikke noe unntak. Men enkelte ganger så kan jeg få flere særlig rundt munnen og haken. Det varer heldigvis ikke så lenge hver gang, men det virker som det følger stress. Etter jul så har det bare vært stress på skolen, noen uker mer enn andre. Nå er det snart eksamen og ansiktet mitt eksploderer... Hva kan jeg gjøre? Jeg har prøvd basiron eller hva det heter, den merker jeg ikke litt en gang. Hunden min reagerer heller ikke på den (lest at det er vanlig å bli rød). Hva kan jeg gjøre på en enkel måte for å redusere eller stoppe det for godt?

Jeg ser ganske ok ut til vanlig, så når jeg får de utbruddene her så er jeg nesten redd for å vise fjeset mitt. Ødelegger selvtilitten min pluss at det gjør ofte vondt særlig de som er i nærheten av munnen når jeg smiler eller tygger.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

også vil jeg si at hvis jeg har en kvise som er moden og jeg presser forsiktig ut innholdet, så fortsetter den å veske. Blank veske og noen ganger litt blod, det blir til slutt mørke stygge skorver som ikke går vekk på 2-3 dager. Når de går bort så er ofte huden rosa noen uker. jeg har prøvd å ta plaster på når jeg sover f. eks, men når jeg tar det av igjen så når det blir uft blir det en stygg skorve med en gang.

Skrevet

SunSilk har vel et produkt for dette. Men husker ikke akkurat nå hva det heter.

Kan prøve å finne det ut visst du vil?

Har funket for meg :)

Skrevet

MD har flere gode podukter. Blant annet en gele som skal trekke ut kvisene.

også vil jeg si at hvis jeg har en kvise som er moden og jeg presser forsiktig ut innholdet, så fortsetter den å veske. Blank veske og noen ganger litt blod, det blir til slutt mørke stygge skorver som ikke går vekk på 2-3 dager. Når de går bort så er ofte huden rosa noen uker.

Kjenner meg igjen her ja!

Tror det viktigste er å rense godt, morgen og kveld (minne meg selv på dette!). Bruke gode ansiktsmasker og andre produkter mot kviser. Dessuten prøve å la være å stresse, eller andre ting som utløser kviseutbruddene (hva skal jeg gjøre da? Som får kviser av mensen :frustrert:)

Skrevet (endret)
MD har flere gode podukter. Blant annet en gele som skal trekke ut kvisene.

Hva er MD?

SunSilk har vel et produkt for dette. Men husker ikke akkurat nå hva det heter.

Kan prøve å finne det ut visst du vil?

Har funket for meg :)

Ja, det hadde vært fint. :)

Endret av Salute
Skrevet
Hva er MD?

En hudpleieserie.

MD

Denne tror jeg det er jeg sakker om. Kan sjekke senere.

Kjekt å ta på etter en maske, da porene ofte er ekstra åpne.

Kan svi litt.

Skrevet

Ja, støtter opp med MD. Sleit med kviser i panna. Tok en skikkelig MD kur på salongen (6 ganger). Fungerte veldig bra på meg. Men det var dyrt da...

Skrevet

syns også jeg får et par kviser når jeg har trent

Skrevet (endret)

Jeg har lest litt på nettet... Noen sier en ting, andre sier en annen ting. hvordan kan man vite hva som er riktig da? F. eks noen sier soling er bra for kviser, andre sider det blir verre. Noen sier melkeprodukter ikke er bra, andre sier at kostholdet ikke har noe å si... osv, osv... Hvordan kan en vite hva som hjelper da?

Jeg har gått på zink, selolje, b-vitaminer og d-vitaminer i noen mnd nå. De sa at særlig zink og b-vitamin skulle hjelpe mot huden, men jeg er ikke noe bedre.

Endret av Salute
Skrevet
Jeg har lest litt på nettet... Noen sier en ting, andre sier en annen ting. hvordan kan man vite hva som er riktig da? F. eks noen sier soling er bra for kviser, andre sider det blir verre. Noen sier melkeprodukter ikke er bra, andre sier at kostholdet ikke har noe å si... osv, osv... Hvordan kan en vite hva som hjelper da

Det er veldig individuelt hva folk får kviser av.

Selv har jeg funnet ut at jeg reagerer veldig på fet mat og kjøtt, mens andre reagerer på f.eks sjokolade og sukker. Har hørt at mange kviser er hormonelt betinget, at man får kviser når man er stressa. Det er sikkert individuelt dette også, og jeg merker selv at f.eks nå som det er eksamenstider og jeg har en eksamen annehver dag at kvisene popper frem her og der.

du må nesten prøve å finne ut av selv hva du reagerer på, tror ikke det er noe "fasit" der ute desverre :forvirret:

Skrevet
også vil jeg si at hvis jeg har en kvise som er moden og jeg presser forsiktig ut innholdet, så fortsetter den å veske. Blank veske og noen ganger litt blod, det blir til slutt mørke stygge skorver som ikke går vekk på 2-3 dager. Når de går bort så er ofte huden rosa noen uker. jeg har prøvd å ta plaster på når jeg sover f. eks, men når jeg tar det av igjen så når det blir uft blir det en stygg skorve med en gang.

glemte å svare på denne:p Det skjer det samme med meg. jeg blør som en foss etter jeg har fått klemt ut alt gørret. (merker at hvis jeg ikke blør, har jeg ikke fått klemt ut alt)

Det blir jo et lite sår etter man har klemt, så det er naturlig at det kommer veske som skal hjelpe såret med å gro:)

(Prøv aloe vera på arr forresten, det har hjulpet mine arr å gro fortere)

Gjest Gjest_Mirabella_*
Skrevet

Se her.

Det regimet har hjulpet meg veldig. Og ikke er det dyrt heller.

Skrevet
Det er veldig individuelt hva folk får kviser av.

Selv har jeg funnet ut at jeg reagerer veldig på fet mat og kjøtt, mens andre reagerer på f.eks sjokolade og sukker. Har hørt at mange kviser er hormonelt betinget, at man får kviser når man er stressa. Det er sikkert individuelt dette også, og jeg merker selv at f.eks nå som det er eksamenstider og jeg har en eksamen annehver dag at kvisene popper frem her og der.

du må nesten prøve å finne ut av selv hva du reagerer på, tror ikke det er noe "fasit" der ute desverre :forvirret:

Jeg får kviser av mensen og kun det.. mat har ingen ting å si for meg. Så akkurat det der er nok veldig individuelt.

(Prøv aloe vera på arr forresten, det har hjulpet mine arr å gro fortere)

Smart, må prøves

Gjest Camma
Skrevet

Jeg har iallfall funnet ut at dersom man tar litt pyrisept (flytende) på en q-tip og renser etter du har "plukket" litt, så gror det MYE fortere! Nesten borte alt dagen etter, og det røde forsvinner i løpet av et par dager.

Det er jo som nevnt over et sår, så da er det vel i grunnen logisk at det bør renses for bakterier og ulumskheter som skaper væske og værk.... :roll:

Skrevet
Det er jo som nevnt over et sår, så da er det vel i grunnen logisk at det bør renses for bakterier og ulumskheter som skaper væske og værk....  :roll:

Sant det. Kviser er vel bakterier. Hjelper det med grønnsåpe kanskje? Før man klemmer dem ut?

Skrevet
Jeg har iallfall funnet ut at dersom man tar litt pyrisept (flytende) på en q-tip og renser etter du har "plukket" litt, så gror det MYE fortere! Nesten borte alt dagen etter, og det røde forsvinner i løpet av et par dager.

Det er jo som nevnt over et sår, så da er det vel i grunnen logisk at det bør renses for bakterier og ulumskheter som skaper væske og værk....  :roll:

Jeg har også prøvd dette, men etter en stund så fant jeg ut at det hjalp ikke så mye. Noe av kvisene stikker liksom litt dypere og da var en overflatisk rens bare til ingen nytte. Noen ganger så virket det faktisk som de kom fortere tilbake da. jeg prøvde med litt alovera i går etter jeg hadde knepet, det ser nesten ut som det hjalp litt. Nå skal jeg ikke si det for tidlig da, men de har tørket litt inn og skorvene er ikke så store som de pleier. Kanskje tilfeldig, kanskje det hjelper...? Hvem vet...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...