Gå til innhold

kommafeil i chess-reklame..?

dront

Anbefalte innlegg

... eller er jeg bare dum; på helsides annonseplass i avisen står det "sov med fiskene dyre abonnement". Det bør vel være komma mellom fiskene og dyre? Det tok meg en stund å finne ut hva de mente, selv om teksten var akkompagnert av druknede mobiltelefoner med betongsko, så litt dum er jeg vel uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hmm... Er ikke helt sikker på om jeg skjønner den setningen, men om de mener at dyre telefonabbonementer skal sove med.. eh fiskene, ja, da bør det vel være et komma mellom fiskene og dyre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønte ikke den helt jeg heller, men om det liksom skal være en trussel a la "Sov med fiskene, dyre abonnement!!!" så skal det vel være et komma der ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Adresseavisa i helgen. De har nettreklamer også hvor de har med komma. Det er etter min mening en nokså dårlig setning (og ja, det er nok en trussel), ikke at jeg formulerer meg glassklart selv bestandig, men når man først skal bruke masse penger på et slagord ... :forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også sett annonsen, og den bekreftet mistanken om at reklamefolk er dyslektikere. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Agathe

Jeg har faktisk litt problemer med hvor det kommaet skulle vært i utgangspunktet. Mulig jeg ville fattet det bedre hvis jeg så reklamen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...