Gå til innhold

Undersøker du brystene dine jevnlig?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Grunnen til at jeg lurer er rett og slett, idag undersøkte jeg meg selv og fant en kul...Jeg har ofte kuler i brystene (kjertler og alt mulig) så tar det ikke så tungt før dommen er satt, men jeg undersøker brystene jevnlig uansett, enda jeg er ung.

Til dere som ikke gjør det: hvorfor ikke når det er så enkelt og kan redde liv?

:)

Videoannonse
Annonse
Gjest baby-E
Skrevet

Det gjør jeg.

Gjorde det ikke før jeg møtte Carpediem her inne, men hennes historie satt et så stort støkk i meg at jeg ikke kan la være.

Skrevet

Må innrømme at jeg ikke har gjort det tidligere, men har begynt så smått.... tror jeg kanskje har funnet kul, men er ikke sikker....

Finnes det ikke et sted hvor det står mer om dette med å undersøke brystene...

Gjest Gjesten
Skrevet

Får det ikkje til, så legen min gjer det ein gong i året, samstundes som eg tar celleprøve. (Tar celleprøve så ofte fordi kvinner i nær familie har hatt alvorlege celleendringar når dei var rundt 30)

Skrevet

Burde nok vært flinkere til det

Skrevet

Jeg gjør det selv, og mannen min gjør det. En kollega av meg som har hatt brystkreft har vist meg hvordan jeg skal gjøre det, så jeg føler meg trygg på å gjøre det selv.

Skrevet

Jeg gjør det selv jevnlig - og tar i tillegg mamografi en gang i året. Det har jeg gjort siden jeg fikk barn.

Skrevet

Ikke akkurat jevnlig, men ofte nok til at jeg vet hvordan det skal være og ville kjent noe unormalt. Det blir nok heller litt sånn når jeg husker på det.

Skrevet

Ikke jevnlig, men jeg gjør det såpass ofte at jeg tror nok jeg ville merket det om noe var galt. Prøver å huske å gjøre det like etter jeg har hatt mensen, men av og til går det i glemmeboka.

Skrevet

Ikke jevnlig, men ofte. Tar det når jeg har litt ekstra tid i dusjen, kanskje 1-2 ganger i måneden.? Heller oftere enn sjeldnere.

Skrevet

Jeg har aldri gjort det, tenker ikke over det. Så derfor blir det glemt.

Jeg vet heller ikke helt hvordan man gjør det :sjenert:

Skrevet

Har akkurat mistet tante i brystkreft - og carpe diems historie gjorde at jeg begynte å sjekke reglemessig. Det var en sterk historie som fikk meg til å begynne å ta dette alvorlig.

Det som var mitt problem var at jeg hadde så store pupper og mye kjertler at det var vanskelig å kjenne forskjell på hva som var hva.

Nå har jeg tatt brystreduksjon og det er så mye lettere å følge med. Jeg hadde store plager med mine tunge bryst - men noe av grunnen var også dette med kreft i puppene. At det faktisk var lettere å følge med når de var mindre og uten så mye kjertler.

Fikk akkurat brev fra kirurgen - han sender automatisk inn alt han fjernet fra puppene mine (vevet) og fikk til svar fra patologisk at alt var kjempefint. Så det var en deilig beskjed å få.

Nå følger jeg skikkelig med ja!

Skrevet

Jeg har aldri sjekket puppene mine jeg.. :sjenert:

Skrevet
Jeg har aldri sjekket puppene mine jeg.. :sjenert:

Ikke jeg heller ... :sjenert: Skal begynne med det nå, hvis jeg husker det, men synes (til tross for beskrivelsen på den sida) at det er vanskelig å kjenne etter. Dessuten synes jeg det er ubehagelig :forvirret:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...