Gå til innhold

Forminsking av fleire bilder samtidig


Fremhevede innlegg

Gjest ¤Ronja¤
Skrevet

Lurer på om det fins bilderedigeringsprogram der ein kan forminske fleire bilder om gangen? Syns det er så tungvint å forminske eitt og eitt bilde når eg f.eks. skal legge det ut på bloggen...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan anbefale XnView på det sterkeste. Et gratis bildevisningsprogram, som óg har en ganske sterk Batch Converter- og Batch Renamer-funksjon. Her kan du endre størrelse, format, navn +++ på en drøss filer på en gang. Og best av alt er jo nettopp det at det ikke koster ei krone. :)

Gjest Nedfall
Skrevet (endret)
Kan anbefale XnView på det sterkeste.  Et gratis bildevisningsprogram, som óg har en ganske sterk Batch Converter- og Batch Renamer-funksjon.  Her kan du endre størrelse, format, navn +++ på en drøss filer på en gang.  Og best av alt er jo nettopp det at det ikke koster ei krone. :)

XnView er drit-treigt sammenlignet med Irfanview, den siste har en litt rar GUI (brukergrensesnitt), men er lynende kjapp, og har alt det andre du nevner her. Freeware den også, selvfølgelig..

Glemte linker:

Din Side

Hjemmesiden til irfanview

Når du laster ned, pass på å få med plugins ! (En egen separat nedlasting)

Endret av Nedfall
Skrevet (endret)
XnView er drit-treigt sammenlignet med Irfanview, den siste har en litt rar GUI (brukergrensesnitt), men er lynende kjapp, og har alt det andre du nevner her. Freeware den også, selvfølgelig..

Jeg har Irfanview, finnes en slik funksjon der også..? Hørtes jo kjekt ut :)

Edit; Irfanview, ikke iranview :ler:

Endret av Merneith
Gjest Nedfall
Skrevet
Jeg har Irfanview, finnes en slik funksjon der også..? Hørtes jo kjekt ut :)

Edit; Irfanview, ikke iranview  :ler:

Når du har oppe programvinduet, trykk på B !

Skrevet
Når du har oppe programvinduet, trykk på B !

Okey, takk :)

Skrevet
XnView er drit-treigt sammenlignet med Irfanview, den siste har en litt rar GUI (brukergrensesnitt), men er lynende kjapp, og har alt det andre du nevner her. Freeware den også, selvfølgelig..

Jaha? Testet Irfanview nå, for å teste ut hastigheten som du sa. Og jeg beit merke i at Irfanview faktisk var langt treigere enn XnView.

Testet med 3.2 MP bilder jeg tok på en reise nylig, og i motsetning til Irfanview later XnView til å bufre de neste bildene i minnet, slik at byttingen mellom to bilder er gjort bare på noen få titalls millisekunder. Hvis jeg byttet bilder litt aggressivt, gikk selvsagt bufferet tomt, og da synes jeg de lastet bilder omtrent like kjapt/treigt.

Tror jeg holder meg til XnView, jeg. Er vant med det nå, og liker GUIen på det programmet bra.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...