Gå til innhold

Anbefal et reisemål


Gjest Gjesten

Anbefalte innlegg

Gjest Veronica Mars

Jeg og min kjære har tenkt oss en liten ferie etter bryllupet den 4. august. Drømmebryllupsreisen vår skal vi ha neste år, cruise i karibien og et par uker i florida, men nå har vi ikke råd til noe veldig dyrt. Vi har også bare tenkt å være borte en uke eller så, så vi kan ikke dra så langt.

Det mest aktuelle er vel derfor Europa. Ingen av oss har førerkort, så det må være et sted med små avstander. Vi skal først og fremst slappe av, sole oss og kanskje shoppe litt. Det kan ikke være for varmt, så Tyrkia og en del andre typiske sydensteder må vel utelukkes pga av det. Frankrike er kanskje fint?

Har noen forslag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har ingen erfaringer med stedene, men ville vurdert Frankrike eller Italia (Sicilia?). Men det blir kanskje for varmt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Veronica Mars
Har ingen erfaringer med stedene, men ville vurdert Frankrike eller Italia (Sicilia?). Men det blir kanskje for varmt?

Så lenge det er på en øy regner jeg med at det går greit (?). Er Sicilia fint da? Har ellers tenkt litt på Nice, men aner ikke hvordan det er der heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barcelona!! Alldeles praktfull by, vanvittig mye god mat, masse kule shoppingplasser og stemningen er helt skjønn, storby uten å være hektisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Veronica Mars
Barcelona!! Alldeles praktfull by, vanvittig mye god mat, masse kule shoppingplasser og stemningen er helt skjønn, storby uten å være hektisk.

Har egentlig kjempelyst å dra til Barcelona, men dette var ikke ment å skulle være en storbyferie. Fokuset er mer på avslapning, sol og bading, og så gjerne litt shopping i tillegg. Vi kommer dessuten til å dra til Barcelona når vi skal låne huset svigers har i Spania, men det passer ikke denne ferien siden vi ikke kan bo der uten førerkort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Santorini (prøv å få hotell i Fira eller Oia som ligger på klippekanten) eller Dubrovnik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal først og fremst slappe av, sole oss og kanskje shoppe litt. Det kan ikke være for varmt, så Tyrkia og en del andre typiske sydensteder må vel utelukkes pga av det. Frankrike er kanskje fint?

Har noen forslag?

Jeg aner ikke hvordan Frankrike er i august, så det skal jeg ikke uttale meg om.

Har dere vurdert en eller annen gresk øy? Selv om temperaturene er høye i august, blåser det alltid en svalende bris og luften er så tørr at varmen på langt nær er så trykkende som den blir når vi virkelig har det varmt her hjemme!

Vi har funnet vårt feriested i Chios. Her har man både bade og solemuligheter samtidig som shoppingmulighetene er gode inne i Chios by(Chora). Bor man f.eks på Karfas, kan man fint klare seg uten førerkort og ta bussen til byen, spasere i nærområdet, utforske landsbyen Thimiana som ligger en kort spasertur borte(eller ta bussen dit). Og har man lyst på en sightseeing, arrangerer turoperatøren en heldags busstur hvor man får en masse gode smakebiter av hva øya har å by på! Mer info om Chios finner du på hjemmesiden min.

Chios er "vår" øy, men hvis ikke den har det dere er på jakt etter, er jeg sikker på at det finnes en øy som passer :)

Lykke til med planleggingen!

Marianne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Santorini (prøv å få hotell i Fira eller Oia som ligger på klippekanten) eller Dubrovnik.

Vi var på bryllupsreise til santorini for 2 år siden. Nydelig plass, perfekt sted til avslapping. Solnedgangen i fira, eller var det Oia..husker ikke helt, men den må absolutt oppleves om man reiser dit, nyydelig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...