Gå til innhold

Matretter med lime?


kitekatt

Anbefalte innlegg

Har så mange lime liggende som snart blir dårlig...er det noen matretter jeg kan bruke de i? Helst middagsretter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan jo alltids lage mojitos ;)

hihi, ja de var handlet inn til drinker, men brukte ikke alle ;) De holder ikke til neste helg for å si det slik ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I thaimat!

Men når jeg tenker meg om bruker jeg vel kanskje bare en hvis jeg lager f.eks. kylling i grønn karri og hvis du har mange hjelper vel ikke det...

Du kan jo dele i skiver og bruke i vannmugga for litt smak?

Jeg har fått servert hjemmelaget limesorbet hos noen en gang, veldig friskt og godt, men har dessverre ikke laget det selv så vanskelig å anbefale oppskrift.

Uff, dette hjalp visst ikke så mye dette :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har sett en oppskrift på saltede sitroner. Da skulle det vel være mulig å salte lime også?

Det er visst vanlig som tilbehør til diverse tagineretter, men jeg har ikke prøvd å gjøre det selv. Oppskriften jeg så, var i en Jamie Oliver-kokebok, men google kan sikkert hjelpe deg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ha laget meksikansk mat, og servert pico de gallo og guacamole til (oppskrifter til begge finnes f.eks. her. Jeg bruker dessuten litt olje, salt og ørlite sukker i pico de gallo).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...