Gå til innhold

Har du fordommer


Gjest Kashmir

Anbefalte innlegg

Gjest Bodillen

Vi var på motorsykkeltur i helgen sammen med en hel gjeng. Det var kjempekoselig og en deilig avveksling fra hverdagens kjas og mas.

Det vi imidlertid alltid merker oss når vi er ute med tohjulingene våre og kommer skinnbekledt inn på et sted for å fylle bensin eller ta en kaffekopp, er alle de misbilliggende blikkene vi får fra andre kunder/gjester eller betjening.

Ofte mildner blikkene så fort vi får av oss hjelmene og de ser at vi er helt normalt og anstendig utseende mennesker, de fleste av oss godt over 30.

Vi er ordentlige samfunnsborgere og foreldre som liker å kjøre motorsykkel innimellom. Det er mange år siden motorsykkelmiljøet var preget av kriminalitet og gjengmentalitet.

Hvorfor har så mange mennesker tydeligvis fordommer mot oss? Har du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Silmarill

Fordommer mot folk på motorsykkel? NEI!

Det har jeg ikke ihvertfall! Da har jeg fordommer mot min egen fortid, hvilket jeg ikke har!

Mulig noen tenker at det bare er bøller som kjører sykkel, men tror det var mere av de tankene før enn nå - tror jeg da!

Håper dere koste dere skikkelig på turen Bodillen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det har jeg ikke - men jeg blir litt "gretten" når mange mototsyklister råkjører siksakk i trafikken - og skaper farlige situasjoner for mange av oss andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, har ikke fordommer mot mc-folk.

Men det hadde jo vært dumt iom at sambo er en ivrig mc-entusiast og de fleste vennene hans likeens ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har litt fordommer når jeg ser menner på motorsykkel med langt hår. Vet ikke helt hvorfor men jeg innbiller meg at de driver med snusk.. Ellers så har jeg ikke noe imot det :) Kjæresten til mamma kjører motorsykkel av og til og han er vel som resten på motorsyklene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest 1
Hvorfor har så mange mennesker tydeligvis fordommer mot oss? Har du?

Jeg vet det er mange ordentlige mennesker som kjører motorsykkel (vet om flere som kjører det til jobb eller liker det i ferier).

Jeg synes det er litt harry selv om den som kjører er direktør, advokat eller president. En liten fransk eller italiensk scooter til bykjøring er derimot mer greit, synes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frances

Jeg tror ikke folk på motorsykkel er skumle eller mer kriminelle enn andre, men jeg må innrømme at jeg tror de har et lite dødsønske. Hvorfor kjører de ellers rundt i trafikken på sånne skrøpelige dingser?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bodillen
Jeg tror ikke folk på motorsykkel er skumle eller mer kriminelle enn andre, men jeg må innrømme at jeg tror de har et lite dødsønske. Hvorfor kjører de ellers rundt i trafikken på sånne skrøpelige dingser?

Jeg er livredd for å dø, og du aner ikke hvor mange forholdsregler jeg tar i livet mitt. Jeg er ganske ekstrem, egentlig.

Men jeg elsker å kjøre motorsykkel! Men selvsagt tar jeg forholdsregler også her; jeg kjører aldri med andre enn mannen min. :) Jeg er 100% trygg på at ham og at han kjører forsiktig og fornuftig. Jeg føler meg faktisk tryggere når jeg sitter på med ham på motorsykkelen enn i bilen, for jeg vet han er mer obs på hva både han og andre gjør på MC, i og med at man er så sårbar da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frøken Titt

Nei, absolutt ikke. Ser ingenting galt eller rart med det.

Fullstendig klar over at noen som kjører motosykkel ikke = kriminell.

Dessverre så gjør noen det da, men ærlig talt... dem om det da i hvertfall. :klaske:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest DyneTryne

Absolutt ikke! Jeg sitter bakpå en selv avogtil og det er kjempemorsomt. Men jeg skulle ønske jeg kunne beholde på hjelmen når vi går inn på bensinstasjoner, ellers ser jeg så diger ut i det utstyret :ler: Men safety first, ikke sant?

Jeg har litt fordommer når jeg ser menner på motorsykkel med langt hår. Vet ikke helt hvorfor men jeg innbiller meg at de driver med snusk.. Ellers så har jeg ikke noe imot det :) Kjæresten til mamma kjører motorsykkel av og til og han er vel som resten på motorsyklene.

Pfft. Ingen av brødrene mine eller K bedriver snuskerier :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjører sykkel selv, så jeg innbiller meg selvsagt at folk som kjører motorsykkel er litt kulere enn alle andre... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har ingen fordommer mot folk som kjører sykkel, hverken med eller uten colors. Kjenner så mange hyggelig og ordentlige bikere, som til tross for "skummelt" utssende er snille som dagen er lang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neh, har vel ikke noe mer imot motorsyklister enn andre. Kjenner opptil flere som kjører stor sykkel og de er hyggelige, vanlige folk alle som en.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frances
Jeg er livredd for å dø, og du aner ikke hvor mange forholdsregler jeg tar i livet mitt. Jeg er ganske ekstrem, egentlig.

Men jeg elsker å kjøre motorsykkel! Men selvsagt tar jeg forholdsregler også her; jeg kjører aldri med andre enn mannen min.  :)  Jeg er 100% trygg på at ham og at han kjører forsiktig og fornuftig. Jeg føler meg faktisk tryggere når jeg sitter på med ham på motorsykkelen enn i bilen, for jeg vet han er mer obs på hva både han og andre gjør på MC, i og med at man er så sårbar da.

Ja, og jeg forstår jo at det går an å være forsiktig på motorsykkel. Men det er ikke alle andre av de man deler veibanen med som er like forsiktige, tenker jeg. Da foretrekker jeg å sitte inne i en bil :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...