Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har dere merket noe til allergien eller? det har jeg :sur: så skal starte på allergimedisinene i dag, skulle kanskje begynt litt tidligere..men men

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har vært skikkelig syk i over en uke, ja. Merket pollenen siden rett før påske - siste uka har vært helt for jævlig. Trenger nok noen andre medisiner enn de jeg tar, så må få legen til å henvise meg til spesialist i løpet av året.

Skrevet

Merket noe før ja, men så fikk mye mye regn og da gikk det greit, men så begynte det igjen på fredag da det ble varmt og solen tittet fram. Så nå sitter jeg her, vondt i øya, nesa klør og renner og tett i brystet. Ikke gøy i det hele tatt :grine:

Skrevet

Åjada, det klør og renner her også. :frustrert:

Har kjent det i et par uker, men bare ganske svakt - men på fredag slo det til for alvor. Selv ikke piller og lukkede dører og vinduer klarer å bekjempe det helt.

Gjest StoreSky
Skrevet

Kjent til det siden påske her også (oslo). Når er det over.....?

Skrevet

Begynte med tabletter flere uker før påske, men kjente det likevel. Var i går for første gang på lenge ute i noen timer (i sentrum), og har ikke hatt det så ille på veldig lenge, til tross for at jeg bruker tabletter, nesespray og øyedroper. Har planer om å få noe sterkere, for orker ikke tanken på å fortsette på samme måten...

Skrevet

Ja, off det er grusomt :tristbla: jeg har også tabletter, nesespray og øyedråper liggendes. får håpe det hjelper.

Gjest DyneTryne
Skrevet

Har merket det i godt over en måned, og spesielt i dag. Øynene er rødsprengte og nesa renner og klør :frustrert:

Skrevet

Slenger meg på denne. Godt å få lov til å klage litt!

I år er det skikkelig ille for meg også, skikkelig tett i brystet, høres ut som sandpapir når jeg puster. Klør og renner. Men det aller verste er at jeg blir så tung i hodet. Føles ut som jeg sitter med en trang badehette og slalombriller.

Skrevet

Trang badehette var ganske beskrivende, ja. Jeg syns det kjennes ut som om jeg har en norgesglass-strikk rundt hodet, sandpapir i øynene, bihuler fulle av gørr og noen har snørt igjen luftrøret mitt, slik at jeg må slåss for å få i meg mer enn halvparten av den oksygenen jeg trenger. Pga dette er jeg helt gåen, og sover flere ganger om dagen (til og med på jobb). Trening kan jeg bare glemme - så vidt jeg kommer meg opp i 3. etasje uten at beina svikter under meg.

Jeg har slitt med luftveisinfeksjoner i hele vinter, så nå er jeg sliten. Jeg er fysisk sliten, og ikke minst utslitt psykisk. Sier litt at jeg kan begynne å storgrine bare fordi samboeren min har spist den siste pæra...

Jeg har slitt med både astma og allergi fra jeg var 4-5 år, og så dårlig som jeg er nå har jeg ikke vært siden tidlig i tenårene. Med unntak av fjoråret, da. Jeg er ikke til å være i hus med. Legen min er gammeldags, og sykemelder helst ikke, ei vil han henvise meg til spesialist. Så i dag skiftet jeg fastlege, for jeg trenger oppfølging nå, og tilpassing til riktig medisinering.

Skrevet
Trang badehette var ganske beskrivende, ja. Jeg syns det kjennes ut som om jeg har en norgesglass-strikk rundt hodet, sandpapir i øynene, bihuler fulle av gørr og noen har snørt igjen luftrøret mitt, slik at jeg må slåss for å få i meg mer enn halvparten av den oksygenen jeg trenger. Pga dette er jeg helt gåen, og sover flere ganger om dagen (til og med på jobb). Trening kan jeg bare glemme - så vidt jeg kommer meg opp i 3. etasje uten at beina svikter under meg.

Jeg har slitt med luftveisinfeksjoner i hele vinter, så nå er jeg sliten. Jeg er fysisk sliten, og ikke minst utslitt psykisk. Sier litt at jeg kan begynne å storgrine bare fordi samboeren min har spist den siste pæra...

Jeg har slitt med både astma og allergi fra jeg var 4-5 år, og så dårlig som jeg er nå har jeg ikke vært siden tidlig i tenårene. Med unntak av fjoråret, da. Jeg er ikke til å være i hus med. Legen min er gammeldags, og sykemelder helst ikke, ei vil han henvise meg til spesialist. Så i dag skiftet jeg fastlege, for jeg trenger oppfølging nå, og tilpassing til riktig medisinering.

Uff, stakkars deg :klem: får håpe du får god oppfølging nå da.

Skrevet

Jepp merker ganske mye til allergien nå ja! Er tett i nesen, øynene renner(ser ut som at jeg gråter heele tiden), sliten som ei strømpe, men ikke tett i brystet. Begynnte med astma medisinene tidlig nok!

Gjest Uriel
Skrevet

Det er HJELP å få :overrasket:

Jeg har hatt ekstrem allergi og astma siden jeg var 5-6 år gammel, og har i alle år lidd meg gjennom pollensesongen. Jeg har også prøvd mye forskjellig alternativ medisin og behandling. Akupunktur hjalp til en viss grad i et par år, men så var det slutt. Fastlegen ga meg det han kunne av allergi og astmamedisin, men det hjalp ikke nok. Har også vært på klinikk for allergi og lungeplager, men de ga meg ikke noen annen medisin enn fastlegen. Kun kortisonsprøyte, men da fikk jeg "muskelsvinn" rundt stikkstedet som var på rompa(ikke kult). Ikke ble jeg helt bra heller.

DET SOM HJELPER ER faktisk en serie homeopatisk medisin(kjøpes på apoteket). Helt utroli :ler: Jeg er frisk midt i pollensesongen og har tilogmed luktesans, øynene er klare, pusten lett og ingen rennende nese. Midlene er i to klasser; forebyggende og akutt. Nå så langt ut i pollensesongen må man bruke akuttmedisinen og midlene heter; Rhinoplex 1(for typisk høysnue/allergi med øyeproblemer), Rhinoplex 2(for snue, nysing og øyebesvær), Rhinoplex 4(for astma ved/uten allergi). Klarer man å begynne med medisinering i forkant av sesongen er det Rhinoplex 11/Allersin man skal begynne med for pollenrelaterte plager. I serien finnes det midler som hjelper for de fleste typer allergier og astmaer, tiogmed allergi mot mel og melk, nikkel, dyr, og midd. Utrolig bra :)

Gjest Meep
Skrevet
I serien finnes det midler som hjelper for de fleste typer allergier og astmaer, tiogmed allergi mot mel og melk, nikkel, dyr, og midd. Utrolig bra :)

Kjenner du noen eller har du prøvd ut den som skal hjelpe for melkeallergi?

Vil også gi en klem til alle som sliter med pollenallergi :klem: Det virker helt forferdelig.

Skrevet

Syns det har vært litt bedre i dag og i går her i Oslo! Var til og med på trening i går kveld. Fikk et par astmaanfall, men jeg kunne faktisk presse meg litt i det minste! :klappe:

Gjest Uriel
Skrevet

Ang. melkeallergi

Jeg har ikke prøvd Rhinoplex for melkeallergi, hvis du skal gjøre det er det Rhinoplex nr. 13 du skal kjøpe. Denne brukes for overkjennslighet for kumelk, (inneholder ikke melkesukker). Jeg skal derimot prøve nr. 15 som er for overkjenslighet for gluten og er veldig spent på hvordan jeg reagerer på dette ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...